Bucastäcke till American Quarter

teofil

Trådstartare
Funderar på att köpa ett Bucas Smartex regntäcke till en av våra quarterhästar. Är det någon här som har/haft Bucastäcke till sin quarter, och i så fall, hur har det passat i formen och hur är dom storleksmässigt jämfört med Horsewaretäcken? Tacksam för all info :)
 
Sv: Bucastäcke till American Quarter

Är det någon här som har/haft Bucastäcke till sin quarter, och i så fall, hur har det passat i formen och hur är dom storleksmässigt jämfört med Horsewaretäcken?
Har nyss köpt ett Bucas Smartex Medium till vårt varmblod, tänkte prova det på vår quarter senare idag för att kanske köpa ett likadant till honom. Återkommer med feedback. :)
 
Sv: Bucastäcke till American Quarter

KL

Jag har ett normalgrovt halvblod och jag tycker att Bucas är för tighta över bogarna på henne... Men jag har bara testat modeller som har några år på nacken, de kanske är bättre nu?
 
Sv: Bucastäcke till American Quarter

Här är min varmblods valack i sitt bucas All-in-one, han har igentligen 155 i täcken men chansade när jag hittade detta täcke på rea och det bara fanns i 165.
Därför är det lite långt bak till men det ser jag som en fördel då det inte ska blåsa/regna/snöa in i rumpan ju! ;)

Det sitter mycket bra på honom och håller väta super bra, har även ett rambo original 100gr med v-front knäppningen men jag tycker det naggar lite i bogarna på honom, men inget sånt av bucas täcket.

981576_10151460961315665_403755765_o.jpg



Här är en naken bild på honom sen i sommras så lite tjock är han här dock.
1149255_10151596887295665_538727088_o.jpg
 
Sv: Bucastäcke till American Quarter

Jasså? Har inte testat något Amigo på honom än...
Så här sitter rambot på honom, inte världens bästa bild men..

1502744_10151905407435665_1065116404_o.jpg



Av alla de bilderna på täcket såg det mest ut såhär...

1039991_10151905407845665_1217166391_o.jpg
:meh:


Sorry för trådkap TS. :o
 
Senast ändrad:
Sv: Bucastäcke till American Quarter

Har nyss köpt ett Bucas Smartex Medium till vårt varmblod, tänkte prova det på vår quarter senare idag för att kanske köpa ett likadant till honom. Återkommer med feedback. :)
Det var visst ett Smartex Extra, men det borde inte spela någon roll för passformen.
Det ser ut att sitta fint, halsskärningen är inte så oval utan mer... trekantig manke-bog-bog, och det ser ut att finnas bra plats på bredden fram. Möjligen aningen tight i underkant när hästen betar, men nog inte värre än något annat av våra täcken. Vi beställde alldeles nyss ett Medium, från svensk webshop för sådär 1400 kr att jämföra med det Extra jag köpte härom veckan på Hööks för 2300... :sneaky:
(När jag köpte Extra-täcket hade de regntäcket också i butiken, de båda täckena såg ut att ha samma skärning såvitt jag minns.)
 
Sv: Bucastäcke till American Quarter

Light, Medium och Extra anger bara mängden foder i täcket på Bucas. Det är ingen skillnad i passform.
 
Sv: Bucastäcke till American Quarter

Håller med Superstar, de Bucas jag har haft har varit för trånga för mina icke-slimmade hästar...
 
Sv: Bucastäcke till American Quarter

Tror inte det ligger bra på quartrar, köpte ett bucas cooler i sommras till min paint korsning men det satt åt h*lvet i bogen på henne och då är hon inte i närheten av samma bredd som hennes quarter kompisar i hagen.
 
Sv: Bucastäcke till American Quarter

Vi hade ett Bucas Irish av något slag till våran quarter förut (stor och mycket grov) satt inge vidare då han behöver mer utrymme i bogen.

Rambo och Amigo sitter bra på våra quartrar :)
 
Sv: Bucastäcke till American Quarter

Nu har vår quarter haft ett Bucas Smartex Extra några dagar, och det passar fint. Skärningen är ganska generös, tycker vi. Han är normalbyggd och har gott om plats både i bog och rumpa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 326
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Shixle
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 577
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp