Brunt/svart till skimmel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ketchup
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 5 158
K

ketchup

Vad tycker ni är snyggast till en ja nästan helt vit skimmel, svart eller brunt läder? Har två Pessoa sadlar i svart och brunt, den ena är lite mindre i sitsen men båda två ligger lika bra på hästen.

http://www.tattini.hu/kep.php?kepid=249
och en svart Pessoa Paris.

*Beslutångerst*

Sv: Brunt/svart till skimmel?

Hej!

Svart äralltid snyggt och passar till alla hästar. Men brunt är okej på en skimmel också. Välj den sadeln som passar hästen och dig bäst!

Själv så ville jag ha svart, men den mest välsittande dressyrsadeln råkade vara brun. Så brunt med mässing får det bli för våran del på dressyrutrustningen medans allroundutrustningen är svart :)

Tror nog att dt blir svart ändå. Den svarta sadlen är lite mer sliten men underbart skön! Hoppsadlar båda två då, båda helt ok att rida dressyr i. Skämms man om man kommer med hoppsadel på dressyrtävling? :P

NEJ! ta brunt. Svart blir så hårt på skimmlar...

helt klart brunt. det är snyggast på skimmlar. jag har en fux och har brunt på. skitsnyggt:)

Det beror ju på ifall hästen är vit men med flugskimmelprickar eller vit med lite grått. Är den helt vit blir svart snyggast.

Det snyggaste man kan ha på en skimmel (särskilt om den är helvit) är rödbrunt läder! :d

Svart är hårt och tråkigt...

svart om den är som sagt vit.. men som min kille som har bruna fläcker passar perfekt i bruntläder =) Fast har till dressyren svart ...

Brunt är ju snyggast! Dessutom har brunt läder oftast den bästa lädekvaliten, då den inte är färgad.

Brunt på skimmlar är såååååå snyggt!!!!!!!:bump:

Har svart utrustning till min skimmel men tycker att brun också kan vara jätte fint. Beror lite på skimmelens färg tycker jag!

svart tycker jag!förutom att det är snyggt är det den mest praktiska färgen.I stort sett all utrustning finns i svart men har man en särskild brun nyans kan det vara svårt att hitta annan utrustning i samma färg...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: cassiopeja
·
C
Utrustning Nu har jag gjort något jag aldrig trodde att jag skulle göra. Skaffat mig en skimmel. Vad är snyggast på läder? Svart eller brunt... 2 3
Svar
42
· Visningar
10 559
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Som så många andra har jag stoira problem att blanda svart o brunt. Men nu har jag hittat den perfekta sadeln! Helt underbar enligt... 2
Svar
30
· Visningar
2 995
Senast: Kafferosta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka