Bullet journal

Har varit sååå sugen på att börja med bullet journal, började skissa för ett tag sedan men blev så irriterad på att pappret blödde igenom, men har inte släppt tanken på det. Nu beställde jag äntligen en Leuchtturm och såg såå fram emot att börja men när jag hämtade ut den igår insåg jag att jag beställt fel och beställt en A6 isf A5 :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Jag kan inte skriva i en A6 :cry:. Någon som vill ha en helt felfri Lechtutturm i A6 format? Jag ger upp nu *snyft*

Jag skriver nastan allt med blyerts ... det bloder inte igenom och man kan sudda och behover inte stryka over nar man glomt nagot som skulle in i mitten av listan, remsan, whatever:p
Daremot har jag "sticky notes" som ar dubbelt sa stora som vanliga och med en liten "flarp" som kan sticka ut fran kanten om man vill ha det ... och det papperet bloder inte igenom:cool:
 
Någon som har en bra sida där man kan få inspo på att göra lätta trackers och liknande? Sitter och beställer en ny bujo och lite pennor. Så skulle vilja planera uppslag o.s.v. tills jag får hem den.
Kommer främst använda den till djuren. :)
 
Snart dags for nytt ar Buke, och inspirerad av var mal-trad sa har jag borjat med att sitta ner med min BuJo igen.
Har precis lagt till arsutvarderingen av 2018 som de sista tva sidorna, innan jag "borjar pa nytt" med 2019.
Tyckte jag lade ganska mycket energi pa mitt index forra gangen, men det ar var att se over igen - har borjat sticka och brodera, sa ska lagga till lite plats for det, och sa vill jag ha ett nytt system for att tracka mina mal. Dessutom har jag avslutat mitt facebook konto, sa jag insag precis att jag maste borja skriva upp mina vanners fodelsedagar analogt for att se till att jag kommer ihag dem..

Nagon annan Bukefalist som skissar pa en ny BuJo?
Favoritsidor eller designer?
 
Snart dags for nytt ar Buke, och inspirerad av var mal-trad sa har jag borjat med att sitta ner med min BuJo igen.
Har precis lagt till arsutvarderingen av 2018 som de sista tva sidorna, innan jag "borjar pa nytt" med 2019.
Tyckte jag lade ganska mycket energi pa mitt index forra gangen, men det ar var att se over igen - har borjat sticka och brodera, sa ska lagga till lite plats for det, och sa vill jag ha ett nytt system for att tracka mina mal. Dessutom har jag avslutat mitt facebook konto, sa jag insag precis att jag maste borja skriva upp mina vanners fodelsedagar analogt for att se till att jag kommer ihag dem..

Nagon annan Bukefalist som skissar pa en ny BuJo?
Favoritsidor eller designer?
Jag har insett att jag inte har tiden, så jag gör fuskvariant med mycket färdigt och lägger till grejer när jag får inspiration till något. Men jag har helt klart börjat använda min almanacka på ett betydligt bättre sätt en tidigare!
 
Jag startade min i augusti i år, så jag fortsätter helt enkelt på nuvarande :) Helt klart har jag utvecklat hur jag använder den under dessa fem månader. Indexet använder jag inte alls, till exempel. Veckouppslagen har en hyfsad mall men jag gör dom lite olika för varje vecka, dels för att det är kul och dels för att ambitionsnivån inte alltid ligger på topp (och dels för att vem bryr sig). Jag började med en stor habit tracker med tio olika vanor, men det kändes alldeles för mycket så de senaste veckorna har jag kört med en liten tracker på varje veckouppslag istället där jag har typ 3 eller 4 vanor.
 
Jag har insett att jag inte har tiden, så jag gör fuskvariant med mycket färdigt och lägger till grejer när jag får inspiration till något. Men jag har helt klart börjat använda min almanacka på ett betydligt bättre sätt en tidigare!


Är det färdiga sidor designade för BuJos du använder eller vanliga kalendersidor?

Jag är absolut ingen designer, för mig ligger tiden i att sätta upp en logisk struktur som är lätt att följa och som gör det lätt för mig stt t.ex. tracka mot mina mål regelbundet (eller hålla reda på när jag sist bytte lakan)

Själva designen är bara svart text på bit bakgrund, inget snirkliga eller snygga illustrationer - det funkar inte för mig!
 
Jag startade min i augusti i år, så jag fortsätter helt enkelt på nuvarande :) Helt klart har jag utvecklat hur jag använder den under dessa fem månader. Indexet använder jag inte alls, till exempel. Veckouppslagen har en hyfsad mall men jag gör dom lite olika för varje vecka, dels för att det är kul och dels för att ambitionsnivån inte alltid ligger på topp (och dels för att vem bryr sig). Jag började med en stor habit tracker med tio olika vanor, men det kändes alldeles för mycket så de senaste veckorna har jag kört med en liten tracker på varje veckouppslag istället där jag har typ 3 eller 4 vanor.

Ja, habit tracker är svåra- är lätt att bli överambitiös och typ börja tracka hur mycket vatten man dricker, och så blir det ingenting alls med det.
Min bästa tracker är den som hjälper mig hålla reda på en massa hushållssysslor - när jag bytte lakan, tvättade sminkborstarns och bytte tandborste typ.
 
Ja, habit tracker är svåra- är lätt att bli överambitiös och typ börja tracka hur mycket vatten man dricker, och så blir det ingenting alls med det.
Min bästa tracker är den som hjälper mig hålla reda på en massa hushållssysslor - när jag bytte lakan, tvättade sminkborstarns och bytte tandborste typ.

Verkligen! Just nu håller fokuserar jag på mina topp 3: meditera, få dagsljus, ta en promenad.
 
Är det färdiga sidor designade för BuJos du använder eller vanliga kalendersidor?

Jag är absolut ingen designer, för mig ligger tiden i att sätta upp en logisk struktur som är lätt att följa och som gör det lätt för mig stt t.ex. tracka mot mina mål regelbundet (eller hålla reda på när jag sist bytte lakan)

Själva designen är bara svart text på bit bakgrund, inget snirkliga eller snygga illustrationer - det funkar inte för mig!
En kombination! :) Dels Bujo design men stommen är vanlig almanacka. A5 burde passar mig, tillräckligt stor att skriva i men tillräckligt liten för att jag ska ta med den. Ringpärm så jag kan fylla på som jag vill.
 
Jag funderar på att börja köra en variant av bullet journal fast bara med trackers och ha uppsatt i lägenheten, typ på badrumsdörren eller så, istället för i en bok. Har gått med i några Facebook-grupper så förhoppningsvis får jag inspiration därifrån :)
 
Jag har inte haft någon aning om vad jag skulle fylla en bullet journal med då jag verkligen inte är typen att använda kalendrar eller dagböcker sas. Mobilen räcker där.
Men det är så fina grejer på nätet..! :love:

Och så hade jag börjat fundera på att göra en liten anteckningsbok med olika maträtter jag tycker om. Jag avskyr att handla mat och laga mat - mest pga lusten tar absolut slut när jag måste komma på något, därför tänkte jag att det kunde vara något att skriva ned alla maträtter som jag gillar. Även de enklaste sakerna som fryspizza :p

Pling sa det! Jag kan ju använda en bullet journal till det! :idea::banana: Så nu har jag köpt en enklare bullet journal från panduro som jag ska experimentera med och se vad som fungerar, och sedan en snygg bok från akademibokhandeln som jag ska använda som slutprodukt sas. För känner jag mig själv rätt så upptäcker jag väl bättre sätt att organisera osv under tiden som jag skriver :D Och så kan jag fylla den enklare med andra saker också om det skulle behövas. :up:

Bara jag inte tappar motivationen halvvägs ... :angel:
 
Har gjort lite kalender i min journal också, inspireras av de som kan göra så fina såna :love:
20190418-095213.jpg

20190418-095232.jpg

20190418-095245.jpg
20190418-095255.jpg

Då det är en del saker att hålla koll på just nu innan semestern som kan vara bra att ha på en och samma plats (duh liksom) :p
Lite blygsam början med dekorationerna men jag är lite otålig med teckningar och sitter inte alltid så lätt länge med en och samma teckning ... något som jag behöver öva på :o:angel: Men blev rätt fint ändå!

Edit: Såg nu att jag glömt fylla i maj bokstäverna :cautious: Det är nu ordnat!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läser numera vad som skrivs om mig i journalanteckningar på 1177. Jag måste säga att det är skrämmande så mycket fel som antecknas...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 794
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 378
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 912
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp