Bukefalos 28 år!

busiga hästar?

Sv: busiga hästar?

Känner igen detta;)..Sådan är min häst trotts att han går endel..han hoppar å sprallar när man leder hoonom med..Sen när man rider så gör han kaprioler å grejor:P..fast jag tycker bara det är kul när det är lite krut i hästrana..en min andra är lugn som en filbunke.Phehe
 
Sv: busiga hästar?

Vita_N_6520 skrev:
Ja men jag menar, nu när det är så mkt snö, och det har varit varmt/kallt flera gånger så blir själva snön hård, inte underlaget.
Det blir lixom skarigt fast utan vassa kanter...

Okej...
Ja mina hästar brukar inte ha några större problem vid halka, det är mest på vissa ställen jag upplever det som mer halt än på andra...

Förstår ungefär vad di menar, fast inte ordet skarigt.

fast vi har dock bara haft en varm preiod med tögrader å det blev tjock is då, kannon att rida på.

Annars har vi mycket vägar vi kan ridsa på nu på vintern å dom hålls ju kannon just för att det kör en hel del bilar på dom.

Tänk dig ute hos mina försäldrar då har vi ofta 1-2 decimeter tjock snö på vägen å så är det helt plant å jämt. Helt underbart att rida på :love:
 
Sv: busiga hästar?

håller med ang rem runt halsen. Däremot den smarta uppfinningen rem mellan ringarna för förbygel är kanon! Man kan verkligen dra sig ned i sadeln och trycka hästen å plats igen :cool: Förslagsvis en lite längre aachenrem!
 
Sv: busiga hästar?

Japp, bor ganska så bra till. Vi har normalt sett hela vintrar här så underlaget blir helt :love:

Visst vi har några dagar med tö grader ibland, det händer. Men det brukar snöa ganska så snart efter det igen.
 
Sv: busiga hästar?

Nu har vi löst problemet genom att lära oss sitta kvar under bocksprången (; :P
 
Sv: busiga hästar?

Låt den va i hagen så länge som möjligt på dagarna, gärna med en eller flera kompisar så kanske dom busar av sej o e lite lugnare när du ska rida :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
388
Senast: Nevermind
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Lutten
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 668
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp