Bryter av....

S

Sudd

Min polle har en förmåga att bryta av hela tiden när man rider, både från trav till skritt och från galopp till någon slags flängtrav...tycker han borde orka för vi rider ju konternuerligt hela tiden och försöker verkligen att träna på den här..När man ridit honom en stund och drivit på varenda gång han bryter av kan det gå bättre iaf i traven. men galoppen bryter han gärna av så fort han får chansen...Jag måste driva som en tok för att han inte ska bryta av..och när jag driver så där mycket så vill han gärna öka farten, vill jag få honom att ta det lite lugnare så bryter han av...
Har ni några bra tips på vad man kan träna på för att stärka upp honom..
 
Nämen....så många som tittat och ingen har något bra att komma med. :confused:
 
Hej!!
jag har en häst som gör precis likadant. fast hon är slapp o vill maska. när jag köpte henne orkade hon helt enkelt inte, men nu gör hon det o då försöker hon komma undan. hon bara springer snabbt o inte jobbar eller saktar av. men jag rider henne med mycket stöd, o sen känner jag innan hon saktar av o då driver jag igång henne. ett annat sätt är ju att säga till på skarpen, genom att kanske piska till hästen. men mittt tips är att bara ha tålamod o rida på med lite mer stöd o med tiden släppa mer o mer när hästen orkar bära sig...

//fia :bump:
 
Hej!!
jag har en häst som gör precis likadant. fast hon är slapp o vill maska. när jag köpte henne orkade hon helt enkelt inte, men nu gör hon det o då försöker hon komma undan. hon bara springer snabbt o inte jobbar eller saktar av. men jag rider henne med mycket stöd, o sen känner jag innan hon saktar av o då driver jag igång henne. ett annat sätt är ju att säga till på skarpen, genom att kanske piska till hästen. men mittt tips är att bara ha tålamod o rida på med lite mer stöd o med tiden släppa mer o mer när hästen orkar bära sig...

//fia
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp