Bruksprovet 2023 (SWB)

Enligt GJs facebook har han fått besked att alla 3-åringar får starta. Men det ser värre ut för de äldre, har det inte varit ovanligt få som avanmält nu på slutet? Tycker att det brukar alltid falla ifrån några…
Numera behöver man ju inte avanmäla för att man tycker hingsten är i lite sämre fas 🙄
 
Nej, i och för sig inte… Nu är det väl mest om de rent ut skadar sig. Kul att det är många anmälda, synd om inte alla får starta men förstår om det blir körigt för hopptestryttarna med över 30 hingstar på en dag 😅

Såg nu att de delat upp testridningen på två dagar, men 20 är rätt många det också! Och vad jag kan se så är planen fortfarande att de ska kolla på alla hingstar (utom de kvalificerade) på lördagen… Det lär ta sin lilla tid.
 
Eftersom de gjort det mer attraktivt att anmäla till Bruksprovet (i och med att typ alla som inte är halta och lytta går igenom) så kanske de borde fundera mer över upplägget (ännu fler dagar? skrota systemet med accepterade hingstar?). Tråkigt att alla inte får plats. Hade hoppats på att få se fler av dem som inte kom med. Hoppas de behålls som hingstar och kommer tillbaka ett senare år där ägaren är snabbare på anmälningsknappen.
 
Såg nu att de delat upp testridningen på två dagar, men 20 är rätt många det också! Och vad jag kan se så är planen fortfarande att de ska kolla på alla hingstar (utom de kvalificerade) på lördagen… Det lär ta sin lilla tid.
Var ser du det?
Ser bara att ena dagen rider testryttarna och ena dagen hingsten egna ryttare🤷‍♀️
 
Eftersom de gjort det mer attraktivt att anmäla till Bruksprovet (i och med att typ alla som inte är halta och lytta går igenom) så kanske de borde fundera mer över upplägget (ännu fler dagar? skrota systemet med accepterade hingstar?). Tråkigt att alla inte får plats. Hade hoppats på att få se fler av dem som inte kom med. Hoppas de behålls som hingstar och kommer tillbaka ett senare år där ägaren är snabbare på anmälningsknappen.

Det har ju varit två år med detta regelverk, och då har det varit max 60 anmälda, och med tanke på det ekonomiska läget och att betäckningarna gått ner så trodde de nog snarare att anmälningarna skulle följa samma trend än gå upp. Men de kommer nog ta höjd för det i nästa års planering.
 
Var ser du det?
Ser bara att ena dagen rider testryttarna och ena dagen hingsten egna ryttare🤷‍♀️

Om man klickar på ”Preliminärt dagsprogram”

Söndag 26/3
Veterinär- och exteriörbedömning 4- och 5-åriga hingstar samt prestationshingstar
Måndag 27/3
Veterinär- och exteriörbedömning 3-åriga hingstar
Uppsutten hoppning 5-åriga hingstar samt prestationshingstar
Tisdag 28/3
Löshoppning 3-åringar (alla) + 4- och 5-åriga dressyrhingstar Uppsutten hoppning 4-åriga hingstar
Onsdag 29/3
Gångarter 3-, 4- och 5-åriga hingstar samt prestationshingstar (med dressyrinriktning)
Torsdag 30/3
Kvartsamtal
Veterinär- och exteriörbedömning kvalificerade hingstar Testryttare hoppning, 4-åriga hingstar
Fredag 31/3
Testryttare hoppning, 5-åriga hingstar samt prestationshingstar (med hoppinriktning) Testryttare dressyr, 4- och 5-åriga hingstar samt prestationshingstar (med dressyrinriktning)
Lördag 1/4
Löshoppning 3-åriga hopphingstar
Uppsutten hoppning 4- och 5-åriga hingstar samt prestationshingstar (med hoppinriktning) Gångarter 3-åriga dressyrhingstar
Gångarter 4- och 5-åriga dressyrhingstar samt prestationshingstar (med dressyrinriktning)
 
Och Västra Hoby har lagt ut att det är Knockando VH inte Reniro VH som skall gå provet. Det ser jag fram emot, tyckte Knockando var väldigt fin på Breeders i höstas men sen gick provet i DWB sådär, så jag håller en tumme för revansch.
 
Strukna;
Morrichello II
Dominant BTB
One in a million

Tråkigt, hade sett fram mot att få se Dominant, jag är oerhört svag för hans pappa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp