Brun utrustning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lintos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 964
L

Lintos

Är det någon som har en bild på brun utrustning? Allt behöver inte vara brunt utan något som ger harmoni i brunt. Har letat men hittar inte så mycket. Brun hjälm, kavaj el schabrak mm. Jag har fastnat lite så jag vore tacksam om jag fick lite idéer. Skriv gärna vart de kommer ifrån och prisklass.

+ en liten fråga, smala vs breda/tjocka nosgrimmor, fördelar nackdelar? Annorlunda tryck?

(är ny här så om något är fel så ursäktar jag mig så mycket!)

//Lintos

Sv: Brun utrustning

Brunt, sand är verkligen ursnyggt! Har tyvärr inga bilder på mina bruna lindor/schabrak. Men här är sand.

dress16.jpg

dress13.jpg

Angående nosgrimmor, så tycker man att bredare skulle fördelar trycket mer, men spänner man nosgrimman lagom hårt ska det inte behövas. Ser inte direkt några fördelar/nackdelar för smala eller breda, båda är snyggt.

Tack för svar! Jätte fint! Tror du att sand även skulle passa en brunskimmel? Han är vit/grå med bruna inslag.

Ja det tror jag, hade brunt och sand till min fd lite mörkgrå D-ponny. Och det var urläckert!

Sand skulle nog bli jätte-jättefint på en brunskimmel! :)

VelvetQ99: vilken fin häst! :d

jag har en skimmel med bruna inslag, och klär honom i brunt,begie, cream osv. (och i ORANGE) Hoppsadeln är brun också.

pikeur har en brun kavaj om jag inte minns helt fel. Bruna (och i liknande nyanser, cream, beige osv) shabraker finns de gott om, Mias är ett exempel på bra shabraker till mkt bra pris.

Ska försöka komma ihåg att ta bild. Vi har en uppsättning brunt med Röösli-sadel, GG-träns och ett fint brunt schabrak. Brun pisk till, självklart :D

Brunt är supersnyggt, däremot tycker jag det är svårt att matcha bruna nyanser, det ser så B ut om det är 5 olika nyanser på grejorna...

P357864

Här är en bild med brun utrustning, men hade ingen bild när schabraket var brunt också.

Tycker det är snyggare med en bredare nosgrimma men en bra tillpassad nosgrimma ska väl kunna vara både bred eller smal utan att det ska ge felaktigt tryck?

Jag tycker Bisquit här på buke har så fin brun utrustning :love:

Jag har lite brunt:
5409648.jpg

Syns kanske inte så bra men det är iaf chokladbrun sadel och träns.
Fast det var kanske inte sån utrustning du ville ha.

Men det där är väl inte du, som rider? Så såg du inte ut på tävlingen om jag tänkte på rätt person! :eek:

Brunt, beige, sand, creme osv är jättefint på nästan alla hästar. :d

Jag har nästan bara såna färger till min fux. Rider du dressyr ska nosgrimman vara breeeed.... Men inte om du har en hopphäst!

160407060.jpg

140407022.jpg

Här är Sunbeam

DSCN3184.jpg

brunt läder, skydd och schabrak

Visst var de skitsnygga! Synd att de inte fanns när jag köpte min vanliga fluga, tycker de här var mycket finare...:D

Liknande trådar

Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 481
Senast: Amanda_F
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 474
Senast: palle
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka