Bullersta!

Tänk att han har varit så nära mig och att jag inte lagt märke till honom då ;)

Har ingen aning om vem det är du menar faktiskt...

Malin
 
Hej, jag såg att du inte fått svar på din fråga och jag känner att jag vill tycka till lite ,den "fantastiska" SM dommaren var Margareta Bäcklund.
Ett stort skämt, med en helt egen fri tolkning av regelboken.Det är ju alltid spännande att tävla speciellt när det ingår ett lotterimoment i tävlandet också..... :rofl: :rofl:
Jag var där och tävlade efter en verkligt jättefin prestation i Pleasurekvalet... så gick vi inte vidare till finalen :confused: :confused: undrar fortfarande varför ... men är inte speciellt intresserad av Maggans utvärdering eller förklaring,så jag frågade henne inte. Vi strök oss resten av helgen och åkte hem.
Hon hade själv ritat trailbanor och andra mönster, mönster som tex var ritade på ett sätt, men som enligt henne själv gav extra poäng om du red på ett annat sätt. ( nu menar jag inte en helt annan väg... de som red trail vet, förhoppningsvis ,iallafall de som frågade maggan om banan.)
Ja ,ja det är synd att en SM dommare inte ens är kapabel ett läsa regelboken och räkna volter och spinn i reiningen eller se om en häst går i fel galopp ett helt varv ....eller bara värst att en häst inte går rent men det kanske är för mycket att begära. Misstag kan alla göra men att samla så många på ett SM är katastrof, för i slutändan så är det westernridningen som blir lidande när det inte finns en tråd i bedömningen.... Skall man rida enligt regelboken eller gissa sig till vad dommarn har vaknat på för sida. Var får Wrasdommare sin utbildning ? Någon som vet :confused:
Tina

Tack alla ni gulliga som kom fram efter kvalet och delade min fågelholksuppsyn det var guld värt...och jätteskönt att även sådana som jag inte känner klappade på axeln och tröstade....
 
jag fick kommentaren att min häst gick orent (ingen annan såg det, jag kände det inte...) men kvalade ändå...?

håller med om att bedömningar och placeringar blir ointressanta då det mesta känns som lotteri.

det hela kommer dock att drabba domaren mest, för efter årets alla missar på flera tävlingar, och alla klagomål det fört med sig, så kommer vederbörande antagligen inte att anlitas mer. om denne får jobb nästa år så är det ju ändå inga ekipage som kommer att åka, så det hela ger ju sig självt...
 
Jag är också helt övertygad om att dommaren kommer att drabbas iform av uteblivna uppdrag, iallafall så småningom. Jag har flera vänner som inte anmälde sig till SM-kvalet tack vare dommaren och som skrattade när vi bestämde oss för att åka dit iallafall.... Vad är det för värde i en SM medalj när den allmäna uppfattningen är att dommaren är usel och att det är ett lotteri ??? Jag hoppas att standarden på dommare höjs inom WRAS för annars kommer de att ta död på sig själva... Det kostar iallafall en massa pengar för folk att åka och tävla samt att lösa licenser , köper man en lott så vet man vad det betyder... Tävlar man så skall man iallafall kunna kräva att dommaren kan räkna och att regelboken följs... sen att bedömning är bedömning men det får bara inte gå till som på bullersta det är pinsamt för hela Wrasorganisationen och oerhört dålig reklam för densamma. Man kan säkert lämna in en protest någonstans... men vem skulle bry sig ??? Jag bara beklagar att vi hunnit lösa 3 livstidslicenser för 3 av hästarna ,skulle ha köpt trisslotter istället :rofl: :rofl:
 
Jag vet inte vem som dömde SM förra året eller året dessförinnan, men det är nog inte så svårt att ta reda på .... Bullersta var vår 3:e WRAS tävling och som det känns nu vår sista. Men skulle tex.Nettan Moritz dömma någonstans så skulle jag gärna åka dit... Tydligt är iallafall att man skall ha referenser på dommaren innan man anmäler sig ... och ödslar tid och pengar....
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 913
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 077
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 424
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 605
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp