Skimmel - Färgkombo

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Caboose
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 10 546
Sv: Skimmel - Färgkombo

Oj, jaha! Hon såg stor ut på bilderna!

/halv knapplån

Jag kommer dock avvakta med att köpa ny utrustning, har en del hemma och efter detta hästköpet så finns det inte mycket kvar att röra sig med.
(Är ju inte ens riktigt klar med stallet :angel:)

Och nu kom jag på hemskaste grejen. Anledningen till varför jag inte velat ha en skimmel: Håren. De är ju överallt!
Får hoppas på att han inte sätter så mycket vinterpäls trots att han är avblekbar! Vad jag sett så brukar ju inte PRE-hästar sätta så mycket päls!
Men känner redan nu: HELA jag kommer bli hårig, alla dessa täcken och schabrak! Uhhh

Svart läder matchat med lila och grått! :love: Och verkligen inga tråkiga färger som brunt, marinblått och olivgrönt.

Min Lusitano och kompisens PRE har nog varit hårigast i stallet den här vintern ;)

Grå, ljusgrå, vit är färger som rekommenderas, då syns inte alla hår så mkt.

haha jag känner igen problemet ...!:rofl: Det är så att de andra som är uppstallade i samma stall nästan undviker att tvätta sina schabrak tillsammans med mina .. Och ska man sälja någonting så får man skriva "OBS. Har legat på skimmel.." :crazy:

Och glöm inte hur skitaga dem blir! Min häst brukar lägga sitt huvud i sitt bajs så hon blir grönaktig, hon blir kallad ailien & Grinchen dagligen! :angel:

... Annars är det underbart!:banana:

Tur att jag har eget stall då!
Och det där med äng alltså.. Satte upp tråd i hagen igår, självklart hade jag VITA skor, kan ju säga det att jag inte vill veta av hur han kommer se ut efter att rullat runt i det gröna!

Grått och sånt kan ju vara bra, men tycker det är så tråkigt med vitt! Har ju dock en uppsättning vita lindor och schabrak, med massa svarta hår på istället, haha!

kl

Dagens I-landsproblem: Får med en allroundsadel, har en allround mot hopp hemma och en westernsadel.
ALLA schabrak är för dressyr. Känns ju lovande! Skänk mig schabraaaak :angel:

Dessutom så är han så svankryggig nu, inte gått ordentligt på ett tag, så blir att träna upp ryggen, så vågar inte köpa en dressyrsadel ännu! Herreguud vad jag klagar!

Jag har skimmel, iofs flugskimmel så jag måste ta hänsyn till något så irriterande som bruna prickar och grå ben + bakdel. Värdelöst med både kalla och varma färger på samma häst :p Jag har just nu mörkt, mörkt brun läderutrustning till honom och lär få fortsätta ha det, det är svårt att hitta svart westernsadel i okej kvalitet. Hade jag kunnat så hade jag utan tvekan haft svart, jag gillar inte brunt på skimlar. En skimmel har givetvis silverspännen på allt, ingen mässing - det överlåter vi till de snyggingar som själva blänker i mässing. Jag funderar faktiskt på att färga in den sadel jag ska köpa i sommar så att den blir svart och sy ett eget träns.

Jag är rosanörd ut i fingerspetsarna så min valack har nästan bara rosa i olika nyanser (från baby till knall och mörk körsbär) och svart. Jag gillar starka färger på ljusa skimlar, de tenderar att "försvinna" i de där klassiska färgerna som brunt, beige, mörkgrönt, vinrött och marint. I så fall får man ha en klatshig färg också, typ marint med klarröd passpoal eller liknande. Vitt är svårt, även den vitaste päls ser missfärgad ut mot ett kritvitt schabrak. Bortsett från rosa så har jag personligen planer på att skaffa ett turkosblått utrustningsset till min pålle, och ett helt svart. Ett lila. Hade jag ridit engelskt så hade grått och rosa varit våra färger, oerhört stiligt tycker jag.

Kl
Får hem min herre på Tisdag! Då skall jag klä ut honom lite så ska ni få hissa och dissa lite!

Ska iväg och rida lite på honom idag, kan bildbomba lite om ni vill! :angel:

kl på mig själv :angel:
Känns som om tråden blev ganska OT!
Kanske dags att göra en tråd för oss med skimlar som vi kan klaga på håriga täcken och schabrak, fällning och posta bilder i också :angel:

Har själv skimmel, grattis till erhållandet av en kissfläckig fyrfoting :D

Jag röstar själv för svart läder, möjligtvis riktigt mörkbrunt. På schabrak och lindor har jag svårt med gult till skimlar, speciellt om de är vit-vita. Skimlar som inte har skimlat av helt och är lite grå fortfarande kan väl 'kanske' bära gult i min värld, men annars går i princip alla färger kalasbra! Själv har jag en fäbless för grått, khaki och latte till min gubbe.

BILDEEEER!

Och tack för den! Får hoppas på att han inte vill rulla sig i det gröna och se ut som Hulken eller lägga sig i pisset!
Borde vi skaffa oss en skimmel-tråd? :angel:

Har själv skimmel, grattis till erhållandet av en kissfläckig fyrfoting :D
Fast så måste det faktiskt inte bli ;) Min skimmel är aldrig kissfläckig, däremot gillar han och de andra hästarna i hagen att ligga och sova i det skitigaste hörnet, så han brukar vara lite tjusigt gulfläckig ändå när det är blött ute. När det är torrt så håller han sig vit hur länge som helst. Lyxigt! Förra sommaren, när han stod på bete med en annan flock som bajsade på ett ställe och sov på ett annat (kors i taket!:devil:) så höll han sig helt kritvit från maj tills dess att han började ha täcke i oktober. Svansen höll sig vit jättelänge, men även den blev äcklig i nya flocken där alla som sagt har en fablesse för ligga i sitt eget bajs.

Det är säkert rätt ställe men gnägg och ett annat forum kan jag inte ens gå in och läsa inlägg utan att få en massa PM och inlägg med "otrevligt" innehåll...
Tyvärr kan inte ens moderatorerna göra något åt det mer än säga att jag ska undvika dom forumen....

kl
Jag har skaffat mig ett cremellosto. Alltså vit med blå ögon. Har funderat mycket över färger till henne. Rött och rosa? Funkar det? Eller framhäver det den rosa mulen? Blått? Ljust? Mörkt?
Min fuxa har brunt, beige och svart men det känns inte alls passande...

Jag tror din cremello passar i dom flesta STARKA färger, alltså stark rosa medans ljusrosa nog får hennes mule att "stå ut".

Hade haft starkt rosa, neon grönt och starkt turkos om det hade varit min häst :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 945
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej hej!! Har precis börjat intressera mig för min egen utrustning hellre än hästens för en gångs skull. Och har nu köpt nya lissone...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Ninjalinn
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 215
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Nu är jag trött på att lägga tid på att sminka mig varje morgon och ändå inte få till det där resultatet jag önskar så nu hoppas jag ni... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 169
Senast: kompis87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka