Z
zillax89
Hej, jag hade en tråd tidigare om att bygga trästaket runt ridbana och har lite bättre koll på vad det skulle kosta men vad kostar det att bygga en corall? Och var får man tag i rejäla stolpar? /telefonstolpar? För det ska vara REJÄLA grejer. Sen skulle jag vilja ha sandat, det bästa vore även om man kunde ha något tak 4 meter högt upp men som det är mellanrum mellan trästaketet till rundcorallen och taket så det kommer in naturligt ljus sen att taket kanske är fyrkantigt och lite större än corallen. Perfekt när solen gassar på sommaren eller när snön faller på vintern, borde väl skydda underlaget lite bättre också?
Tänkte att staketet kunde vara mellan 1,5- 2 meter sen att taket sitter 2 meter upp ifrån det. Borde väl räcka..? Och så kan ju taket sitta fast i dessa telefonstolpar och sen kanske förstärkas i hörnen eller något... Fast taket kanske måste förstärkas med en stolpe i mitten också? vilket jag skulle vilja undvika....
Någon här som byggt corall..?
Tänkte att staketet kunde vara mellan 1,5- 2 meter sen att taket sitter 2 meter upp ifrån det. Borde väl räcka..? Och så kan ju taket sitta fast i dessa telefonstolpar och sen kanske förstärkas i hörnen eller något... Fast taket kanske måste förstärkas med en stolpe i mitten också? vilket jag skulle vilja undvika....
Någon här som byggt corall..?