G

GoddessOfLove

ja har min pålla på foder ( än så länge )

detta är en häst som hela sitt liv varit " lite svår o förstå sej på "

hon reser sej o går över .

inte bara me mej utan även med ägaren . om hon skulle gå över o tex bryta ryggen lr liknande får man ut försäkringspengarna då ? kan ägaren ställa mej till svars för vållande av hennes död ?
 
min spontana reaktion var att den hästen skulle inte jag sätta mig på, för rädd om mín egen hälsa.....
 
Nästa gång hon går över med dig på ryggen kan bli din sista, är det värt det?

Som ovamstående, jag skulle INTE rida den hästen. :crazy:
 
Ledarskapsträna henne! Det är ingen försäkring pengamässigt men ett bra sätt att minska stegringarna!
 
Är det denne häst du har visat bilder på under gnägg?
Där du skriver att hon stegrar på kommando?

Varför lära en häst som "reser sig o går över" att stegra på kommando?
Och om hon nu gör det utan att behövt lära sig det, varför uppmuntra henne till vidare stegringar?
Låter jäkligt dumt.
 
jag vill gärna ha svar på d jag frågade att inte folk byter ämne hela tiden . snart har ni 7489 miljoner tråder om detta håll er till en iaf
 
jag har ledarskapstränar henne o hon har inte gått över sen första månaden . däremot undrade ja mest vad som skulle hända försäkringsmässigt
 
Tycker du ska tänka på det här, citerar från gnägg:

Re: flummridning ( bilder ) [Re:_Sucy_]
#1556632 - 22:17 03/11/2003 Ändra Svara Citat



hon stegrar . ja hindrar henne inte . hon fortsätter . ja hindrar henne . hon slutar .

Efterson du låter henne stegra sig komemr hon aldrig å sluta, och slår hon nu runt och bryter nacken och du bryter ryggen e ju du vålland eftersom du låter henne göra det!
 
nej, det jag menade e ju att om du ibland låter henne stegra sig kommer hon aldrig å sluta, och det kaske inte händer, men med hästar ska man alltid tänka "om" och det värsta som finns, dvs en vacker, eller tråkig, dag kanske det händer, pang säger de bara så ligger ni på backen...
 
Mejla nåt försäkringsbolag och fråga :) De vet nog bäst.
 
Tror faktiskt det räknas som en olyckshändelse precis som om hästen skulle bocka, trampa snett och bryta benet.

Vi kan lära hästen mycket men vi kan aldrig kontrollera dess minsta rörelse och olyckor kommer alltid ske.

Ägaren vet ju dessutom att hästen stegrar sig så hon kan knappast stämma dig.
 
Jag har väldigt svårt att tro att ägaren skulle kunna anklaga dig för att vara vållande, iom att hon slagit över flera gånger förut och även med ägaren som du säger.

Däremot så hoppas jag att du själv har en bra försäkring om du skulle bli skadad när du hantera henne. Är hon försäkrad i Agria så kan du få en del ersättning därifrån om något händer, men en egen försäkring låter som en god idé! :idea:
 
Livförsäkringen på hästen löser ut.

Ägaren kan inte anklaga dig för att vara vållande om du inte sagt åt hästen att stegra eller lärt hästen stegra så du kan anses ha framkallat ett beteende du vet kan vara farligt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 426
Senast: tanten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp