Bullmastiff

Fillifjonkan

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av den rasen? Bra, dåligt, vad bör man tänka på? Framöver (när vi bor på gård) vill vi ha en lugn "gårdvar"(gärna stor) som kan fungera lite som vakthund (dock enbart ge skall när de kommer någon), den ska kunna följa med ut när man rider och inte ha någon jaktbehov. Vill inte ha någon brukshund som man måste träna dagligen med för att den ska må bra utan bara träan till dagsbehov. Hunden ska vara öppen för människor och djur och fungera i många olika miljöer.
 
Har du kollat in rasklubbens sida?
annars finns det länkar till den från SKK´s sida: http://www.skk.se

En hund med mycket vakt kan ha svårt för att vara "öppen" mot främmande människor och miljöer, därför är det extra viktigt med mycket social och miljöträning, vet inte hur det är med just bullmastiffen...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 827
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 920
Senast: inverterad
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 179
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp