Buke och fälttävlan

Sv: Buke och fälttävlan

Lite tankar om Buke och fälttävlan.

Vi hade en icke planerad Buketräff vid dressyrbanan. Vi pratade en del och utbytte hemligheter. :D

men några av mina tankar:

De flesta här på fälttävlan är inte anonyma. Vi känner till varandra ganska väl, en del mer andra mindre. Trots att de flesta är tydliga med vilka de är så finns det några "läsare" (anonyma då så klart) som är rädda för Buke och åsikter som förs fram. Man anser att det är personangrepp osv. Visst kan det bli på gränsen ibland MEN samtidigt så är det ju mycket mindre personangrepp här än IRL på tävlingsplatsen. Där är det tydligen helt ok att snacka "osanningar och annat oväsenligt".

Vad är det som gör att det är ok där men inte här? Här får vi stå för vad vi skriver på ett helt annat sätt än vad man behöver IRL.

Lite synd om vissa ska tolka detta som negativt istället för att ta det som det är. Något man kan plocka guldkorn ifrån och ev känna av pulsen. Lite snack om allt och inget.

Lite nya funderingar inför framtiden kommer säkerligen fram här.

Hur tänker du om Bukes ft-forum?

Tänker du på att "läsarna" finns, som inte skriver men lägger på minnet vad som skrivs och irriterar sej på detta.

Är du "rädd" för skriva här och att någon ska läsa det och det ska falla tillbaka på dej? Tänker på tex åsikter och synpunkter på saker & ting.

Nu har jag iaf fått helt klart för mig att det finns "läsare" (men som tydligen inte vågar skriva) här som irriterar sig och går in för att missuppfatta det som skrivs här! Att inte folk har annat för sig än att reta sig på vårt trevliga bukeforum det gör mig förundrad...:eek:

Som Idasagare nämnde här ovan så går det tydligen bra att uttrycka både det ena och andra bakom ryggen på människor på tävlingar IRL men när det kommer till att kunna stå för och svara på inlägg här så är det annat ljud i skällan.

Jag tror dock att dessa människor är ett utdöende släkte(:devil:) då Internetforum numera är ett etablerat sätt att kommunicera på.
 
Sv: Buke och fälttävlan

Nu har jag iaf fått helt klart för mig att det finns "läsare" (men som tydligen inte vågar skriva) här som irriterar sig och går in för att missuppfatta det som skrivs här! Att inte folk har annat för sig än att reta sig på vårt trevliga bukeforum det gör mig förundrad...:eek:

Som Idasagare nämnde här ovan så går det tydligen bra att uttrycka både det ena och andra bakom ryggen på människor på tävlingar IRL men när det kommer till att kunna stå för och svara på inlägg här så är det annat ljud i skällan.

Jag tror dock att dessa människor är ett utdöende släkte(:devil:) då Internetforum numera är ett etablerat sätt att kommunicera på.

Ja om inget annat så för att trots att en del kallar oss "sykärringarna på Buke" så är det ett något modernare sätt än bastun. :devil:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 453
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 531
Senast: Jeps
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp