Bukefalos 28 år!

Budgetrenovering av kök

jacko

Trådstartare
Nu är jag och maken i stort sett klara med budgetrenoveringen av vårt kök. Ja, "budget" och "budget" - det blir ju rätt dyrt ändå, men vi har inte rivit väggar och inte bytt ut skåp och maskiner.

Så här såg det ut förut, med märkligt målat golv (2 plankor oranga, 2 plankor gula) och kakel som inte var i min smak. (olika nyanser av beige och med "franska köksmotiv", dvs en rosmarinkvist och namnet Romarin - för att ge en känsla av provencalsk landsbygd månne?).
9.jpg


Åtgärder
Nu har vi målat golvet ljusgrått (blankt), bytt kakel, bytt vask och kran, bytt bänkskivor (från bok till mörkgrå Virrvarr), ändrat om bland skåpen på ena sidan (vårt kök är egentligen en "gång", inget kök), bytt beslag och fått upp vinhylla. Vi ska måla de väggstumpar som inte är kaklade i färgen Krita från Alcro. Sedan bilderna togs, har vi också målat den nya fönsterbrädan vit.

Resultatet

DSC00367.jpg


DSC00368.jpg


DSC00369.jpg


DSC00372.jpg
 
Sv: Budgetrenovering av kök

Riktigt, riktigt snyggt!:d

Märks att du har smak, det är inte så där sterilt stilrent, utan personligt och lite mer hemtrevligt. Gillar särskilt glasluckorna som gör att det ser lite mer bebott ut än om man hade haft täckande luckor överallt.

Fint!

Läcker kran också.
 
Senast ändrad:
Sv: Budgetrenovering av kök

Jätte snyggt och vilken enorm skillnad!

Undrar just varför de hade lagt ned en massa jobb på att måla golvet så konstigt, hur tänkte de?
 
Sv: Budgetrenovering av kök

Märks att du har smak, det är inte så där sterilt stilrent, utan personligt och lite mer hemtrevligt.
Läcker kran också.


Tja, NÅGON smak har jag ju! :D (Men det har ju alla)

Nej, stilrent och avskalat kan vara snyggt, men passar inte mig som person. Och inte heller huset (från 1895), som tur är!
 
Sv: Budgetrenovering av kök

Eller hur!? Gissa om vi funderat på hur man tänker när man målar sitt golv i gbglass-färgerna...
 
Sv: Budgetrenovering av kök

Jättefint!! Du har bra smak så köket fick en hemtrevlig känsla. Jag skulle gärna vilja ha ett sånt kök :D
 
Sv: Budgetrenovering av kök

Verkligen fint nu! Älskar avlånga kakelplattor, känns mer vilsamt på något sätt. :D
 
Sv: Budgetrenovering av kök

det blev ju kanonfint! du ser man behöver inte byta allt !:D
 
Sv: Budgetrenovering av kök

snyggt!! jag har precis gjort nåt liknande, bytt handtag och kaklat om och tänkte också måla om väggarna. Just nu är de svagt mintgröna med en vävtapet i botten...
 
Sv: Budgetrenovering av kök

Vi håller också på att fixa köket!

Klickskitgolvet ska bytas ut.
Nu målar vi stommarna och har beställt nya måttanpassade luckor.
Kaklet ska bytas (jag ska ställa mig och knacka ned lite strax)
Sen har vi måttbeställt en hel rostfri diskbänk!
Ny kran ska vi också ha
Ja sen ånga ned och sätta upp nya tapeter.
Vi kommer behålla vitvarorna (som fungerar) och byter ut dem när de går sönder
Vi är oense om vi ska sätta i en kolfilterfläkt??

Det kommer också att bli kanon!!
 
Sv: Budgetrenovering av kök

Det ska bli spännande att se hur det blev - gärna före och efter!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp