Bukeroman nr 2 ...

Jag läste boken igår kväll, och HERREGUD vad skönt med en bok där hästinslagen är helt normala och verkliga!!! :bow: När det alltför ofta är något i stil med "Yvonne betslade Summer Girl, hängde på sadel och remtyg och töltade ut från gårdsplanen i fyrsprång"...

Åh det var roligt att höra! :heart
"Tölta i fyrsprång" var iofs ungefär vad jag själv ägnade mig åt häromdagen ... :rofl:
 
Och folk som skriver "hästböcker" och barnböcker borde faktiskt vara med i Babel oftare!

Undrar om någon någonsin varit med? Mycket skeptisk.
Nu är kanske inte just medverkan i Babel min högsta dröm, men jag skulle verkligen vilja att barnlitteratur togs på större allvar rent generellt. Det är många fina ord i omlopp, men väldigt lite handling. Barnböcker recenseras knappt längre och hästböcker står ännu lägre i kurs. Möjligen kan man någon gång buntas ihop med en hög andra "liknande" böcker.

Men det är ju en helt annan diskussion. :)
 
Väntar på att biblioteket ska få hem boken som står som beställd men inte levererad i deras katalog.
Vill läsa den riktigt på papper, fel sorts bok att lyssna på.
Har under tiden läst om ettan. Fortfarande lika bra. :):):)
 
Ja jag är inte helt nöjd med inläsningen. Hon läser för fort och betonar ord fel. Tror att den gör sig bättre läst, faktiskt.

Det tror jag med. Den förra var utmärkt, den här mjeh och det är troligen helt och hållet uppläsaren, tom sambon-ish reagerade på uppläsaren efter tre minuters lyssning.

Så läs hellre än lyssna är mitt tips!
 
Ja jag är inte helt nöjd med inläsningen. Hon läser för fort och betonar ord fel. Tror att den gör sig bättre läst, faktiskt.
Jag tror dig. Jag vet att jag reagerat på hennes inläsningar av andra böcker också. Jag får se om jag lyssnar klart eller går över till att läsa den som e-bok.
 
Ja jag är inte helt nöjd med inläsningen. Hon läser för fort och betonar ord fel. Tror att den gör sig bättre läst, faktiskt.
Ja, hon läser absolut för fort! Provade ändra hastighet till 0,75 men det blev inte heller bra.. innehållet är än så längre bra, men inläsningen är tyvärr inte alls bra. :down:
 
Ja, hon läser absolut för fort! Provade ändra hastighet till 0,75 men det blev inte heller bra.. innehållet är än så längre bra, men inläsningen är tyvärr inte alls bra. :down:
Hastigheten är inte ett problem för mig, jag lyssnar alltid på 2x hastigheten ändå. Men uttalet... :wtf:
 
Har nu lyssnat en liten bit och stör ihjäl mig på att inläsaren inte kan uttala valack och hösilage rätt. :o:crazy:

Jag är halvvägs in och kan säga att det inte är det enda hon uttalar dyngfel. :nailbiting: Kommer inte att lyssna på några fler böcker med den här inläsaren - hon känns väldigt stel och läser fort och utan inlevelse, så det blir svårt att riktigt engagera sig i berättelsen, speciellt när den ändå är ganska långsam i starten. Men jag är så dålig på att fokusera på längre texter nu så det är inget alternativ att byta till e-boken, utan jag får stå ut med den tråkiga rösten för att se hur det slutar.
 
Ja jag är inte helt nöjd med inläsningen. Hon läser för fort och betonar ord fel. Tror att den gör sig bättre läst, faktiskt.
Jag funderade på det. Sitter på tåg och lyssnar nu. Inläsaren lägger ofta betoningen på andra ord och stavelser än jag som lyssnare tycker hade varit mer rimligt.

Men jag är nu också lite galen på huvudpersonen. Vad är det för en karl hon är betuttad i? Bukekören hade ropat Dumpa. :D

Eller om det är den karl hon gör honom till i sitt huvud som är hopplös. Men då blir jag ju ännu galnare på henne!
 
Senast ändrad:
Jag funderade på det. Sitter på tåg och lyssnar nu. Inläsaren lägger ofta betoningen på andra ord och stavelser än jag som lyssnare tycker hade varit mer rimligt.

Men jag är nu också lite galen på huvudpersonen. Vad är det för en karl hon är betuttad i? Bukekören hade ropat Dumpa. :D

Eller om det är den karl hon gör honom till i sitt huvud som är hopplös. Men då blir jag ju ännu galnare på henne!

Hon är väl inte helt stabil.
 

Liknande trådar

Kultur Nej, jag har inte hunnit skriva en till, men jag funderar förstås på att göra det. :) Att jag kallat mina två romaner för "Bukeromaner"...
2
Svar
20
· Visningar
1 450
Senast: Miran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp