Buta bakbommar - är det lönt/går det?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 067

Rie

Trådstartare
Star Safir, säg en 04a. Den har väl inte de nya Easy Lockbommarna bak?
Kan man byta, nån som vet?
Tänkte ifall mena ramlade över en fin transport runt den årsmodellen där enbart detta saknades på "vill-ha-listan".

Sv: Buta bakbommar - är det lönt/går det?

Jag skulle lätt behållt de "gamla" bommarna. Visst är easy-lock bommarna lätta att hantera, men de håller tyvärr inte för mycket belastning. Vi har nog gjort av med tre stycken redan:crazy: Det är det enda dåliga på nya Thule.

Men de håller på att ta fram nya nu som ska vara extra förstärkta, så se till att få tag på dom i såfall. Men jag hade lätt betalt extra för att ha dom som är på gamla star trailerna!

Sv: Buta bakbommar - är det lönt/går det?

OK, bra att veta.
Har sett några släp som varit intressanta som haft de gamla bommarna.

F ö, ni som har Fautras. Håller AIDsystemet om hästen börjar backa innan bommen gått i lås, eller blir det bara skrot av alltihop?

Rie
som kollar och kollar och någon gång i framtiden kommer att byta till nyare modell.
Bäst ligger Thulemodellna till, men även Boj, Ifor och ev Fautras.
Kör alltid ensam och har en häst.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 117
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
23 137
Senast: Stereo
·
D
Ridning Hej, jag har ett problem med min häst som jag måste lösa! Efter nyår fick jag min häst, en nordsvensk travare på 10år. Dock har hon...
Svar
11
· Visningar
2 276
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen... 2
Svar
38
· Visningar
7 511
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur