Bukes första Westernföl!?

Sv: Bukes första Westernföl!?

Vinterföl brukar födas med mer päls ja, men jag antar att det styrs av yttre omständigheter såsom ljus och kyla (stoets hormoner) och därför ville jag inte "lura" stoet med täcken så att säga...
Vet inte om det hjälpte dock för hon satte ingen vidare vinterpäls ändå!

Och nej, jag lät henne inte frysa ;)

Idag har lilla britta dock fått ha sitt lilla täcke på sig :love:
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Lite OT men funderade på.. Hästen sätter ju päls när det blir kallt och mörkare ute, och som nu när det börjar bli ljusare och varmare så tappar de pälsen. (min har redan börjat tappa). Men om man täckar en häst hur funkar det då? Alltså det är ju mörk under täcket så då borde den sätta mer päls, men det blir ju varmt så då blir det ju tvärtom. Kanske en knasig fråga men vi pratade om detta igår..
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Inte så konstig fråga, har funderat på detsamma själv och jag vet faktiskt inte.

En av anlednignarna till att Cluanna inte har satt så mycket päls kan ju tex vara att hon har fått minst 16 tim ljus/dygn för att hålla sig i fortsatt tidig brunst.....

Så frågan är helt befogad! Men på något sätt registrerar ju ändå hästens hjärna om det är ljust eller mörkt oavsett om den har täcke på sig...skulle jag tro!
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Bara jag som missat fölisen? :o

GRATTIS! Hoppas att hon (?) lever upp till dina förväntningar! :D

Du behöver inte lite extra hjälp på gården? :angel:
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Trodde du dissade min fölis! :mad:;) :angel:

Ja det hoppas jag också :banana:

Jag behöver alltid hjälp! :D
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Haha nerå, jag är bara lite efter, som vanligt:D

Jag letar jobb, du kan ju PMa om du vet någon som behöver!:angel:
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Ja alltså, jag har aldrig sett liknande öron!
Dom är inget annat än förtjusande (kul att du såg det!) Små, små och med världens krull på toppen :love: I love the ears! :banana: (fast jag är väl liiite partisk :angel:)
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Ja alltså, jag har aldrig sett liknande öron!
Dom är inget annat än förtjusande (kul att du såg det!) Små, små och med världens krull på toppen :love: I love the ears! :banana: (fast jag är väl liiite partisk :angel:)

Öronen ÄR viktiga:D

Föl är så underbara, kan inte slita mig ut "fölhagen" när jag är hos uppfödaren, bara älskar dom:love:, med risk för att komma hem med en till.....
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Ja alltså, jag har aldrig sett liknande öron!
Dom är inget annat än förtjusande (kul att du såg det!) Små, små och med världens krull på toppen :love: I love the ears! :banana: (fast jag är väl liiite partisk :angel:)

De var dom jag såg och noterade första av allt på filmen ÖRONEN:love: Dom är så där pointed ears jätte fina. Jag tycker de är jätte fina.
Men jag tycker de stoet ser jätte trevligt ut. Väldigt fint utryck i sina ögon och fint huvud, ja jag gillar hela henne.:d;)
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Cluanna är underbar, väääldigt känslig! Därför är jag glad att DDM (hingsten) verkar vara så lugn och trevlig, när några bekanta var på Casanova Quarter Horses i Italien var han den enda av hingstarna som dom fick gå in till i boxen...sånt tilltalar mig! :love:

Än sålänge struntar fölis i mammas försök att skrämma bort alla från sin bebis :rofl: och komemr glatt gnäggande fram så fort hon ser någon! :love:
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Cluanna är underbar, väääldigt känslig! Därför är jag glad att DDM (hingsten) verkar vara så lugn och trevlig, när några bekanta var på Casanova Quarter Horses i Italien var han den enda av hingstarna som dom fick gå in till i boxen...sånt tilltalar mig! :love:

Än sålänge struntar fölis i mammas försök att skrämma bort alla från sin bebis :rofl: och komemr glatt gnäggande fram så fort hon ser någon! :love:
Idag ska jag åka bort (6km ) och titta på min kompis nya q-stjärna( din föredetta.
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Åh pussa henne från mig..... :love:

Fick du ihop det med namnen o annonserna sen. Så du inte tror att jag är fel person :cool::D
 
Sv: Bukes första Westernföl!?

Åh pussa henne från mig..... :love:

Fick du ihop det med namnen o annonserna sen. Så du inte tror att jag är fel person :cool::D
jaja men. vi har pratats vid några ggr.Tänkte se om jag kunde hälsa på dig nån gång, vore jätte roligt.
Jag ska pussa på henne.
Måste ut och mocka färdigt snart.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först och främst vill jag bara börja med att säga TACK! Tack för allt som Buke och ni har givit mig. Allt stöd och alla fina och...
Svar
15
· Visningar
2 000
Senast: Anna
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 224
Avel Vet ni några avkommor efter honom som blivit annorlunda färgade/teckningar? Araber, får dom vara isabeller? En avkomma jag känner...
2
Svar
35
· Visningar
5 091
Senast: bellaobert
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp