Buke-loppet 13/4 -20!

Jag är ute nu och mindfulness/ljudbokslunkar. Stannar lite och lyssnar på fåglar. Tar selfie och kollar buke. Precis lagom, helt enkelt!

497D861E-1AFE-46BA-A0AA-8BF897F11701.jpeg
 
10km blev 1.01.43 :up: då ska kanske 1.10 minut bort för rödljus.
Är supernöjd - ett av mina mål för året är att gå under en timme på 10km, och den känns görbart :D

Fick kämpa i stark motvind, kom typ ingenstans trots att jag tog i som en tok.
Det var för kallt. Det var för varmt. Jag fick springa rätt i motvind i hagelstorm (aj, önskade mig solglasögon då). Under hagelstormen var det strålande sol och alldeles för varmt :confused:
Det har även regnat och snöat på mig. :cautious:
Tror inte vädret ville vara min vän idag :D

Grymt bra gjort!! :banana:

Absolut att milen under timmen är görbart när du nästan, nästan fixade det i de väderförhållandena du hade idag!! Grymt!

Jag är ute nu och mindfulness/ljudbokslunkar. Stannar lite och lyssnar på fåglar. Tar selfie och kollar buke. Precis lagom, helt enkelt!

Låter härligt!! ❤

Här har det snöat hela morgonen, och håller på ännu (i sidled) så får se hur det blir med någon runda alls idag :nailbiting:
Men blir det inte idag, så tar jag mig friheten att ta den en annan dag :D

Bläää, ja ta det en annan dag om du vill, det fick ju jag göra :). Är ju inte meningen man ska bli sjuk av själva rundan heller typ :p. Vi kan kanske ta samma dag sen... :).
Såg att "Coronamilen" höll på en hel vecka, då man kunde välja dag, bra ju om man är sjuk eller pissväder. En bra grej med virtuella lopp!
 
Grymt bra gjort!! :banana:

Absolut att milen under timmen är görbart när du nästan, nästan fixade det i de väderförhållandena du hade idag!! Grymt!



Låter härligt!! ❤



Bläää, ja ta det en annan dag om du vill, det fick ju jag göra :). Är ju inte meningen man ska bli sjuk av själva rundan heller typ :p. Vi kan kanske ta samma dag sen... :).
Såg att "Coronamilen" höll på en hel vecka, då man kunde välja dag, bra ju om man är sjuk eller pissväder. En bra grej med virtuella lopp!

Vädret i sig vore inget större hinder, om det inte var för underlaget (snö), mina ben tål inte löst, mjukt underlag under någon längre sträcka :(

Sambon deltog nu i ett virtuellt lopp där de hade hela påskhälgen på sig. Trots att hela läget är trist nu, så är det ju kul att det uppfinns alternativa möjligheter :)
 
Jag har inte anmält mig för har inte varit inne här så ofta på sistone men, har deltagit utom tävlan i 5km, även här ser man var motvinden var på km-tiderna :D
Visa bifogad fil 48756

Bra jobbat! :bump:

Vädret i sig vore inget större hinder, om det inte var för underlaget (snö), mina ben tål inte löst, mjukt underlag under någon längre sträcka :(

Sambon deltog nu i ett virtuellt lopp där de hade hela påskhälgen på sig. Trots att hela läget är trist nu, så är det ju kul att det uppfinns alternativa möjligheter :)

Aha, okej!

Vad kul, ja precis!
 
Jag körde ju fri klass med tömkörning och ridning idag. Blev ca 20 minuters tömkörning och sen ridning i ca 35 minuter. Hade tänkt ha igång equilab för att kunna dela med mig av mina pass här men glömde det ju såklart. Var lite blåsigt men sen bröten solen fram. Blev en härlig dag i stallet och kanske även kan räkna in mockningen i den fysiska aktiviteten! :D
 
Jag tog mig ut tillslut också. Herre-j vad det blåste!! Det var värsta sandstormen. Filmade precis efter jag var klar. Kan inte lägga upp filmen, men man ser någorlunda på bilden. Såå glad att det i vart fall inte är snö som yr!
 

Bifogade filer

  • 7BE7EBF7-8DC6-4219-9D3C-069D47123C69.jpeg
    7BE7EBF7-8DC6-4219-9D3C-069D47123C69.jpeg
    159,9 KB · Visningar: 48
Senast ändrad:
Var det tidsbestämt till klockan 11? Förlåt, men det hade jag helt missat 🙈

Riktigt segt pga blåsten som ledde till motvind nästan hela tiden. Insåg dock att det går som tusan på asfalt, springer sällan på det då det tar 3 km att nå den.
Haha men ja! Jag har i bland perioder då jag bara är i skogen eller på grusvägar i flera månader, sen kommer man ut på asfalt och typ oj, här var det stunsigt och bra friktion ju :eek::D

10 km avklarat! :up: Var på väg mot en riktigt nice tid men det var helt GALEN motvind mellan 6 och 8 km. Kändes som att springa in i en jäkla vägg! Men bra träning för både pannben, kondition och styrka:up:
Jäklar vilken fin tid. Är avis, vill också kunna springa sådär. :D Bara att kämpa vidare :up:
Jag fick också den där väggen vid ett par tillfällen. Kändes nästan som när man drömmer att man springer men inte kommer någonstans trots att man tar i.

Jag är också klar nu :up: Min runda gick ca första hälften i öppet landskap och andra hälften i skog, och självklart var det ju en hel del motvind på den öppna delen och lite, lite medvind i skogen :p

Jag är i alla fall jättenöjd - det är första gången någonsin jag faktiskt sprungit 10 km, innan det har jag sprungit en runda på ca 9.5 km för någon månad sedan och innan det ca 5 km som längst. Så jättekul att jag faktiskt har kondis och ork för en 10 km runda :D (jag, eh, tränar inte så mycket normalt sett :angel: ). Men jag höll joggen även i uppförsbackarna, enda stoppen blev för hundarnas skull när de behövde kissa/bajsa eller när det kom bilar och jag ville att hundarna skulle vara stilla i kanten.

Hundarna hjälpte inte till överdrivet mycket annat än första kilometern, då de gärna kör fullt ös framåt (vilket inte enbart är hjälp eftersom jag måste bromsa dem :p). Efter det var det två kilometer då de vill kissa, bajsa, lukta på allt och markera överallt (och de är ändå tikar :p). Efter kilometer tre så joggade de i alla fall mest bara på vid sidan :)
Visa bifogad fil 48750
Mysigt med hundlöpning :D Jag har tänkt flera gånger att det vore härligt med en fyrbent kompis men insett att de ju inte alltid springer rakt fram i det tempo man vill 🙄
Fast när det känns segt brukar jag plocka fram en hund, en tiger (oklart varför) eller en häst som springer brevid/bakom/framför. Eller så tänker jag att jag rider sträckan. Då brukar det gå bättre. Livlig fantasi? Jag? :angel:
Bra tid dessutom! :up:

Jag är ute nu och mindfulness/ljudbokslunkar. Stannar lite och lyssnar på fåglar. Tar selfie och kollar buke. Precis lagom, helt enkelt!

Visa bifogad fil 48753
Åh vad mysigt det ser ut, kan nästan känna doften av skog. :love: Du ser så glad ut! :)

Här har det snöat hela morgonen, och håller på ännu (i sidled) så får se hur det blir med någon runda alls idag :nailbiting:
Men blir det inte idag, så tar jag mig friheten att ta den en annan dag :D
Kör en bättre dag du, vi hejar på här på buke :up:

Jag har inte anmält mig för har inte varit inne här så ofta på sistone men, har deltagit utom tävlan i 5km, även här ser man var motvinden var på km-tiderna :D
Visa bifogad fil 48756

Haha den där jäkla vinden alltså :rage::D Ser ut som en trevlig runda :)
 
Jag tog mig ut tillslut också. Herre-j vad det blåste!! Det var västa sandstormen. Filmade precis efter jag var klar. Kan inte lägga upp filmen, men man ser någorlunda på bilden. Såå glad att det i vart fall inte är snö som yr!
Bra jobbat! :up: Men fick du inte grus i ögonen? :eek:
 
Jag sprang så att jag aldrig fick full motvind.I gengäld hade jag stark sidovind större delen av tiden. Så det var allt annat än njutbart. Sprang också lite för tätt på lunchen så jag blev starkt illamående flera ggr. Det var kul att förställa sig lopp men skitvädret förtog en del av glädjen! Mkt nöjd med att jag bestämde mig för 5 km. :D

79512EEB-6CB1-40FD-915C-BE62EFE49039.jpeg
 
Snöandet saktade av, och solen kom fram en liten stund, så snöslasket hann töa bort nästan helt. Så jag gav det en chans :bump:
Helt nöjd med resultatet, med tanke på att det var årets första 10'a och motvind ungefär halva sträckan
:D
 

Bifogade filer

  • 20200413_165448.jpg
    20200413_165448.jpg
    103,3 KB · Visningar: 33

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp