Buke och fälttävlan

Sv: Buke och fälttävlan

Är det förresten någon härinne som vågar erkänna att den nämnt Buke på i debatten på ridsports hemsida??
 
Sv: Buke och fälttävlan

Nikodemus:

Du missförstod mig...vad jag menade är att det finns väldigt många människor som läser här och pratar bakom ryggen på folk om det som skrivs här inne istället för att skriva ett svarsinlägg och "riskera" en debatt. Dom vågar med andra ord inte stå för sina åsikter.

Sen har det nog varit så för oss alla att man i början bara läste och SEN kom med inlägg när man kände sig säker nog....men det var inte DET jag syftade på....
 
Sv: Buke och fälttävlan

Jag är en av de "anonyma läsarna", så jag svarar utifrån den vinkeln.

Jag är aldrig ute på tävlingar numera, så jag har faktiskt inte en aning om vilka ni är, undantaget Lena H som har varit omskriven i lokaltidningen här. (Men jag skulle inte kunna peka ute henne heller, bara hennes hästar.) Men det märks när man läser att ni känner varandra, och det tycker jag innebär en större försiktighet i hur man uttalar sig. IRL säger du inte till någon du pratar med att den är dum i huvudet, eller försöker tolka det folk säger som fan tolkar bibeln. Och det gör man inte på det här forumet heller, upplever jag. Man lyssnar den där extra halvsekunden istället för att argt kasta sig in i en smutskastning på sandlådenivå.

Hoppas att ni fortsätter diskutera här, så att jag kan inspireras:D. Det här är numera min enda kontakt med sporten! :o
 
Sv: Buke och fälttävlan

Sen har det nog varit så för oss alla att man i början bara läste och SEN kom med inlägg när man kände sig säker nog

Där har ni mig i ett nötskal. Är helt grön på området och har precis tagit FT-kortet så jag har inte mycket kunskap att delge. Däremot har jag mycket att lära och då känns det forumet som ett bra ställe att kolla in då och då (typ 4 ggr om dagen:angel:).
Stämningen är definitivt öppen och tillåtande.
 
Sv: Buke och fälttävlan

Sen har det nog varit så för oss alla att man i början bara läste och SEN kom med inlägg när man kände sig säker nog....men det var inte DET jag syftade på....

Nej så var det absolut inte för mig , jag kom stormande in på dressyrforumet och sågade alla med motorsågen DIREKT no questions asked :rofl::rofl:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Jag är en av de "anonyma läsarna", så jag svarar utifrån den vinkeln.

Jag är aldrig ute på tävlingar numera, så jag har faktiskt inte en aning om vilka ni är, undantaget Lena H som har varit omskriven i lokaltidningen här.

Ursäkta men varför i helvete blir LenaH omskriven i en lokaltidning i Skåne , hon bor ju typ 70 mil därifrån :rofl:

Lena vad har du nu gjort som spridit sig ändå dit ner :devil:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Tror det syftas på någon/några specifika personer som antas sitta här och läsa men som inte vågar skriva något...

Iallafall har jag märkt en och annan IRL som tittar lite surt på mig ibland :rofl:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Tror det syftas på någon/några specifika personer som antas sitta här och läsa men som inte vågar skriva något...

Iallafall har jag märkt en och annan IRL som tittar lite surt på mig ibland :rofl:
Så funderar jag också..
Har också fått mina blickar och gliringar :rofl:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Är det förresten någon härinne som vågar erkänna att den nämnt Buke på i debatten på ridsports hemsida??

Blev ju genast nyfiken och fick kolla. :idea: Ganska enkelt att hitta :angel:

Fast jag tror att det ligger något i det. Det var lite det jag var inne på att man håller med x för att man känner x inte för det y säger är fel. ;)
 
Sv: Buke och fälttävlan

Nej så var det absolut inte för mig , jag kom stormande in på dressyrforumet och sågade alla med motorsågen DIREKT no questions asked :rofl::rofl:

Nää, men utan att ha träffat dig så har man ju fattat att Fio inte är som alla andra barn.............





:D;)
 
Sv: Buke och fälttävlan

Nää, men utan att ha träffat dig så har man ju fattat att Fio inte är som alla andra barn.............





:D;)


FIO den skyldige


------->
13679368.jpg
 
Sv: Buke och fälttävlan

Jag är aldrig ute på tävlingar numera, så jag har faktiskt inte en aning om vilka ni är, undantaget Lena H som har varit omskriven i lokaltidningen här. (Men jag skulle inte kunna peka ute henne heller, bara hennes hästar.)

Lite roligt är det ju faktiskt ändå, för vad jag vet så bor Lena här uppe i norr och idag fanns det bara en häst som det stod Lenas på i stallet. ;) Vem är det du tänker på tro?
 
Sv: Buke och fälttävlan

Ursäkta men varför i helvete blir LenaH omskriven i en lokaltidning i Skåne , hon bor ju typ 70 mil därifrån :rofl:

Lena vad har du nu gjort som spridit sig ändå dit ner :devil:

:o Jag menade naturligtvis Pooh... Ja, ni ser vilken järnkoll jag har på er :angel:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Nej så var det absolut inte för mig , jag kom stormande in på dressyrforumet och sågade alla med motorsågen DIREKT no questions asked :rofl::rofl:

En liten korrigering...du stormar så lagom...du är lika smidig som en elefant i ett kylskåp!:rofl::devil::rofl:

Som jag påpekat så många ggr förr...det är tur för dig att vi gillar dig ändå!:D
 
Sv: Buke och fälttävlan

jag är också ny här på buke:banana:

Jag har inte sagt så mycket hittills utan mest läst och begrundat.. Och hoppas att ni ska ta emot mig med öppna armar den dagen jag själv har några frågor att komma med.:D

Måste säga att stämningen i detta forum tycker jag verkar vara bra, och det är ju synd om d finns de som surar på tävlingar, och inte vågar stå för vad de tycker egentligen.. Hoppas det löser sig, fast...sånt finns väll alltid..
 
Sv: Buke och fälttävlan

Det är helt valfritt att välja vara läsare/skriva få inlägg/aldrig skriva/ skriva massor. Det är ju poängen med webben. :idea:

MEN det är lätt att glömma att det finns läsare som bara väljer att läsa men ändå har åsikter. :D Det finns ju andra forum i livet än på webben.

och vissa förfasar sej över att webben finns :eek:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Novalio1

Ber om ursäkt för missförståndet!!! :crazy:
misstolkade väl och blev lite ställd..

men som det står vidare häsr så märks det att ni känner varandra och jag själv som inte varit ute på tävlingar o har koll vem som är vem relaterade bara till Buke o inte IRL..

My mistake!!:angel:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 452
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 531
Senast: Jeps
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp