Bryr ni er om sponsring?

Bukefalos 30 år!

Red_Chili

Trådstartare
Jag ser mer och mer av att framförallt fodertillverkare sponsrar uppfödare. Tydligt att uppfödare får någon extra förmån genom att i var och varannat inlägg på sociala medier nämna vilket foder de ger hundarna.

Bryr ni er om sådant?

Själv blir jag lite... mindre glad... när jag upptäcker att bra fodertillverkare sponsrar uppfödare som jag ser som oseriösa. Samtidigt förstår jag att fodertillverkare vill ha reklam och gör vad som sprider deras namn bäst.

Jag ser mer och mer av att framförallt fodertillverkare sponsrar uppfödare. Tydligt att uppfödare får någon extra förmån genom att i var och varannat inlägg på sociala medier nämna vilket foder de ger hundarna.

Bryr ni er om sådant?

Själv blir jag lite... mindre glad... när jag upptäcker att bra fodertillverkare sponsrar uppfödare som jag ser som oseriösa. Samtidigt förstår jag att fodertillverkare vill ha reklam och gör vad som sprider deras namn bäst.
Nej 😄. Jag tror inte att fodertillverkare generellt har ekonomi nog att avsätta några personer som jobbar på heltid med att luskamma marknaden för att få tag på rätt person med värderingar som passar alla. SKK-anslutna är antagligen gott nog, viktigast är ju att få spridning och reklam.

Min uppfödare är också sponsrad och nämner det ibland + rekommenderar fodret till valpköpare. Men det är ju ett jättebra foder, jag get det gärna. Tyvärr behöver jag köra långt till närmaste återförsäljare

Bryr ni er om sådant?

Bryr mig inte ett dugg. Tänker som @Milosari samt att vad jag tycker är oseriöst behöver ju inte alla andra hålla med om.

Nä, orkar inte bry mig. Vi lever i en kapitalistisk värld och företag vill såklart ha kunder, det är därför dom gör reklam. Vad jag tycker är oseriöst kanske inte alls är det för en annan, och tja... dom som vill sälja tänker jag kanske inte är så nogräknade oavsett, så länge det blir klirr i kassan.

Skulle jag köpa valp av en uppfödare som är sponsrad av ett visst märke så ger jag det fodret i början om det är vad valpen är van med. Men beroende på pris, tillgänglighet och hur hunden funkar på fodret så kan jag mycket väl fasa över på nånting annat ganska snart.

Bryr ni er om sådant?

Nja, jag tänker att sponsring och samarbeten på sociala medier handlar främst om gratis reklam och att synas mer än att dom tycker om det dom sponsrar så att säga. Det är gratis reklam och företag tar vad dom får, det mesta handlar ju om att synas idag. Det är inget avgörande för mig iallafall, om det inte handlar om något extremt och väldigt fel.

Nja, jag tänker att sponsring och samarbeten på sociala medier handlar främst om gratis reklam och att synas mer än att dom tycker om det dom sponsrar så att säga. Det är gratis reklam och företag tar vad dom får, det mesta handlar ju om att synas idag. Det är inget avgörande för mig iallafall, om det inte handlar om något extremt och väldigt fel.

Det är så jag tänker också. Skulle inte vara så imponerad av en uppfödare som glatt skyltar med att hen använder ett riktigt skräpfoder, men vilka som ingår i det aktuella märkets "sponsring" utgår jag ifrån har noll urskiljning. När jag var uppfödare var det en mängd märken som gärna sponsrade i olika omfattning, men inget av dem gjorde någon form av koll av meriter eller värderingar i uppfödningen.

Jag tycker det hänger på hur uppfödaren marknadsför. Jag är kattuppfödare och sponsras av en fodertillverkare, men jag håller inte på att lägga upp reklam för tillverkaren hela tiden. Ja, jag kan dela deras annonser ibland men sparsamt. Jag marknadsför genom att delge mina erfarenheter direkt till kattungeköpare samt andra som frågar mig. Och ja, självklart gör jag då reklam när jag har deras profilkläder på mig. Jag anser mig dock vara rätt ödmjuk och snackar inte skit om andra märken utan bidrar helt enkelt med mina erfarenheter.

Jag kan känna viss avsmak inför vissa uppfödare som pushar extremt hårt för ett specifikt märke och som snackar skit om andra märken. Det är liksom helt orimligt att någon har erfarenhet av alla de hundratals olika märken som finns och då ska man inte låtsas som att man vet något om dem.

Bryr ni er om sådant?

Då skulle jag bli betydligt mer störd på bra uppfödare som rekommenderar skitfoder. Foderbolagen vill ju bara sälja och bryr sig inte om vilket. :)

Bryr mig inte än, men hade gärna varit sponsrad. 😁
Jag med :D På ett av mina tidigare jobb hade vi en kund som blev sponsrad av ett bra foder. Kunden kom in då och då, lastade en hel kundvagn proppfull med foder och betalade absolut ingenting för det. Minns fortfarande kundens namn pga det (har aldrig stött på personen eller namnet i något som helst annat sammanhang).

Jag bryr mig bara om den spons jag själv har :D . Har som uppfödare även samarbete med en fodertillverkare men min hund vägrar äta det fodret (jävla skithund!) så det är inget jag taggar i sociala medier.

Är dock VÄLDIGT glad åt mitt samarbete med rehabterapeut där jag får fina rabatter på till exempel vattentrask och har också möjlighet att få hunden genomgången hur ofta som helst.

Jag har nog aldrig varit med om att fodertillverkare sponsrat personer som jag ser som oseriösa (eller har inte reagerat på det).

Jag reagerade däremot när jag såg ett foder som jag anser är mindre bra sponsra en person som jag ser som seriös. Men lägger inte mer vikt vid det än så.

Kändes också som ett tag att Monster sponsrade typ "alla".

Liknande trådar

• Köpa valp, tips & råd
  • En hund till?
  • Hur noga väljer ni hundmat?
  • Vad gör ni på sommarloven?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!