Bukefalos 24 år!

Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag!

Under året har det inte skett några större uppdateringar av forumprogramvaran utan det handlar mest om små buggrättningar av forumet och de tilläggsprogram som används. Forumprogramvaran kommer få en lite större uppdatering under 2020.

Den ändring som kanske skapade mest rabalder under det senaste året var när jag tog bort reaktioner som kunde göras på andras inlägg.

Min tanke med den ändringen var att i möjligaste mån plocka bort reaktioner som användes på ett negativt sätt.
Jag tog bort "Wow", "Angry" och "HaHa". Många ville ha tillbaka Skratta-reaktionen som jag också lade tillbaka. Jag lyssnade även på önskan om ett Hjärta och bytte ut den ikon som fanns tidigare mot ett hjärta som kan användas på flera sätt. I efterhand anser jag att vi nu har en bra uppsättning reaktioner. Vill man reagera på annat sätt kan man göra det genom att skriva ett svarsinlägg.

Dagboken har varit ett ganska aktivt forum de senaste åren, men det har varit lite problematiskt då det varit lite svårt att förstå hur det fungerar både för användare och moderatorer. Får moderatorer moderera där, varför görs inget åt hemska inlägg m.m. Detta då trådskaparen själv hade rätten att radera inlägg och trådar. Lite mer info om detta och hur det fungerar idag finns här:
https://www.bukefalos.se/threads/dagboksforumet-aer-nu-staengt.1490858/

En liten ändring som skett är att ikonerna som visar att en tråd är låst, nålad i toppen, bevakad, innehåller en omröstning har flyttat till precis före trådrubriken istället för att ligga långt till höger.

Den senaste tiden har jag arbetat med att förbättra och förenkla menyn. Tanken är att man enkelt och snabbt skall kunna ta sig dit man vill, både på dator och mobil, samtidigt som sidan skall ha en lättförståelig struktur.

Detta har bland annat skett genom sammanslagning och namnändringar av vissa forum, det mesta bör vara klart nu, men små justeringar kan ske framöver.

I samband med detta har jag tillsammans med er även tittat på de olika prefixen som finns på de olika forumen. Även där handlar det om sammanslagningar, namnändringar, men även nya tillägg.

Jag har även lagt in en "widget" på alla sidor med alla prefix/ämnen för att underlätta möjligheten att snabbt komma till ett specifikt ämne.

Det finns några trådar runt dessa ämnen under Bukefalos-forumet, lägg gärna in förslag eller synpunkter där så kanske det kan bli ännu lite bättre :)
https://www.bukefalos.se/forums/bukefalos.78/
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 456
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 944
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp