Buke och fälttävlan

I

Idasagare

Lite tankar om Buke och fälttävlan.

Vi hade en icke planerad Buketräff vid dressyrbanan. Vi pratade en del och utbytte hemligheter. :D

men några av mina tankar:

De flesta här på fälttävlan är inte anonyma. Vi känner till varandra ganska väl, en del mer andra mindre. Trots att de flesta är tydliga med vilka de är så finns det några "läsare" (anonyma då så klart) som är rädda för Buke och åsikter som förs fram. Man anser att det är personangrepp osv. Visst kan det bli på gränsen ibland MEN samtidigt så är det ju mycket mindre personangrepp här än IRL på tävlingsplatsen. Där är det tydligen helt ok att snacka "osanningar och annat oväsenligt".

Vad är det som gör att det är ok där men inte här? Här får vi stå för vad vi skriver på ett helt annat sätt än vad man behöver IRL.

Lite synd om vissa ska tolka detta som negativt istället för att ta det som det är. Något man kan plocka guldkorn ifrån och ev känna av pulsen. Lite snack om allt och inget.

Lite nya funderingar inför framtiden kommer säkerligen fram här.

Hur tänker du om Bukes ft-forum?

Tänker du på att "läsarna" finns, som inte skriver men lägger på minnet vad som skrivs och irriterar sej på detta.

Är du "rädd" för skriva här och att någon ska läsa det och det ska falla tillbaka på dej? Tänker på tex åsikter och synpunkter på saker & ting.
 
Sv: Buke och fälttävlan

Jag har faktiskt tänkt skriva en likanande tråd om hur BRA jag trivs på "fälttävlan" här på buke och att de flesta nya som kikar in här med frågor brukar få väldigt trevliga och framförallt korrekta svar.
Jag är ju själv novis i ft världen så jag har inte riktigt koll på vad som sker IRL föutom att de tävlingar jag har varit på har varit jättebra stämning och framförallt tycker jag att alla arrangörer varit väldigt hjälpsamma.
 
Sv: Buke och fälttävlan

Samma här...Tycker det är kanon att kunna ställa lite frågor och man får oftast snabba och bra svar...och det är ju kanon då ja vet att de finns många väldigt duktiga på området...;)
 
Sv: Buke och fälttävlan

Jag instämmer med Kakan! Buke är ju helkul och varför ska man inte kunna stå för vad man skriver här? Det är ju ett kanonforum där man kan hitta info om precis ALLT man undrar över.

Här finns ju alla sorters människor och att det ibland går överstyr och lutar mot personangrepp är väl inte så konstigt när det kommer till hästmänniskor??? Som Idasagare säger så förekommer ju bra mycket värre personangrepp IRL.

Jag måste säga att FT-buke är bland det bästa som jag hittat på många år...har ju fått träffat nya människor som verkligen berikat MITT hästliv...(Ja, Fio, lilla vän...du räknas in i den kategorin...:D)

Så FT-buke::bow::bow::bow:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Jag tycker att det är skönt att veta vilka några av personerna här är (även om det bara är till namnet) för då vet jag att de har torrt på fötterna när det gäller goda råd osv.
Det kan man ju inte alltid säga om vissa av de andra greninriktade forumen här på buke...............

Vad som är så skönt här på ft är att även om det starkt lyser igenom en "maffiaklick" av er som är ute på flest och kanske störst tävlingar så känns det aldrig som om man inkräktar på erat privata område, även när ni i vissa trådar drar igång med internskämt osv så är man aldrig rädd för att haka på och blir aldrig ignorerad!
 
Sv: Buke och fälttävlan

Vad som är så skönt här på ft är att även om det starkt lyser igenom en "maffiaklick" av er som är ute på flest och kanske störst tävlingar så känns det aldrig som om man inkräktar på erat privata område, även när ni i vissa trådar drar igång med internskämt osv så är man aldrig rädd för att haka på och blir aldrig ignorerad!

Fast visst är det en grej som är unikt för fälttävlan. Just i denna gren möts proffs och amatörer på debutanten i Vinslöv. Man går samma bana och möter samma problem. Alla pratar med varandra (nåja de flesta :D)

Visst blir folk ovänner, avundsjuka osv men nog är det allra oftast väldigt, väldigt god stämning.

MEN ett litet problem ser jag. Man tar inte kritik särskilt bra, oftast väldigt negativt och ser det oftast personligt. Synd men vanligt i så "små kretsar". Ibland håller man med x för man känner x, inte för att y faktiskt har en poäng i vad den säger. :idea:
 
Sv: Buke och fälttävlan

:love:do love you:rofl:
Det är en konst att se förbi sitt EGO.Det gör ont,är besvärligt/frustrerande för de flesta,men väldigt tillfredställande när man har förstått att det mesta faktiskt är välment:angel:
En trött men glad hälsning,från mig uppepå berget hos farmor,till er alla "Bukisar":p
 
Sv: Buke och fälttävlan

jo men sen finns det dom som har ett mega ego! o tål inte att det går bra för andra.
 
Sv: Buke och fälttävlan

jo men sen finns det dom som har ett mega ego! o tål inte att det går bra för andra.

men sånna finns alltid. Liksom sånna som det aldrig går att prata med när det går dåligt för dem. :angel:
Tycker ändå stämningen totalt är schysst. :idea:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Jag fick faktiskt en kommentar irl om hur trevligt det verkar vara på just fälttävlansforumet här häromdan. :)

Jag ser forumet som en utmärkt plats att dels umgås lite mellan tävlingar och ffa som en plats att ventilera olika frågeställningar, det finns en hel del trådar här där vi lyckats resonera oss fram till jättebra saker som handlar om sportens utveckling tex.

Mixen mellan svårklassryttare, gröngölingar och banbyggare gör också att ev bekymmer kan belysas från olika håll vilket är guld värt.

För egen del är jag inte bekymrad över vem som eventuellt läser vad jag skrivit, jag skulle aldrig uttrycka en åsikt här som jag inte kunde stå för irl.
 
Sv: Buke och fälttävlan

Hej :)

Jag är ju ganska nu här på buke men jag har bara fått positiva vibbar av det hela. Äntligen hittat ett bra ställe på nätet där man kan fråga saker och få seriösa svar!
Kort sagt, jag trivs.
 
Sv: Buke och fälttävlan

Dom enda som har problem med detta forumet är väl dom som läser men inte vågar skriva...:devil: Enligt min erfarenhet är det säkert samma sorts människor som älskar att prata bakom ryggen IRL men aldrig nånsin vågar stå för sina åsikter om dom blir konfronterade.

Men den som inte begripit vilken kunskapsbrunn buke är behöver ju inte hänga här? Det är nämligen fullt frivilligt att läsa och skriva här...:angel:
Vi andra hänger vidare och välkomnar nya bukefalister/åsikter....:banana:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Men den som inte begripit vilken kunskapsbrunn buke är behöver ju inte hänga här? Det är nämligen fullt frivilligt att läsa och skriva här...:angel:
Vi andra hänger vidare och välkomnar nya bukefalister/åsikter....:banana:

Ja och vem vet. Kanske vi lär en och annan "läsare" en del. Vet att det är sk hästkunniga som också är "läsare". För nog är vi inte alltid eniga och brukar kunna ha olika åsikter = främjar utveckling :idea:
 
Sv: Buke och fälttävlan

(ryktena säger att du är tillbaka i fälttävlanssvängen...med placering! :banana:) :angel:
Ryktena är lite felinformerade, visst var jag med men på prisutdelningen fick jag inte vara med. Anser att dressyrdomaren stal den placeringen. :mad:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Ryktena är lite felinformerade, visst var jag med men på prisutdelningen fick jag inte vara med. Anser att dressyrdomaren stal den placeringen. :mad:

Aha!:idea: Du är dressyrmobbad? Det är exakt samma sak som jag upplever i hoppningen.....:rofl::rofl:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Dom enda som har problem med detta forumet är väl dom som läser men inte vågar skriva...:devil: Enligt min erfarenhet är det säkert samma sorts människor som älskar att prata bakom ryggen IRL men aldrig nånsin vågar stå för sina åsikter om dom blir konfronterade.

Jag är personligen ganska tyst här på buke, sitter dock och läser väldigt många trådar och får för övrigt väldigt många svar utan att behöva ställa en fråga.
Jag hör egentligen hemma på hoppforumet, men eftersom mitt nyförvärv verkar passa till fälttävlan så kikar jag även in här för att själv ställa en fråga eller se om någon annan ställt den.

Att jag inte ger mig in i diskussioner (framför allt på FT) beror till störst del att jag inte har kunskapen utan ehllre sitte roch läser..

På hopp delen kan jag möjligtvis lägga mig i om jag tycker att någon är helt ute och cyklar eller om jag instämmer till 110% med någon.

Men bara för att jag mest tycker om att sitta och läsa så innebär inte det att jag är rädd för att bli konfronterad och sitter och snackar skit bakom folk?:confused:

men jag kanske missförstod dig helt!?:confused:

I övrigt måste jag hålla med om att här på FT delen, där jag för övrigt häckat mest de senaste veckorna för att suga i mig så mycket nytt som möjligt! :), är det himla god ton!!! så om debuten går som planerat ( med andra ord: Om den ens blir av)
så kanske man snart får ansluta sig "på riktigt" till er veteraner här :D;)
 
Sv: Buke och fälttävlan

Anser att jag också är ganska ny här, men har blivit väldigt väl bemött.
Tkr att man kan fråga det mesta inne på fälttävlans buke utan att få ngr dumma svar lr "idiotförklaringar", vilka man ibland kan få på andra forum.

Så Go fälttävlans Buke :banana:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Ryktena är lite felinformerade, visst var jag med men på prisutdelningen fick jag inte vara med. Anser att dressyrdomaren stal den placeringen. :mad:

Ja jag såg det sen i resultatlistan. Jag litade på Ebbas "tror Lena är placerad"-sms i söndags.. :D Men äsch, dressyr är ju bara för töntar. Strunt samma. :angel:
 
Sv: Buke och fälttävlan

Jag är personligen ganska tyst här på buke, sitter dock och läser väldigt många trådar och får för övrigt väldigt många svar utan att behöva ställa en fråga.
Jag hör egentligen hemma på hoppforumet, men eftersom mitt nyförvärv verkar passa till fälttävlan så kikar jag även in här för att själv ställa en fråga eller se om någon annan ställt den.

Att jag inte ger mig in i diskussioner (framför allt på FT) beror till störst del att jag inte har kunskapen utan ehllre sitte roch läser..

På hopp delen kan jag möjligtvis lägga mig i om jag tycker att någon är helt ute och cyklar eller om jag instämmer till 110% med någon.

Men bara för att jag mest tycker om att sitta och läsa så innebär inte det att jag är rädd för att bli konfronterad och sitter och snackar skit bakom folk?:confused:

men jag kanske missförstod dig helt!?:confused:

I övrigt måste jag hålla med om att här på FT delen, där jag för övrigt häckat mest de senaste veckorna för att suga i mig så mycket nytt som möjligt! :), är det himla god ton!!! så om debuten går som planerat ( med andra ord: Om den ens blir av)
så kanske man snart får ansluta sig "på riktigt" till er veteraner här :D;)


Jag håller helt å hållet med dig, för visso har jag ridigt å tävlat fälttävlan den större delen av mitt liv, ( men det är nog slut med det nu :cry:).
Men jag håller oxå ganska mycket tyst å yttrar mig väldigt sällan, dels för att man inte fått något svar på de frågorna man ställer :mad:
Men oxå av andra orsaker.....
Men som sagt man lär sig både ett å annat varje dag, å saker som man glömt eller lagt bakom sig, får en påminelse.... :smirk: Vilket är väldigt bra!

Sen är ju inte alla här den inställsam typen som måste veta allt om alla..;) å lite till...... :devil:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 446
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 523
Senast: Jeps
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 925
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp