Buke trivia

När varulvslekar ändå är på tapeten så måste jag erkänna att jag gjort det pinsamma misstaget att som lekledare förstöra hela leken en gång. Skämdes så jag dog och funderade på att försvinna härifrån för alltid :angel:

Jag är övertygad om att det ingår i LLs uppgifter att förstöra leken. När man varit LL några gånger kan det vara svårt att komma på nya sätt att göra det på så då får man hoppas på lite assistans från deltagarna, att dom typ gör något som behöver kompenseras då kan man använda kompensationen till att få leken att spåra ur:idea:
 
Litet tidsfördriv att inte ta på något större allvar :)

  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Ja massor

  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • japp
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nope

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Nej, konstigt nog

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Aldrig i livet

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Ibland

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Ja

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej

  • Har du någon på Ignore?
  • Ja

  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Nej

  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Ja

  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Ja

sjulaxarienlaxask
 
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
Åh, måste uppdatera: jag håller tydligen på att bli buke-vuxen! :bump:

  • Japp! Eller, ja, det var nog meningen att vara både oförskämt och skälligt (och hotfullt dessutom, det ni! :up:), men det landade nog närmare "komiskt" kanske.
  • Nä. Kom ihåg den här tråden för sent, istället var jag duktig och rapporterade det utan att svara... Fanken. :cry:
 
Åh, måste uppdatera: jag håller tydligen på att bli buke-vuxen! :bump:

  • Japp! Eller, ja, det var nog meningen att vara både oförskämt och skälligt (och hotfullt dessutom, det ni! :up:), men det landade nog närmare "komiskt" kanske.
  • Nä. Kom ihåg den här tråden för sent, istället var jag duktig och rapporterade det utan att svara... Fanken. :cry:

Borde kunna räknas som oförskämt att inte svara :idea:
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?

    Ja. Jag har fått några nära och trevliga bekantskaper som först var "enbart" bukefalister.
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?

    Ja. Eller, kanske inte känner som känner i nära vänskap, men ytliga bekantskaper.

  • Har du träffat en partner på Buke?

    Nej.

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.

    Några sliskiga kanske, men det är länge sen.

  • Har du någonsin skickat ett sådant?

    Nej.

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?

    Nej.

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?

    Inte det senaste året. Har väl hänt någon gång för länge sen dock.

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?

    Ibland.

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?

    Nej, tyvärr får jag väl säga.

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?

    Nej.

  • Har du någon på Ignore?

    Nej.

  • Vet du någon som ignorerar dig?

    Nej, inte vad jag vet.

  • Har du någonsin blivit varnad?

    Nej.

  • Har du någonsin blivit bannad?

    Nej.
 
Åh, måste uppdatera: jag håller tydligen på att bli buke-vuxen! :bump:

  • Japp! Eller, ja, det var nog meningen att vara både oförskämt och skälligt (och hotfullt dessutom, det ni! :up:), men det landade nog närmare "komiskt" kanske.
  • Nä. Kom ihåg den här tråden för sent, istället var jag duktig och rapporterade det utan att svara... Fanken. :cry:
Gillar att du liksom är entusiastisk över det. :D
 
Gillar att du liksom är entusiastisk över det. :D

Tja, jag kände mig ju lite utanför när ni andra skröt om alla mysko PM ni fått, så nu får jag ju leva upp till det och bli glad då... :angel::cautious: :laugh:

Sen med formuleringar av typen "VI kommer att söka upp dig för ett lite minnessamtal. Säkert inget dig emot som är så snäll?" så tror jag de flesta skulle bli lite full i skratt... :laugh:

Men ja, det känns som en milstolpe är passerad. :up: Vad har jag kvar nu, bli bannad och få ett snusk-PM också? ...Funkar det om jag blir bannad två gånger istället? :confused:
 
@Monstermom Bra (tror jag) att du kan ta det med humor, men det låter som en sannerligen otrevlig person! :eek: Kan inte låta bli att undra vilken tråd eller vilken diskussion som renderar sådana reaktioner?!
 
Seriöst? Det där är inget vanligt bukegnäll. Det ser ut som ett rent hot.

Javisst är det ett hot, det var ett rejält otrevligt PM och det är definitivt av "jag vet var din postlåda bor"-typen. Splitternytt nick, som reggats bara för att skriva detta. Men även om det är tydligt att det är avsett att vara hotfullt så är det väldigt svårt att ta på allvar... Det är alldeles för överdrivet för att vara otäckt.

@Monstermom Bra (tror jag) att du kan ta det med humor, men det låter som en sannerligen otrevlig person! :eek: Kan inte låta bli att undra vilken tråd eller vilken diskussion som renderar sådana reaktioner?!

Den tråden dök upp igår och försvann igår, iom att den blev borttagen antar jag att den inte bör diskuteras. :)

Jag är dock lite undrom att nicket fortfarande finns kvar, och konversationen likaså. Men det kanske funkar så, jag har aldrig "skvallrat" på ett PM förut.
 
Javisst är det ett hot, det var ett rejält otrevligt PM och det är definitivt av "jag vet var din postlåda bor"-typen. Splitternytt nick, som reggats bara för att skriva detta. Men även om det är tydligt att det är avsett att vara hotfullt så är det väldigt svårt att ta på allvar... Det är alldeles för överdrivet för att vara otäckt.



Den tråden dök upp igår och försvann igår, iom att den blev borttagen antar jag att den inte bör diskuteras. :)

Jag är dock lite undrom att nicket fortfarande finns kvar, och konversationen likaså. Men det kanske funkar så, jag har aldrig "skvallrat" på ett PM förut.
Bra att du gjorde det. Gunnar kan lätt kolla om det kommer från samma IP som någon här. Har du själv någon idé om vem det kan vara, utifrån tråden som det tydligen handlar om?
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Nej tyvärr inte
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Mjo, ytligt bekanta iaf.
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nix
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Nja, ett tag var det en som var helt galen på att vilja köpa ett par (väldigt trasiga) gummistövlar som jag hade på mig på nån ridbild. Det kändes lite knas men inte annars nej.
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nej
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Ohja :D
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Nej tyvärr så har jag missat alla såna och alla som behöver hjälp är alltid så långt bort.
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nope
  • Har du någon på Ignore?
  • Nix
  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Icke det
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nopp
 
Den tråden dök upp igår och försvann igår, iom att den blev borttagen antar jag att den inte bör diskuteras. :)

Ah, var inte inne så mycket igår, måste ha missat det! (Kan du inte hinta lite vilket ämne det gällde iaf? ;) *nyfiken*)
Låter obehagligt i alla fall, särskilt om det inte bara var ett random upprört buke-pucko utan ett "jag vet var din postlåda bor"-pucko. :down::mad:
 
Tja, jag kände mig ju lite utanför när ni andra skröt om alla mysko PM ni fått, så nu får jag ju leva upp till det och bli glad då... :angel::cautious: :laugh:

Sen med formuleringar av typen "VI kommer att söka upp dig för ett lite minnessamtal. Säkert inget dig emot som är så snäll?" så tror jag de flesta skulle bli lite full i skratt... :laugh:

Men ja, det känns som en milstolpe är passerad. :up: Vad har jag kvar nu, bli bannad och få ett snusk-PM också? ...Funkar det om jag blir bannad två gånger istället? :confused:
Jag hade säkert också skrattat om jag hade fått det (vad annars gör man liksom?). Men utifrån ser det läskigt ut. :nailbiting:
 

Liknande trådar

Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 672
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp