Bruksprovet 2023 (SWB)

Enligt HorseTelex har Hickstead fyra godkända avkommor totalt så till antalet är han ju inte särskilt väl representerad någonstans. Men 50% av dem verkar tydligen i Sverige 🫠
Hickstead har väl inte egentligen så ovanligt blod - känns som idel holländska klassiker i stammen? Så även om han var en fantastisk individ, så har det kanske påverkat avelsintresset. Det, och att han dog tidigt och knappt han vara i avel, förstås. Men även intresset för Hickstead II tycks svalt. Det är kanske lite gammal stam också? Tycker inte man ser lika mycket av det holländska blodet i hoppaveln nu som för tio år sen, men det kanske är jag som fått fel bild.
 
Hickstead har väl inte egentligen så ovanligt blod - känns som idel holländska klassiker i stammen? Så även om han var en fantastisk individ, så har det kanske påverkat avelsintresset. Det, och att han dog tidigt och knappt han vara i avel, förstås. Men även intresset för Hickstead II tycks svalt. Det är kanske lite gammal stam också? Tycker inte man ser lika mycket av det holländska blodet i hoppaveln nu som för tio år sen, men det kanske är jag som fått fel bild.
Hans fädernelinjer är typ lite på utgång förmodligen för att vissa Belgiska, Tyska och Franska hingstar för nuvarande är on trend utan dess like 😱

Men brorsan Gino H e. Calvani finns ju representerad i ett barnbarn till Butterfly Flip.

Godkänd hingst vid namn Gin Flip de Muze e. Gino H x Elvis Ter Putte x Robin I Z så mödernelinjen från Hickstead som redan i sig är stor lär ju leva vidare ett bra tag framöver 😆
 
Jag tror att Zucchero kan bli otroligt populär. Gissningsvis låter de Zafferano helt ha fokus på tävling i år vilket han egentligen skulle haft redan säsongen-22. Zucchero har ett fenomenalt möderne med massor av prestation och är dessutom en förbättring rörelsemässigt i jämförelse med sin pappa. Sen är han vacker som en dag och vi ska inte underskatta en vacker färg, så jag spår 10-i-topp.
Tror också det, han ser ut att ha betydligt mer gång än sin pappa av det lilla jag sett, speciellt galoppen ser betydligt roligare ut. Så är temperamentet lika bra lär han få massor med ston.
 
Det börjar bli fullt nu, 11 reserver redan. Sen lär ju en del falla ifrån men jag har hört/sett flera som pratat om att anmäla men inte finns med än också.
 
Zucchero är ju t.ex. inte anmäld (än?) och så tycker jag det vore kul om Lena Nyströms Taktil kom tillbaka, han blev ju tvungen att avbryta förra året. Det har inte heller dykt upp några hingstar från Paul Schockemöhle än heller men de brukar ju vara rätt sena med att anmäla (åtminstone med att anmäla rätt pålle).
Både Caracas och Tenor du Gue är anmälda, de kan väl knappast dyka upp utan det lär väl vara andra som kommer i stället..?
 
Zucchero är ju t.ex. inte anmäld (än?) och så tycker jag det vore kul om Lena Nyströms Taktil kom tillbaka, han blev ju tvungen att avbryta förra året. Det har inte heller dykt upp några hingstar från Paul Schockemöhle än heller men de brukar ju vara rätt sena med att anmäla (åtminstone med att anmäla rätt pålle).
Både Caracas och Tenor du Gue är anmälda, de kan väl knappast dyka upp utan det lär väl vara andra som kommer i stället..?
PS tror jag inte kommer med några hingstar nu när han inte är på Flyinge längre.

Stockholm semin skrev väl på Facebook för ett tag sedan att de hade två nya hingstar på gång. Det är säkert de hingstarna som kommer.
 
Härregud vad många hingstar det är och så många roliga! Lär bli flera dagar på plats känner jag, skönt att det är lite närmare än Flyinge :).
Och jag säger tvärtom :D synd att det är så långt bort.. jag har ingen möjlighet att vara med alla dagar när min hingst går utan det blir till att följa det på Equisport. Åker upp så jag kan se testryttarna och sista dagens hoppning.
 
PS tror jag inte kommer med några hingstar nu när han inte är på Flyinge längre.

Stockholm semin skrev väl på Facebook för ett tag sedan att de hade två nya hingstar på gång. Det är säkert de hingstarna som kommer.
Ajuste, glömde bort att PS inte är där längre 🙈 Då slipper man i alla fall förfasas över deras oerhört "kreativa" hingstnamn i stil med Sezuan's Donnerhall och andra hopkok av far+morfar :D
 
Sån namngivning är faktiskt gammal klassisk :D
Avepal född 1909 e Avanti - Nepal
Niedrich 1913 e Niederwald - Harnisch
Jauer 1913 e Jungherr - Centauer

till exempel
Ja, och det är så.. tråkigt :D Pappa heter Brunte, morfar Teo, avkomman får heta Bruno... världen är full av personliga(re) namn :)
 
VH verkar ha tagit över den stafettpinnen, de har nu anmält Morricello II e. Morricone - Floricello och Reniro e. Revolution - De Niro ;)
Reniro VH hette faktiskt Edradour VH förut, undrar varför de bytt namn på honom? Vet inte om namn på whiskysorter är varumärkesskyddade?
 
Reniro VH hette faktiskt Edradour VH förut, undrar varför de bytt namn på honom? Vet inte om namn på whiskysorter är varumärkesskyddade?

Jaså, ska de inte heta (ex. Gammalt namn) på blup då? Eller inte om man byter innan de har hunnit ”göra något” med sitt gamla namn kanske? Jag tycker ju att whiskysorterna som de haft tidigare var lite roligare än bara ihopkok. Men iof, hittar man ett namn som både följer tema och plockar delar från föräldrarna är det ändå 👌
 
Jaså, ska de inte heta (ex. Gammalt namn) på blup då? Eller inte om man byter innan de har hunnit ”göra något” med sitt gamla namn kanske? Jag tycker ju att whiskysorterna som de haft tidigare var lite roligare än bara ihopkok. Men iof, hittar man ett namn som både följer tema och plockar delar från föräldrarna är det ändå 👌
Han stod som Edradour VH på BLUP förut i alla fall, reg. nr. och UELN stämde. Vet inte varför f.d. namnet inte står med. Det gör det inte heller på denna, Yes I am, som förut var reggad som YesIam.
 
Han stod som Edradour VH på BLUP förut i alla fall, reg. nr. och UELN stämde. Vet inte varför f.d. namnet inte står med. Det gör det inte heller på denna, Yes I am, som förut var reggad som YesIam.
Yeslam är kanske mer som en korrigering? På svenska ser det ju ut som att hästen heter YESLAM om man skriver ihop det. Jag tror man får korrigera utan att det räknas som felstavat - det var en dotter till Flip’s Little Sparrow t ex som stod felstavad i åratal, men nu är ändrad, utan att det syns att det är ändrat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp