Bullet journal

Blir det inte väldigt tunna blad då? Jag började googla efter färdiga blanka blad till almanackor med ring :D

Beror ju på vad för papper man stoppar i skrivaren. :) Jag har köpt ett lite tjockare papper för sidor som ska hålla längre, men för tex att göra-listor eller liknande så går det bra med vanligt skrivarpapper.
 
Beror ju på vad för papper man stoppar i skrivaren. :) Jag har köpt ett lite tjockare papper för sidor som ska hålla längre, men för tex att göra-listor eller liknande så går det bra med vanligt skrivarpapper.
Det är ju speciellt mina listor som blir långa och kladdiga. Det hade varit bekvämt att kunna flytta efter min att göra-lista istället för att skriva en ny varje vecka där hälften av punkterna flyttas med hela tiden (för jag hinner inte med)
 
Det är ju speciellt mina listor som blir långa och kladdiga. Det hade varit bekvämt att kunna flytta efter min att göra-lista istället för att skriva en ny varje vecka där hälften av punkterna flyttas med hela tiden (för jag hinner inte med)

Då hade jag använt lite kraftigare papper, 100 eller rent av 120 g (vanligt skrivarpapper brukar vara 80 g). :) Listor på grejer som jag har återkommande har jag faktiskt laminerat (eller satt i en plastficka om man inte har en lamineringsmaskin).
 
Jag har ingen bullret journal utan har beställt en personlig almanacka, jag använder pennor med raderbart bläck helt suveränt när man behöver ändra och ändå snyggt med flera olika färger.
 
Fick hem bok och pennor idag :D började i ett randigt block, men tyckte inte det blev helt hundra
 

Bifogade filer

  • IMG_20180129_114831.jpg
    IMG_20180129_114831.jpg
    155,2 KB · Visningar: 190
Jag har haft lite tid över på sistone och suttit och pysslat en del med min lilla Filofax. Jag är ju inte någon som ritar eller dekorerar (har tyvärr inte den talangen), men däremot är jag bra på att planera och strukturera. :D Har tagit inspiration från andra som gör olika typer av inlagor och skapat ett gäng egna, bland annat en som ska användas för de där dagarna då utrymmet i veckoöversikten inte räcker till. Tanken är att ha en bunt längst bak i Filofaxen och de dagar där jag märker att det blir mycket och plottrigt kan jag använda en "daginlaga" istället. Jag gillar egentligen almanackor som har en dag per sida bäst, men då blir hela pärmen så himla tjock så det här känns som en bra kompromiss.

Hmm... Bilden blev visst upp och ner. Gör ett nytt försök.
 

Bifogade filer

  • IMG_9848.JPG
    IMG_9848.JPG
    265 KB · Visningar: 179
Inspirerad av denna tråden tänkte jag göra något liknande det @Tassetass gör fast med helt egna blad i.
Har en filofax men dess innehåll funkar inte riktigt för mig.
Har gjort en grov skiss på de blad jag skulle vilja ha med men innan jag börjar fixa i Excel skulle jag vilja att ni tog en titt och kom med lite synpunkter. Är det något jag missat?
Min filofax har måtten personal20180215_090123.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 895
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag läser numera vad som skrivs om mig i journalanteckningar på 1177. Jag måste säga att det är skrämmande så mycket fel som antecknas...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 858
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 452
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
809
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp