brunt träns m remontgrimma!

misan

Trådstartare
ska det vara så svårt att hitta?
har sett i diverse varianter av brunt, men hittills inte stött på något i vanlig brunfärg till ett lagom pris, dvs. max 3-400.
nån som kan hjälpa mig??
skulle även vara bra om samma ställe hade senskydd, inte alltför dyra. och ev. lite bra täcken.. :)

Sv: brunt träns m remontgrimma!

Jag har ett Jacsonträns med Remontnosgrimma. Jag beställde tränset Boheme ifrån Lillhästen i Stav (www.lillhastenistav.se) Detta har jag för mig kostade 220:- exkl. tyglar, Men det är aachennosgrimma på det. Men de tog hem en likadan nosgrimma som matchande tränset (brunt med mässingsspännen) ifrån Jacson. Tror jag gav runt 150:- för nosgrimman. Tyglarna gav jag typ 95:- för eller något sådant, också bruna tyglar med mässingsspännen på från Jacson. Det är vanliga vävribb men det finns typ gummi/lädertyglar, kantfläde osv. men så jag hamnade på runt 465:- totalt, jag tyckte att det var rimligt. Tycker att tränset är mkt bra för de pengarna! Mjukt och fint, bra hållbarhet osv.

Lillhästen har väll även Senskydd och en hel del täcken som inte är så dyra, så kolla in på deras hemsida får du se.

Annars kan du alltid kolla med andra butiker som säljer grejer från t.ex. Jacson.
Som kanske kan ta hem remontnosgrimman åt dig och så att du får köpa ett träns också och plocka ihop grejerna så som du vill ha det..

På Eriks Hästshop www.erikshastshop.com finns även ett träns med remontnosgrimma ifrån Knights som heter Sir Kay eller något liknande. Det kostar visserligen runt 570:- tror jag, men då är det komplett med vävribbtyglar. Men tyvärr finns tränset bara i svart, men de kanske kan ta hem åt dig i brunt? Funderade själv på det ett tag, då en häst i stallet har ett annat svart träns från Knights men det är väldigt fint. Men nu ska jag lägga pengar på ett dyrare träns, tänker lägga ut runt 1500:- på ett fin kvalitétsträns i stället..

Men annars verkar Eriks också bra. Finns en hel del täcken där som inte är dyra.
Verkar ha helt ok utbud med senskydd också!

ridsportshopen har fina träns för bra priser (kommer inte ihåg adressen dit nu bara för det) iofs kanske man blir tvungen att köpa nosgrimma till men det är det värt med tanke på att tränsen inte kostar över 400,- typ. kanske finns med remontnosgrimma oxå.
har ett därifrån och det är jättefint!

tack för tips!

men finns det verkligen inte kompletta träns nånstans??
utom m&n:et som finns på henrikssons, aningen dyrt för mig.
jag mailade eriks och frågade om de kunde få hem i brunt, men inget svar...
av princip så SKA jag ha ett färdigt träns med remontgrimma i vanlig brunt. de kan väl inte låta bli att sälja en viss nosgrimma på tränsen när alla de andra finns färdiga. sååå irriterande!

jag har köpt mitt komplett från ridshopen ganska billigt men ett super träns! tyglar ingår! lycka till

har letat efter precis samma utan att lyckas..

Testa att ringa till Eriks i stället för att maila. Det kan helt enkelt vara så att de inte läst mailen bara. Prova får du se, Lycka till!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 366
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 499
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 374
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31