Bul utanpå senen på frambenet!?!

K

KorsmoLappen

Var ute på skrittetur igår. Hesten var pigg och glad, men gikk en smule ujevnt. Veldig vanskelig å kjenne de små ujevnhetene som var, men jeg kjenner han så godt.

Da vi var hjemme igjen kjente jeg på beina hans. Det var akkurat som en blodåre lå på tvers over senen på ene beinet hans. Litt på skrått. Kjentes sånn ut. Er dette sannsynligvis en åre, eller noe annet? Noen som har sett lignende?

Har aldri brukt beinbeskyttere på han, men prøvde ut noen nye jeg fikk for noen dager siden. Tenkte prøve for å støte opp litt. De er i skinn, mjuke og sitter akkurat slik de skal. Dette er jeg veldig nøye på! Kan det være disse som kan ha trykket på, eller glidd?

Han har ikke antydninger til å ha vondt i det hele tatt!
Det ser ikke så ille ut at dyrlegen må komme. Skal se hvordan det ser ut idag.

Vh Lotte
 
Sv: Bul utanpå senen på frambenet!?!

Var ute på skrittetur igår. Hesten var pigg och glad, men gikk en smule ujevnt. Veldig vanskelig å kjenne de små ujevnhetene som var, men jeg kjenner han så godt.

Da vi var hjemme igjen kjente jeg på beina hans. Det var akkurat som en blodåre lå på tvers over senen på ene beinet hans. Litt på skrått. Kjentes sånn ut. Er dette sannsynligvis en åre, eller noe annet? Noen som har sett lignende?

Har aldri brukt beinbeskyttere på han, men prøvde ut noen nye jeg fikk for noen dager siden. Tenkte prøve for å støte opp litt. De er i skinn, mjuke og sitter akkurat slik de skal. Dette er jeg veldig nøye på! Kan det være disse som kan ha trykket på, eller glidd?

Han har ikke antydninger til å ha vondt i det hele tatt!
Det ser ikke så ille ut at dyrlegen må komme. Skal se hvordan det ser ut idag.

Vh Lotte

Vi hade en häst som fick samma slags lilla "bula" och det var en liten senvarning! Hade aldrig trott själv att det var allvarligt på nåt sätt men vi lyste senan och det var en liten blödning. Tog 6 månader innan det var utläkt så min rekommendation är att du åker till en klinik o lyser senan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
Hästvård Jeg har en 17 år gammel kaldblodshingst som aldri har vært alvorlig syk. Han snørrer iblandt, ved f.eks. ekstreme værskifter i...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: StallLojo
·
Hästvård For 7 uker siden skulle jeg ha en forsikringsundersøkelse på min 5 års hest,som har vært i ridning ca 6mnd.. Helt frisk trodde jeg.men...
Svar
4
· Visningar
1 097
Senast: ludda
·
S
Hästvård Islandshesten min har lang, tykk pels, og blir kjempesvett hvis man rir en normal tur. Han kjennes veldig varm når han står stille i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Icebabe_1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp