Bryta upp med sambo (långt)

Jag tror det skulle vara sunt och läkande för dig om du låter den där ilskan få härja lite mer. Försök släppa tankarna på att du hoppas att han hittar någon osv. Skit samma. Det vore fullt normalt och sunt i din situation att hoppas att han är olycklig för resten av livet 😉

När man har svårt att stå upp för sina egna gränser så mår man oftast bara dåligt av att vara förstående kring andra. Skit i förståelsen. Skit i lyckoönskningarna. Fokusera på att du faktiskt är riktigt arg på honom eftersom han har trampat långt över dina gränser. Det kommer hjälpa dig mer!

Sen kan man plocka upp förståelsen osv i en senare fas 😊

Jag var arg som fan och ganska rädd i några år. Sedan hade jag mycket lättare att sätta gränser i nästa förhållande och också avsluta det åtm hyfsat i tid. Jag behövde verkligen få vara arg som ett bi och vänja mig vid att uttrycka det!

Jag håller med er! För mig kom det där dock i en lite senare fas. Först trodde jag att vi skulle kunna lappa ihop vårt förhållande i ett halvår, sen när det visade sig vara en dead end och han betedde sig illa så slogs jag som ett argt bi mot alla som var arga på honom. Jag förstod honom, hade sympatier, kärlek, förståelse. De förstod honom bara inte, men det gjorde jag. Ytterligare ett halvår senare satt jag hos en psykolog som frågade hur jag kände och jag sa att jag känner mig arg. Då blev jag plötsligt skitförbannad, när hade hade fått distans. Men jag kunde inte vara arg när jag fortfarande var medberoende. Jag håller helt med om att ilska är sunt, det visar på att man förstått vilka gränser någon annan klampat över, så TS jag hoppas att du finner den inom dig och låter den lufta. Men jag kan också förstå att en sån sak kan ta tid.
 
Om man bortser från all skit så VAD SKÖNT att han agerat vuxet nu och ni inte behöver sluta i eld och lågor. Vem vet om han har läst tråden kanske han har tagit till sig lite också :p
Nu ska du skriva din lista på saker att göra utan honom. Sånt som du vill göra men inte han. Alltifrån filmer att se, maträtter att äta till resor att göra.
 
@Utsikt tack för att du uppmärksammade mitt meddelande och för uppdateringen.

Jag vet att detta kanske inte är populärt, men jag tycker verkligen att du bör prata med honom. Jag vill inte tala för dig, men du älskar fortfarande den här mannen. Och han älskar nog fortfarande dig (hans meddelande var inte känslolöst verkar det som.) Ni har haft 4.5 år tillsammans.

Prata med honom. Konfrontera honom. Var arg om du måste. Ta reda på var ni verkligen befinner er. Gör ett videosamtal så att du kan se hans reaktion om du behöver det. Då kommer du i alla fall att veta. Jag hade SÅ mycket förutfattade meningar om min partner när vi gjorde slut och nästan allt visade sig vara falskt när vi blev ihop igen. Så mycket onödig ilska och smärta som du kan undvika. Jag lovar. :heart

Fråga honom om din dagbok. Fråga honom om Buke. Säg till honom att han måste vara ärlig om det ska finnas någon chans för er (även om du känner att det inte finns för tillfället). Kom ihåg, han kanske INTE har läst någonting. (Kan han ens tala och läsa svenska om han kommer från UK?) 🧐

Jag älskar Buke, men folk på den här tråden är så jäkla snabba med att fördöma. Ta reda på det för både din och hans skull.
 
@Utsikt tack för att du uppmärksammade mitt meddelande och för uppdateringen.

Jag vet att detta kanske inte är populärt, men jag tycker verkligen att du bör prata med honom. Jag vill inte tala för dig, men du älskar fortfarande den här mannen. Och han älskar nog fortfarande dig (hans meddelande var inte känslolöst verkar det som.) Ni har haft 4.5 år tillsammans.

Prata med honom. Konfrontera honom. Var arg om du måste. Ta reda på var ni verkligen befinner er. Gör ett videosamtal så att du kan se hans reaktion om du behöver det. Då kommer du i alla fall att veta. Jag hade SÅ mycket förutfattade meningar om min partner när vi gjorde slut och nästan allt visade sig vara falskt när vi blev ihop igen. Så mycket onödig ilska och smärta som du kan undvika. Jag lovar. :heart

Fråga honom om din dagbok. Fråga honom om Buke. Säg till honom att han måste vara ärlig om det ska finnas någon chans för er (även om du känner att det inte finns för tillfället). Kom ihåg, han kanske INTE har läst någonting. (Kan han ens tala och läsa svenska om han kommer från UK?) 🧐

Jag älskar Buke, men folk på den här tråden är så jäkla snabba med att fördöma. Ta reda på det för både din och hans skull.

Ehhh läste du samma svar som jag ?

Läste du om hans intrång i hennes privatliv ang KBT dagboken ? HUR kan du få det till "att de har bara dålig kommunikation" ???? SKRÄMMANDE !!! Tyvärr säger detta mer om dej än TS och oss andra...

JAG läser in en manipulativ människa som nu med "avstånd" kommit "fram till" att "han nog KAN hitta bättre" (eller tom kan ha en ny på g), eftersom han släpper taget
 
@Utsikt tack för att du uppmärksammade mitt meddelande och för uppdateringen.

Jag vet att detta kanske inte är populärt, men jag tycker verkligen att du bör prata med honom. Jag vill inte tala för dig, men du älskar fortfarande den här mannen. Och han älskar nog fortfarande dig (hans meddelande var inte känslolöst verkar det som.) Ni har haft 4.5 år tillsammans.

Prata med honom. Konfrontera honom. Var arg om du måste. Ta reda på var ni verkligen befinner er. Gör ett videosamtal så att du kan se hans reaktion om du behöver det. Då kommer du i alla fall att veta. Jag hade SÅ mycket förutfattade meningar om min partner när vi gjorde slut och nästan allt visade sig vara falskt när vi blev ihop igen. Så mycket onödig ilska och smärta som du kan undvika. Jag lovar. :heart

Fråga honom om din dagbok. Fråga honom om Buke. Säg till honom att han måste vara ärlig om det ska finnas någon chans för er (även om du känner att det inte finns för tillfället). Kom ihåg, han kanske INTE har läst någonting. (Kan han ens tala och läsa svenska om han kommer från UK?) 🧐

Jag älskar Buke, men folk på den här tråden är så jäkla snabba med att fördöma. Ta reda på det för både din och hans skull.

Chans till vad? Missa ett riktigt bra förhållande med någon annan? Det är inte TS jobb att uppfostra honom till hur han ska bete sig i ett förhållande.

Varför inte gå vidare? Det ÄR skitjobbigt att vara den som lämnar. Mycket skuldkänslor och velande men TS har inte längre ansvar för någon annan än sig själv.

Eller tycker du att de ska prata ut och skaffa barn trots att TS inte vill? Bara prata om det och hoppas att när de inte skaffar barn att mannen inte skuldlägger TS och det blir värre.

Vissa passar inte ihop även om de älskar varandra.

Jag vill bara säga bra jobbat TS! Heja dig.
'
 
Ganska kort svar kanske.. Men.

Jag är arg! Bara inte hela tiden haha. Har sparat lapp-jävlarna, det är lite av en kalldusch att läsa dem när jag börjar tappa bort mig helt i det rosaskimrande "men vi hade det ju så bra"-töcknet. Blir arg så jag vibrerar. Vi HADE det ju så bra. Men det var inte bara bra och jag vaknade inte plötsligt upp en dag och bara "äsch, vi skiter i det här" på ett infall. Det var mer. Och just det gränslösa beteendet mot slutet hjälpte INTE.

Och absolut. Jag älskar fortfarande den här mannen. Men det kan jag göra alldeles tillräckligt UTAN att för den sakens skull vilja ha tillbaka oss som ett par. Jag kan både ha kärlekskänslor för honom och vilja avsluta förhållandet OCH vara arg OCH hoppas att han har det bra, får det bra.

@lilstar håller med! Känns så onödigt att avsluta det på ett pissigt sätt. Inser han också att vi inte funkar ihop så kan jag inte direkt anklaga honom för att ha fel... Och jag tror iaf det visar på att han faktiskt reflekterat, och det är ju jättebra! Även om det innebär att VI springer tillbaka till varandra och lever lyckliga i alla våra dagar.

Så svar ja. Det är skitjobbigt! Jag är arg/ledsen/glad/förvirrad.
Men det jag faktiskt landar i mer och mer.. är ju att det var RÄTT beslut.
Så lär jag fortsätta vara alla ovan känslor, massor av gånger. Men fan alltså, vad jag växt med honom och vad jag växer i mig själv NU. Vet så otroligt mycket mer om mig själv. Vad jag söker, om det nu blir att söka sen. Vad jag inte vill kompromissa på (vilket är exakt inget, just nu då haha), vad jag inte pallar.

Wow, ändå. Spännande att vara människa!
(Blev inte så kort svar alltså :p)
 
Ganska kort svar kanske.. Men.

Jag är arg! Bara inte hela tiden haha. Har sparat lapp-jävlarna, det är lite av en kalldusch att läsa dem när jag börjar tappa bort mig helt i det rosaskimrande "men vi hade det ju så bra"-töcknet. Blir arg så jag vibrerar. Vi HADE det ju så bra. Men det var inte bara bra och jag vaknade inte plötsligt upp en dag och bara "äsch, vi skiter i det här" på ett infall. Det var mer. Och just det gränslösa beteendet mot slutet hjälpte INTE.

Och absolut. Jag älskar fortfarande den här mannen. Men det kan jag göra alldeles tillräckligt UTAN att för den sakens skull vilja ha tillbaka oss som ett par. Jag kan både ha kärlekskänslor för honom och vilja avsluta förhållandet OCH vara arg OCH hoppas att han har det bra, får det bra.

@lilstar håller med! Känns så onödigt att avsluta det på ett pissigt sätt. Inser han också att vi inte funkar ihop så kan jag inte direkt anklaga honom för att ha fel... Och jag tror iaf det visar på att han faktiskt reflekterat, och det är ju jättebra! Även om det innebär att VI springer tillbaka till varandra och lever lyckliga i alla våra dagar.

Så svar ja. Det är skitjobbigt! Jag är arg/ledsen/glad/förvirrad.
Men det jag faktiskt landar i mer och mer.. är ju att det var RÄTT beslut.
Så lär jag fortsätta vara alla ovan känslor, massor av gånger. Men fan alltså, vad jag växt med honom och vad jag växer i mig själv NU. Vet så otroligt mycket mer om mig själv. Vad jag söker, om det nu blir att söka sen. Vad jag inte vill kompromissa på (vilket är exakt inget, just nu då haha), vad jag inte pallar.

Wow, ändå. Spännande att vara människa!
(Blev inte så kort svar alltså :p)

Så. Himla. Klokt.

Punkt.
 
@Utsikt tack för att du uppmärksammade mitt meddelande och för uppdateringen.

Jag vet att detta kanske inte är populärt, men jag tycker verkligen att du bör prata med honom. Jag vill inte tala för dig, men du älskar fortfarande den här mannen. Och han älskar nog fortfarande dig (hans meddelande var inte känslolöst verkar det som.) Ni har haft 4.5 år tillsammans.

Prata med honom. Konfrontera honom. Var arg om du måste. Ta reda på var ni verkligen befinner er. Gör ett videosamtal så att du kan se hans reaktion om du behöver det. Då kommer du i alla fall att veta. Jag hade SÅ mycket förutfattade meningar om min partner när vi gjorde slut och nästan allt visade sig vara falskt när vi blev ihop igen. Så mycket onödig ilska och smärta som du kan undvika. Jag lovar. :heart

Fråga honom om din dagbok. Fråga honom om Buke. Säg till honom att han måste vara ärlig om det ska finnas någon chans för er (även om du känner att det inte finns för tillfället). Kom ihåg, han kanske INTE har läst någonting. (Kan han ens tala och läsa svenska om han kommer från UK?) 🧐

Jag älskar Buke, men folk på den här tråden är så jäkla snabba med att fördöma. Ta reda på det för både din och hans skull.
Precis detta som TS ex kanske skulle skriva?
 
@Utsikt tack för att du uppmärksammade mitt meddelande och för uppdateringen.

Jag vet att detta kanske inte är populärt, men jag tycker verkligen att du bör prata med honom. Jag vill inte tala för dig, men du älskar fortfarande den här mannen. Och han älskar nog fortfarande dig (hans meddelande var inte känslolöst verkar det som.) Ni har haft 4.5 år tillsammans.

Prata med honom. Konfrontera honom. Var arg om du måste. Ta reda på var ni verkligen befinner er. Gör ett videosamtal så att du kan se hans reaktion om du behöver det. Då kommer du i alla fall att veta. Jag hade SÅ mycket förutfattade meningar om min partner när vi gjorde slut och nästan allt visade sig vara falskt när vi blev ihop igen. Så mycket onödig ilska och smärta som du kan undvika. Jag lovar. :heart

Fråga honom om din dagbok. Fråga honom om Buke. Säg till honom att han måste vara ärlig om det ska finnas någon chans för er (även om du känner att det inte finns för tillfället). Kom ihåg, han kanske INTE har läst någonting. (Kan han ens tala och läsa svenska om han kommer från UK?) 🧐

Jag älskar Buke, men folk på den här tråden är så jäkla snabba med att fördöma. Ta reda på det för både din och hans skull.

Trams. Det enda @Utsikt behöver göra är att ta hand om sig själv. Pojkvännen har bevisat vid flera tillfällen att han inte är intresserad av att kommunicera ordentligt eller att han respekterar TS gränser. De två sakerna i sig gör det svårt att få till ett vettigt förhållande.

Sedan behöver man inte alls försöka lösa något fast man fortfarande älskar personen i fråga. Kärlek är faktiskt inte det enda som behövs i ett förhållande...
 
@Utsikt tack för att du uppmärksammade mitt meddelande och för uppdateringen.

Jag vet att detta kanske inte är populärt, men jag tycker verkligen att du bör prata med honom. Jag vill inte tala för dig, men du älskar fortfarande den här mannen. Och han älskar nog fortfarande dig (hans meddelande var inte känslolöst verkar det som.) Ni har haft 4.5 år tillsammans.

Prata med honom. Konfrontera honom. Var arg om du måste. Ta reda på var ni verkligen befinner er. Gör ett videosamtal så att du kan se hans reaktion om du behöver det. Då kommer du i alla fall att veta. Jag hade SÅ mycket förutfattade meningar om min partner när vi gjorde slut och nästan allt visade sig vara falskt när vi blev ihop igen. Så mycket onödig ilska och smärta som du kan undvika. Jag lovar. :heart

Fråga honom om din dagbok. Fråga honom om Buke. Säg till honom att han måste vara ärlig om det ska finnas någon chans för er (även om du känner att det inte finns för tillfället). Kom ihåg, han kanske INTE har läst någonting. (Kan han ens tala och läsa svenska om han kommer från UK?) 🧐

Jag älskar Buke, men folk på den här tråden är så jäkla snabba med att fördöma. Ta reda på det för både din och hans skull.
Alltså nej! För det första, det är inte TS vänner eller vi på Buke som från början fått henne att skriva den här tråden. Det är hon själv, för att flera saker i deras relation har skavt. Varför de har skavt har egentligen inte vi med att göra, TS har upplevt dem som skaviga och det räcker. Hon har själv rätt att känna vad som är bäst för henne. Det är hennes liv, inte ditt, inte mitt, inte någon annan här, inte partnerns.

Att han sen gång efter gång rusat över gränsen och kränkt henne (tvinga sig till kontakt via sociala medier, vägra flytta ut, skylla på covid/brexit/whatever för att slippa flytta, tjuvläsa hennes dagbok, påstå att hon kan ta hormoner för att vilja ha barn, ja listan på saker han gjort som var och en för sig är skäl att lägga benen på ryggen och springa är lång).

Om du upplever att du tycker att dina vänner har lagt sig i ditt förhållande, trist för dig om de gjorde det på lösa grunder. Men läs inte in det i TS relation och hennes inlägg, för hon har gång efter gång skrivit saker som tyder på att hon inte ser en framtid med den här mannen, oavsett. Vad får du ens ut av att sitta och heja på TS att fortsätta vara tillsammans med en man som beter sig så? Hade du velat vara tillsammans med någon som inte respekterar dina åsikter, kränker din privata sfär (han ska ge fan i hennes dagbok, tjuvläsa dagböcker är något småsyskon gör i typ sjuårsåldern!) och som vill tvinga dig till olika saker mot din vilja?
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 075
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp