Bullersta!

B

**BORTTAGEN**

Va där idag ( lördag ) & kikade :)
Ska dit i morgon igen!
Är faktiskt ganska imponerad av alla tävlande, de flesta red snygg & det såg bra ut!
I morgon ska jag dit & hejja på min tränare, Lotta Bynsow ( tyskt "y" egentligen )som kom vidare från i fredags!

Hur många av er var där ? & vad tyckte ni om själva tävlandet ?
 
funderade på att åka dit, men jag har ingen att åka med och så har jag ingen lust att vara där hela dagen, så jag hoppar över det..
 
jag var där. men de flesta är väl där fortfarande :smirk:
kom dit i fredags, kikade lite och sedan tävlade jag på lördagen.
svårt för nyköping att ordna ett bra sm på en sådan trång plats och när det blev sådant väder som det blev. så tävlingsplatsen var väl ingen höjdare för att vara SM tycker jag. tyvärr.
däremot säger jag samma som du om alla fina ekipage. var duktiga alla var. det var många som red på stångbett och nästan alla klarade ju sina galopppmbyten galant. nu pratar jag ju om allsvenskan som gick som c-tävling såklart. :D många red jättebra. fortsätt med det. heja. ;)
 
jag tror att jag var där... :D

ett minst sagt annorlunda SM, mycket tack vare prisutdelarna. :banana:
jag tycker nog att arrangörerna gjorde vad de kunde för att få ihop allt, så det ska de ha en stor eloge för!
det enda som folk verkade haka upp sig på var bedömningarna, vederbörande drunknade i kritik...
själv är jag nöjd med hästarna, särskilt Tiger. Det här var hennes tredje tävling, så hon skötte sig över förväntan trots en del missar.
 
Jo visst var det fint!

Jag tycker att det var ganska okej bedömningar från dommarnas sida.
Men hade såklart hellst sett min tränare Lotta Bünsow på 1:aplats ;) Men, hon fick en 2:a plats & det är helt klart UNDERBART! Kitty nillson segrade över henne, men hon är ju otorligt bra också. Hon rider så otroligt elegant & snyggt.
 
men gud!
det är ju du ju! :)
Hehe, vi är ju i samma klubb.
Malin, heter jag. Hm, dotter till Susanne med Myran, granne med Lena ekdahl :) vi sågs hemma hos Lena på någon form av möte för några månader sen!
 
domaren gjorde många grova misstag, och har så gjort på fler tävlingar i år. Hon var på tapeteten i många av helgens samtal, och jag hörde faktiskt inte en enda positiv kommentar.
Jag känner också Lotta och gläds verkligen med hennes silver, som jag av det jag såg tycker att hon var värd.
Men kritiken handlar inte om personerna jag känner och därför vill att de ska lyckas, utan bara objektivt om bedömningarna verkligen var rättvisa. Och nej, det var de inte. :(
 
Var också där och red lite :banana: :banana: :banana:.

WRN kämpade tappert tycker jag, synd att det inte gick att vara ute. Framförallt reiningen hade blivit en helt annan klass på då! Ett annat minus var väl bandet som spelade på kvällen, inte särskilt mycket ös tyvärr.

Jag tycker inte att man ska ha en svensk domare på SM utan ta någon "utifrån". gärna en som kan räkna rätt på volter och spin osv...

Såg inte så jättemycket av ridningen utom i de klasser jag stod och väntade... kul med så hög klass på så svåra klasser som WR och Versatile!


Malin

:d den ena av prisutdelarna var ju inte ful precis :angel:
 
ja, en amerikansk/tysk/whatever som inte känner ryttarna utan har lättare för att vara "neutral".

prisutdelaren i mörk mantel var det trevligt att få kramar av, ja... :bump:
jag höll på att dela dusch med han också, trött som jag var på lördagskvällen så råkade jag öppna fel dörr... :rofl:
 
nja sååååå snygg var han ju inte, enligt mig. han såg bara allmänt bra ut.

jag höll på att kliva in där, för min trötta hjärna tog lååång tid på sig att fatta att jag faktiskt hade öppnat fel dörr... :rofl:
 
Hej!

håller med dej om det här med domaren.
då blir det lättare för domaren att vara lika mot alla.
om den inte känner ngn av de tävlande. . .

Haha, la du också märke till det ? ;)
jag såg honom baar från läktaren, men söt va han!
Nu får jag väl skäll av pojkvännen när jag säger så men :p
 
haha :)
det hade ju blivit rätt roligt om du råkat klivit in där.
iallafall för alla andra runt omkring ;) :angel:
 
jag var där också!! är jätte näjd med min häst.. gick vidare i pleasure och horsemanship.. Grattis Malin gick ju jätte bra för dig och Hotrodder!!
Bandet va ju bara för dåligt.. ingen höjdare där va ju lixom inget ös alls på kvällen!!
sen saknade jag en liten pojke där också *snyft*.. kram på er
 
Jag tror att några vet vem det e!!.. det e inte så svårt att ta reda på så.. vill du veta så får du lista ut det själv!! :idea:
 
vet att du verkade intresserad av Tommy förut...? ;)
nån annan kan jag nog inte komma på... :confused:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp