Sv: Budapest
Jag tycker lite tvärt om Undret, House of Terror var inte alls bra. Dock kan det ju bero på att jag dagen innan besökte Förintelsemuseet som var mycket mycket bättre. Om ni bara vill gå på ett av dem, välj Förintelsemuseet!
Jag var också på Széchenyis termalbad, mycket trevligt. Man betalar för en heldag och får vara där hur få/många timmar ni vill. Känner ni för att stanna länge är det helt ok att ta med egen matsäck! Såg flera som hade med egen öl och drack vid poolerna
Barer, nattklubbar och restauranger kan jag rekommendera Distrikt 8. Finns restauranger på varje gata och några gator är mer "kroggator". Gör ett besök på coola Szimpla, en bar/nattklubb i distrikt 8 som 2012 blev utsedd till världens bästa bar av Lonely Planet. Himla häftigt ställe och billiga GTs

Området kring det lämpar sig väl för barhopping!
En riktigt trevlig restaurang vi åt på var Puder på gatan Ráday utca nära Saluhallen.
Lunch med gulaschsoppa hittar du överallt, gå bort någon gata från turiststråken bara.
Båten/restaurangen Spoon var jag också på men inte alls imponerad tyvärr.
Saluhallen designad av Eiffel är också värt ett besök, liksom citadellet uppe på berget på Buda-sidan. Och bland det trevligaste jag gjorde under min vistelse i Budapest är faktiskt en "nattlig" (kl 21-22.30) båttur på Donau! Väldigt turistigt men otroligt vackert. Alla byggnader längs floden är upplysta och man åker under broarna och får väldigt mycket information om stadens historia. Gör denna tur typ första dagen, det har man mycket igen på
Angående boende så är hotellen väldigt billiga. Bo på Pest-sidan. Jag bodde mellan distrikt 7 och 8 och vi gick nästan överallt. Till Donau var det 20 min lugn promenad, men bo gärna närmre centrum om ni kan också. Vi prioriterade dock att att ha nära hem från restaurangerna och pubarna i åttan