Bygga ryggmuskler

G

Gazania

Halloj!
Min häst har en ENORM bakdel med muskler, men tyvärr inte ryggmuskler. Några som har några tips på olika övningar.Just nu går jag med henne för hand ca 40 Minuter om dagen i lite backar, tömkör, bommar och dyligt. Massören som har behandlat henne nu i några veckor säger att jag ska bara köra i skritt och galopp. Vilket är nog väldigt troligt att det är sant. Traven låser på nått sätt ? Löshoppning? är det bra ? inte på höga höjder men ca 40 ?
 
Sv: Bygga ryggmuskler

Det låter ju vettigt eftersom i traven så rör sig inte ryggen så mycket. Löshoppning är säkert bra då den måste använda sin rygg då. Kanske låga studsserier? Kan du köra den med lite vikt på, tex en släpa kan det hjälpa. Man får bli lite innovativ...

Lycka till!

SaraXX
 
Sv: Bygga ryggmuskler

löshoppning är kalas...jag skulle löshoppa studs...trava över höga cavaletti, backar, galopp, öppna och sluta är bra om dom görs rätt, tempoväxlingar...finns så mkt att göra men det är lite tips...
 
Sv: Bygga ryggmuskler

Bara det att jag inte får rida henne än..:(
Just därför jag undra lite om löshoppning m.m..?
 
Sv: Bygga ryggmuskler

Nåt som är jättebra för hästar med ryggproblem är att ge sig ut i skogen, i knölig terräng. Skritta upp och ned för backar och över stockar och ris så att hästen får lyfta ordentligt på benen. Jättebra träning!
 
Sv: Bygga ryggmuskler

Gazania skrev:
Halloj!
Min häst har en ENORM bakdel med muskler, men tyvärr inte ryggmuskler. Några som har några tips på olika övningar.Just nu går jag med henne för hand ca 40 Minuter om dagen i lite backar, tömkör, bommar och dyligt. Massören som har behandlat henne nu i några veckor säger att jag ska bara köra i skritt och galopp. Vilket är nog väldigt troligt att det är sant. Traven låser på nått sätt ? Löshoppning? är det bra ? inte på höga höjder men ca 40 ?

På hästen som jag rider till under sommaren så rider vi messt i skog för vi har ingen vidare bra paddock så jag kör hoppning över diken och mkt slalom mellan träd och över sidvärts rörelser. Han har redan blivit mkt bättre, han kunde först inte skritta nedför en backa eller uppför. De var för jobbigt. :crazy:
 
Sv: Bygga ryggmuskler

Gazania skrev:
Bara det att jag inte får rida henne än..:(
Just därför jag undra lite om löshoppning m.m..?

Du kan göra det som Ragge sa fast du tömkör:idea:
 

Liknande trådar

Hästvård Kanske mer träning än vård...eller mitt emellan. Eftersom min häst haft handbromsen i en del på sista tiden tog jag ut en massör i...
Svar
6
· Visningar
1 538
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 633
Träning Jag har ett sto som är 6 år men ganska mycket efter utbildningsmässigt. Hon är känslig men skarp. Det hade varit en del trassel vid...
2
Svar
31
· Visningar
6 808
Senast: Vitsippan
·
Träning Jag behöver spåna lite hur mkt man kan träna en häst som är 6 år, jag tar historien från början. Jag fick hem henne för ungefär ett år...
2
Svar
23
· Visningar
2 484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp