Sv: brunt träns m remontgrimma!
Jag har ett Jacsonträns med Remontnosgrimma. Jag beställde tränset Boheme ifrån Lillhästen i Stav (
www.lillhastenistav.se) Detta har jag för mig kostade 220:- exkl. tyglar, Men det är aachennosgrimma på det. Men de tog hem en likadan nosgrimma som matchande tränset (brunt med mässingsspännen) ifrån Jacson. Tror jag gav runt 150:- för nosgrimman. Tyglarna gav jag typ 95:- för eller något sådant, också bruna tyglar med mässingsspännen på från Jacson. Det är vanliga vävribb men det finns typ gummi/lädertyglar, kantfläde osv. men så jag hamnade på runt 465:- totalt, jag tyckte att det var rimligt. Tycker att tränset är mkt bra för de pengarna! Mjukt och fint, bra hållbarhet osv.
Lillhästen har väll även Senskydd och en hel del täcken som inte är så dyra, så kolla in på deras hemsida får du se.
Annars kan du alltid kolla med andra butiker som säljer grejer från t.ex. Jacson.
Som kanske kan ta hem remontnosgrimman åt dig och så att du får köpa ett träns också och plocka ihop grejerna så som du vill ha det..
På Eriks Hästshop
www.erikshastshop.com finns även ett träns med remontnosgrimma ifrån Knights som heter Sir Kay eller något liknande. Det kostar visserligen runt 570:- tror jag, men då är det komplett med vävribbtyglar. Men tyvärr finns tränset bara i svart, men de kanske kan ta hem åt dig i brunt? Funderade själv på det ett tag, då en häst i stallet har ett annat svart träns från Knights men det är väldigt fint. Men nu ska jag lägga pengar på ett dyrare träns, tänker lägga ut runt 1500:- på ett fin kvalitétsträns i stället..
Men annars verkar Eriks också bra. Finns en hel del täcken där som inte är dyra.
Verkar ha helt ok utbud med senskydd också!