Bukefalos 28 år!

Bygga muskler!

Sv: Bygga muskler!

UstTs tar väl visst åt sig av råd! Men kanske inte vill höra att man har hål i huvudet!? Hmm.. Du borde lära dig att läsa bättre och lära dig uppföra dig som många andra här också borde lära. Hästmänniskor är de värsta människor jag vet, de tror de är såna jäkla allvetare jämt och de ska rida i form, så får man inte göra med son häst o blabla
. Elaka människor!!!


Sen skrev ts inte att de var skithö just hennes utan i hela dalarna har höet vart dåligt pga. Av dålig sommar

suck .. Häst-tanter .. Sägee ju allt.


Ts ring vet. Och lyssna på nära o kära istället för ufon som är här..snart skriver de väl att du ska avliva hästen..

Känns ju rätt mycket som att du är TS som har skaffat ett extra nick för att ge stöd. Men ok. Jag håller med om att det är någon enstaka som har haft en mindre trevlig ton. Egentligen bara en person i ett inlägg. Alla övriga har varit trevliga och hjälpsamma. Det är inte anledning att gå i taket och börja gapa om hur hemska alla är. Det är väl en självklarhet att ett foder med bra näringsvärde är nödvändigt för muskelbyggande. Knappast ett kontroversiellt påstående. Tycker inte heller det är konstigt att nämna att det är bra för en häst att arbeta i rätt form, dvs. aktiverade bakben, aktiverade magmuskler och aktiverad överlinje samt avslappnad nacke och käke. Man strävar ju efter det just eftersom det är bäst för hästkroppen och underlättar för hästen att bära sin ryttare på ett bra och skonsamt sätt.
 
Sv: Bygga muskler!

Känns ju rätt mycket som att du är TS som har skaffat ett extra nick för att ge stöd. Men ok. Jag håller med om att det är någon enstaka som har haft en mindre trevlig ton. Egentligen bara en person i ett inlägg. Alla övriga har varit trevliga och hjälpsamma. Det är inte anledning att gå i taket och börja gapa om hur hemska alla är. Det är väl en självklarhet att ett foder med bra näringsvärde är nödvändigt för muskelbyggande. Knappast ett kontroversiellt påstående. Tycker inte heller det är konstigt att nämna att det är bra för en häst att arbeta i rätt form, dvs. aktiverade bakben, aktiverade magmuskler och aktiverad överlinje samt avslappnad nacke och käke. Man strävar ju efter det just eftersom det är bäst för hästkroppen och underlättar för hästen att bära sin ryttare på ett bra och skonsamt sätt.

Nej, jag är inte ts ... De kan du ju själv kolla upp via ip tror nog han/hon kan stå upp för sig själv utan att göra en falsk användare. Har självt vart med på detta forum förut. Läste dock detta inlägg via google och man måste vara medlem för att svara.
När jag var medlem fick jag attacker om att avliva min häst ..
Och att jag var för oerfaren att ha den osv..
Hatar dessa allvetande hästkärringar .. Punkt och slut.
 
Sv: Bygga muskler!

Nej, jag är inte ts ... De kan du ju själv kolla upp via ip tror nog han/hon kan stå upp för sig själv utan att göra en falsk användare. Har självt vart med på detta forum förut. Läste dock detta inlägg via google och man måste vara medlem för att svara.
När jag var medlem fick jag attacker om att avliva min häst ..
Och att jag var för oerfaren att ha den osv..
Hatar dessa allvetande hästkärringar .. Punkt och slut.

Jag tycker inte det är så viktigt om du är TS eller inte. Det är bara ett klassiskt scenario att en användare känner sig angripen och så vips dyker det upp en ny användare och håller med. Men säger du att du inte är TS så tänker jag verkligen inte tjafsa om det.

Jag håller med om att tonen ibland kan bli överdrivet hård här. Absolut. Jag har reagerat mot det ibland och kommenterat det. Men lika fel tycker jag det är att generalisera att börja antyda att alla är "allvetande hästkärringar" för att en eller två uttrycker sig lite bryskt. I den här tråden är det verkligen en minoritet. De allra flesta har varit trevliga och hjälpsamma. Att man inte alltid får de svar man vill ha är något annat och det får man stå ut med.

Jag har märkt att den som är ödmjuk och lyssnar på andra sällan blir otrevligt bemött. Men om man är snarstucken, går till motattack och dessutom kommer med hundra ursäkter till varför det är på det ena eller andra sättet eller varför man inte kan följa de råd man får, så brukar folk ta av silkesvantarna. Nu menar jag inte att TS har betett sig så (har inte läst den andra tråden) men jag har ofta sett detta. Jag har själv som nybliven hästägare ställt dumma frågor och bara fått vänliga och bra svar.
 
Sv: Bygga muskler!

ADMIN, finns det policys för beteende här på buke? Folk som upprepade gånger beter sig vidrigt borde kunna få varningar. Obs, detta är rent generellt menat och inte bara i denna tråd och med de personer som kommenterat här.

Längst ner till vänster i rutan, under namnet, finns en liten triangel. Om du trycker på den kommer det upp en ruta där du kan anmäla inlägget, gärna tillsammans med en kort förklaring.

Vilka som är moderatorer för sidorna står överst, på den här sidan:

Ridning Om ridning generellt, samt om att ha ridning som fritidsintresse, för sitt höga nöjes skull, utan större tävlingsambitioner. Även inridning, grundutbildning, AR och Barock. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: IngelaH, Prefixmoderator AR&Barock: Immer
 
Senast ändrad:
Sv: Bygga muskler!

:D

Precis som att TS är trött på folk som "tror sig veta allt" är jag trött på folk som skriver och vill ha råd, och när de inte får de råden de vill ha (dvs att folk säger hur duktiga dem är och att de gör allt rätt och ska fortsätta som de gör) så börjar de grina som småbarn och säger att alla är elaka och trakaserar dem.

The truth hurts sometimes, just sayin' och om man inte fixar att höra sanningen ska man inte fråga om råd från personer man inte känner utan hålla sig till de där "stryka medhårs" personerna som bara säger det man vill höra.

Gör om, gör rätt...
 
Sv: Bygga muskler!

När jag ska "bygga muskler" använder jag ingen speciell metod utan tror på varierad träning på olika underlag i en ändamålsenlig form -då kommer musklerna och kondition på köpet. Anledningen till varför hästen ska "gå i form" beror på att rygg/buk och bakben ska arbeta rätt och "lyfta" ryttaren: ren ergonomi! Och när hästen arbetar korrekt med kroppen kommer halsen bli "rätt-vänd".

Det tillsammans med att hästen får i sig det den behöver, bra hovvård, anpassad utrustning m.m kommer ge en hållbar häst :)
 
Sv: Bygga muskler!

Som alla andra i stort sett skriver så måste man börja i rätt ände, dvs se till att hästen får i sig det foder som den behöver. OM höet man har har dåliga protein värden så kompletterar man med någon form av protein om det saknas energi så kompletterar man med det. Det är steg ett. Sen är arbetet i sig steg två, varierat arbete är väl den generella nyckeln.
 
Sv: Bygga muskler!

Ska man tömköra i djupsnö så är det en fördel att ha en plogad väg eller hårt skoterspår att gå på själv så får hästen gå i den djupa snön medan man själv kan gå utan större ansträngning :) Har själv en bana uppkörd med traktordriven snöslunga så man slipper de hårda plogkanterna att ta sig över så den har funkat bra att tömköra från.
 
Sv: Bygga muskler!

Mina tips är:

* Tömkörning, både på bana och ute i terräng
* Klättring off road i skogen över stock och sten
* Galoppträning, internaller
 

Liknande trådar

Ridning Jag har återvänt till tidningen efter 10års uppehåll och har väl än så länge ridit kanske 10 ggr, så egentligen borde jag inte, men jag...
Svar
16
· Visningar
1 641
Ridning Hej! Vi har nyligen köpt en ridtravare. Han är super snäll och trevlig att rida, men ganska outbildad (kan grunderna som stanna, svänga...
Svar
4
· Visningar
981
Hundhälsa Hej! Är det någon som har tips på skonsamma sätt att bygga muskler på en hund? Jag har en schäfertik på 2 år som behöver bygga muskler...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 428
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp