Buke trivia

Bra att du gjorde det. Gunnar kan lätt kolla om det kommer från samma IP som någon här. Har du själv någon idé om vem det kan vara, utifrån tråden som det tydligen handlar om?

Ja, personen uttryckte sig exakt likadant som TS i den tråden det handlade om, samma udda syntax och förkärlek för STORA BOKSTÄVER här och där, men uppgav sig vara en anhörig istället. Endera stämmer sannolikt. :p

Ah, var inte inne så mycket igår, måste ha missat det! (Kan du inte hinta lite vilket ämne det gällde iaf? ;) *nyfiken*)
Låter obehagligt i alla fall, särskilt om det inte bara var ett random upprört buke-pucko utan ett "jag vet var din postlåda bor"-pucko. :down::mad:

Haha, kanske jag är och sniffar på min första banning nu då!? Men då får jag bukebingo, eller? :up:
OK, here goes... Det var en tråd om "bokstavsdiagnoser" som spårade ur rätt spektakulärt. sshhh...
 
Men @Monstermom hur kunde jag missa det?

Har du rapporterat PM:et förresten?

Det gick rätt snabbt innan den tråden städades undan, tror inte vi kom upp i två sidor ens...

Ja, jag rapporterade det direkt det dök upp - två gånger till och med, eftersom jag inte fick nån såndär "tack för att du skvallrar"-popup första gången. Så rapporterat borde det vara, dock är det kvar i min inbox och det verkar inte hänt något med nicket som skickade det men jag vet som sagt inget om hur det brukar funka heller. :confused:
 
Haha, kanske jag är och sniffar på min första banning nu då!? Men då får jag bukebingo, eller? :up:
OK, here goes... Det var en tråd om "bokstavsdiagnoser" som spårade ur rätt spektakulärt. sshhh...

Ahhh, men den läste jag ju visst det! Början i alla fall, men den började ju spåra nästan direkt, hade dock inte noterat att den är borta nu. Men nu har jag mycket lättare att föreställa mig innehållet och stilen på pm:et. ;)

(Och om du blir bannad för att ha nämnt tråden här så kan du skylla på att jag hotade dig - jag är villig att ta mitt straff!)
 
Men ååååh vad nyfiken jag blir. Men tur att du rapporterat. Ibland blir man helt mållös.

Några av oss på hund blev kallade ett ord på F här för ett tag sedan. Helt sjukt.:wtf:
 
Ahhh, men den läste jag ju visst det! Början i alla fall, men den började ju spåra nästan direkt, hade dock inte noterat att den är borta nu. Men nu har jag mycket lättare att föreställa mig innehållet och stilen på pm:et. ;)

(Och om du blir bannad för att ha nämnt tråden här så kan du skylla på att jag hotade dig - jag är villig att ta mitt straff!)

Vet du var min postlåda bor!?!? :eek:

Och lite lustigt att du visst läst tråden - kanske buke kan göra en mindwipe när de tar bort trådar också? :idea:
(Och ja, den urspårningen kom rätt snabbt du...)

Men ååååh vad nyfiken jag blir. Men tur att du rapporterat. Ibland blir man helt mållös.

Några av oss på hund blev kallade ett ord på F här för ett tag sedan. Helt sjukt.:wtf:

Haha, jag får sitta på händerna för att inte kopiera in hela meddelandet (det var inte så långt :angel:) och "dela med mig" till er. Men jag ska låta bli! :o:up:

Ja jösses... Mållös är nog den bäst beskrivningen... Får man fråga hur ni förtjänat det? :crazy:
 
Vet du var min postlåda bor!?!? :eek:
:angel:
Och lite lustigt att du visst läst tråden - kanske buke kan göra en mindwipe när de tar bort trådar också? :idea:

Det låter troligt! Mycket troligare än att ölen jag drack skulle ha något med saken att göra! (Jag började t.o.m skriva ett inlägg i tråden! Men med tanke på nämnda öl så bestämde jag mig för att avvakta till idag och se om det jag skulle skriva lät lika smart då...)

Eller så skickades pm:et fel, och det var egentligen jag som helt vänligt skulle få ett "minnessamtal" eftersom jag inte ens kan komma ihåg trådar jag läst. Och så förstörde du det. :cry:
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
Ja
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Ja
  • Har du träffat en partner på Buke?
Nej

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
Nej

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
Nej

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
Inte omöjligt!
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
Nej

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
Ibland

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
Ja
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
Nej

  • Har du någon på Ignore?
Nej

  • Vet du någon som ignorerar dig?
Nej
  • Har du någonsin blivit varnad?
Ja
  • Har du någonsin blivit bannad?
Ja
 
:angel:


Det låter troligt! Mycket troligare än att ölen jag drack skulle ha något med saken att göra! (Jag började t.o.m skriva ett inlägg i tråden! Men med tanke på nämnda öl så bestämde jag mig för att avvakta till idag och se om det jag skulle skriva lät lika smart då...)

Eller så skickades pm:et fel, och det var egentligen jag som helt vänligt skulle få ett "minnessamtal" eftersom jag inte ens kan komma ihåg trådar jag läst. Och så förstörde du det. :cry:

Du kan få det om du vill. Kedjebrev! Skicka vidare när någon beter sig förjävligt mot dig i nån tråd - som du gjort mot mig nu, alltså! :rage:
 
@Monstermom Aha, då vet jag vilken tråd det var. Såg början på den. Det är ett nick som verkat rätt instabil innan.

Jag tror inte att du har något att vara rädd för, hen vet ju knappast vem du är. Däremot borde personen inte ha något mer här att göra.
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Japp flera st :)
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Nej
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Näpp
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Tror inte det.
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nope
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Näe?
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nopp, aldrig
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Jo
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Ja
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Har du någon på Ignore?
  • Nä inte nu. Det var någon jänta som halva buke blockade för många år sedan men hon verkar ej finnas kvar.
  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Ingen aning faktiskt
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Aldrig, hur gör man för att bli bannad?
 
@Monstermom Jag tycker det där låter riktigt obehagligt faktiskt. Vad får en användare att göra en sån sak liksom? Jag har aldrig fått nåt hotfullt skickat till mig, däremot många förklarande PM där upprörda trådstartare vill övertyga mig via PM istället för i tråden. Till exempel; nån skriver i sin tråd om hur denne ogillar sin svägerska för hon är så himla ful och dum. Jag frågar vad för roll det spelar om personen är ful? Vi börjar diskutera och efter ett får jag ett PM med en lååååång förklaring om att svägerskan faktiskt kallat TS hund äcklig och illaluktande under julfirandet 2007 och sedan inte svarat på ett mail som TS skickade där hon tackade för tryffeln. Och jag sitter bara och undrar varför i hela friden skickar människan detta via PM till mig istället för att bara skriva det i tråden samt varför det är så viktigt att övertyga mig om att svägerskan faktiskt ÄR ful och dum pga x och y :confused:.
 
@Monstermom
Jag vill bara säga att det du skrev igår i den tråden var så himla bra och vettigt formulerat.

Så himla trist att någon inte kunde hantera det inlägget och betedde sig som en rövhatt efteråt! Men ja, det är ju inte ditt fel och ditt inlägg var bara hur bra som helst!
 
Nu sitter jag här och är lite bitter för att jag missade en (vad det verkar) intressant tråd om bokstavsdiagnoser :mad: Fast å andra sidan tror jag att min kväll i verkligheten var betydligt roligare :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 672
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp