Bukefalos 28 år!

Buke-loppet 13/4 -20!

Anmälningslista Buke-loppet 13/4
Klass 21,1km

Klass 10km
Malin_L
MCP
westernsuzie
Hoarfrost
strawberrysylt

Klass 5km
Bexzor
Saigon
Sleepan

Tidlöst/motionär, där man väljer någon av sträckorna (bihang så som hund/häst/barnvagn/m.m tillåtet)
__sofia__ (10 km)
athena_arabians (5km)
Kamomilla
godisklubba (5km)
macan (5 km)
Dobbis + hundar (10km om ryggen håller)
Movi
MayGrace (5km)
GardenAngel (5km)

Fri klass, där man kan cykla, rida, promenera, karantänsgymnastisera fritt.
malumbub

Årets katt-pokalen lyser dock med sin frånvaro och jag har slut på ställen att leta :(
 
Var det tidsbestämt till klockan 11? Förlåt, men det hade jag helt missat 🙈

Riktigt segt pga blåsten som ledde till motvind nästan hela tiden. Insåg dock att det går som tusan på asfalt, springer sällan på det då det tar 3 km att nå den.
 

Bifogade filer

  • inCollage_20200413_094837591.jpg
    inCollage_20200413_094837591.jpg
    287,7 KB · Visningar: 85
Sitter och försöker hitta en bra 10km runda. Svårare än jag trodde häromkring.
Hade tänkt mig ganska platt och enkelt på asfalt, men det blir nog backigt hur jag än vrider och vänder på det.

Edit: Ännu värre är ju alla rödljus jag måste passera :eek:

Åh, vad tråkigt med massa rödljus :S. Jag passerar järnvägsspåret två gånger på min runda, spännande nog tycker jag :p.

Jag ska iväg på dan, så tog mig en morgonrunda, tyvärr blev den bara 4,3 istället för 5, men det blev en skön runda i alla fall 👍

Bra jobbat!! Så kul att se bilder!

Jag tycker definitivt att man får dispans om man inte är 100, är ju inte meningen att vi ska riskera något tänker jag :)

Tack!! Toppen!! Nä, när till och med jag, som är envis som satan, känner att det inte vore nån bra idé, då är det nog inte det...
Hade skulle haft min mamma med i promenadklass också o hennes sambo skulle haft kontroll för henne... :/... Men då tar vi det en annan dag! ❤❤

Det är dyngväder här och lite snö i byarna men jag är taggad, jag ska ut :banana: :up:

Wohoo!! Samma här, blåser satan, men är man taggad så är man. Hade jag vart hundra hade jag vart ute och kämpat! Heja heja!

Vilken tid är det? Kl 11? Här strålar solen men det blåser ngt enormt. Vet inte riktigt var jag ska springa för att inte blåsa bort.

Kl 11 var ett förslag :). Fast det går ju lika bra när som! Vänta du lite och se om vinden mojnar :)

Var det tidsbestämt till klockan 11? Förlåt, men det hade jag helt missat 🙈

Riktigt segt pga blåsten som ledde till motvind nästan hela tiden. Insåg dock att det går som tusan på asfalt, springer sällan på det då det tar 3 km att nå den.

Kl 11 var ett förslag bara :) Toppenbra gjort!! :banana:
 
Shiett.... glömt att anmäla samt det är kvällen den 13e härnu och jag är lite för rund om fötterna för att ge mig ut i mörkret nu....

Återkommer med "fri klass" att göra 50 laps i poolen imorgon! (Poolen är ca 4 meter lång) :p

Heja heja alla här som är ute idag dock! Ni är vinnare allihop!
 
10 km avklarat! :up: Var på väg mot en riktigt nice tid men det var helt GALEN motvind mellan 6 och 8 km. Kändes som att springa in i en jäkla vägg! Men bra träning för både pannben, kondition och styrka:up:
 

Bifogade filer

  • 58DC9C46-0FB6-4576-B750-942906F2D9A2.png
    58DC9C46-0FB6-4576-B750-942906F2D9A2.png
    65,5 KB · Visningar: 77
Jag är också klar nu :up: Min runda gick ca första hälften i öppet landskap och andra hälften i skog, och självklart var det ju en hel del motvind på den öppna delen och lite, lite medvind i skogen :p

Jag är i alla fall jättenöjd - det är första gången någonsin jag faktiskt sprungit 10 km, innan det har jag sprungit en runda på ca 9.5 km för någon månad sedan och innan det ca 5 km som längst. Så jättekul att jag faktiskt har kondis och ork för en 10 km runda :D (jag, eh, tränar inte så mycket normalt sett :angel: ). Men jag höll joggen även i uppförsbackarna, enda stoppen blev för hundarnas skull när de behövde kissa/bajsa eller när det kom bilar och jag ville att hundarna skulle vara stilla i kanten.

Hundarna hjälpte inte till överdrivet mycket annat än första kilometern, då de gärna kör fullt ös framåt (vilket inte enbart är hjälp eftersom jag måste bromsa dem :p). Efter det var det två kilometer då de vill kissa, bajsa, lukta på allt och markera överallt (och de är ändå tikar :p). Efter kilometer tre så joggade de i alla fall mest bara på vid sidan :)
1586773749313.png
 
Puh var tvungen att jogga hem efter min tia. Solen gick i moln och hade räknat fel på en km.
Buke vägrar fortfarande lägga upp bilder?

10km blev 1.01.43 :up: då ska kanske 1.10 minut bort för rödljus.
Är supernöjd - ett av mina mål för året är att gå under en timme på 10km, och den känns görbart :D

Fick kämpa i stark motvind, kom typ ingenstans trots att jag tog i som en tok.
Det var för kallt. Det var för varmt. Jag fick springa rätt i motvind i hagelstorm (aj, önskade mig solglasögon då). Under hagelstormen var det strålande sol och alldeles för varmt :confused:
Det har även regnat och snöat på mig. :cautious:
Tror inte vädret ville vara min vän idag :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp