Bukes rimstuga

Hej superrimmare!
Jag behöver hjälp med ett rim på chokladbollsbomber. Alltså ett skal av choklad fyllt med oboy, marshmallows och annat gott som man lägger i varm mjölk för att göra varm choklad.
 
Hej superrimmare!
Jag behöver hjälp med ett rim på chokladbollsbomber. Alltså ett skal av choklad fyllt med oboy, marshmallows och annat gott som man lägger i varm mjölk för att göra varm choklad.

Stopp sa nisse du håller på att detta paketet glömma
detta är bomber med en gömma
Va? utbrister tomten bomber tänker jag inte transportera
tänk om en av dem brisera?
Då barnen ledsna på julafton får gå
utan att några klappar få
Lugn dessa innehåller inget krut
sa nisse resolut
med dessa du en godsak kan få
om du låter den i varm mjölk stå
 
En riskokare

Ett detektivspel (till ett barn strax innan tonåren)

Ett extra brett och extra tjockt täcke (till ett barn i tidiga tonåren)

Ett påslakanset (till ett barn i tidiga tonåren)
 
Irish coffee glas till min mamma som behöver lära sig att slappna av lite :D Jag tänker att det borde kunna bli hur roligt rim som helst till det men jag kan verkligen inte rimma så jag behöver all hjälp jag kan få!
 
Ingen julklapp alls men skulle vilja göra om texten till Rolandz "Fuldans" så att det går att sjunga "Juldans" och tar gärna emot hjälp med passande rim och textrader.

Texten ska kunna sjungas av en skolklass och ha julanknytning samt helst vara utan namn. 🎄
 

Liknande trådar

Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
466
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 884
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 758
Senast: Jeps
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 473
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp