Byta alla fönster, vart göra av katterna?

A

Atalantha

Jag, sambon, hundarna och katterna flyttade till denna lägenhet på tredje våning i början av juli. Nu fick vi reda på att i november ska det bytas fönster här så jag, sambon och vovvarna ska bo i ett hus sålänge.

Min fråga är, hur stor omställning blir det för katterna om jag tar med dom? Ponera att vi blir borta i 2 dygn, det blir väl som en flytt för dom?
Vad tycker ni?
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Jag tror inte att katterna tror dom flyttar för 2 dagar, jag tror dom kanske blir lite oroliga men bara dom får vara med er, tryggheten.:)
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Vad har du för alternativ? Katterna kan ju inte vara själva i en lägenhet fullt med hantverkare utan fönster heller...
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Det brukar inte vara några problem att flytta på katter när ägarna är med. Ta med er plädar och annat hemifrån som de känner igen och kan ligga på eller i. Vilken tur att ni har någonstans att vara under tiden. :)
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Vad har du för alternativ? Katterna kan ju inte vara själva i en lägenhet fullt med hantverkare utan fönster heller...

Om jag hade vetat vad jag hade för alternativ hade jag nog inte skapat denna tråden :idea:

Och det var inte frågan, frågan var snarare hur katterna tar det, om jag aknske borde tänka på något speciellt osv..

Läs gärna frågan innan du klämmer ur dig otrevliga kommentarer, och om du inte ens har sans nog att låta trevlig så skriv inte.
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Jag tror inte att katterna tror dom flyttar för 2 dagar, jag tror dom kanske blir lite oroliga men bara dom får vara med er, tryggheten.:)

Skönt att höra! Tack!
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Det brukar inte vara några problem att flytta på katter när ägarna är med. Ta med er plädar och annat hemifrån som de känner igen och kan ligga på eller i. Vilken tur att ni har någonstans att vara under tiden. :)

Ja det är smart, att ta med sig mkt med "hemmadoften". Ja, jag känner att vi har en VÄLDIG tur som har detta huset "i släkten". Annars hade jag nog inte kunnat ta vägen någonstans :(
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Otrevlig tycker jag inte alls att jag var, kontaterade bara att du inte har så mycket att välja på. Hur katterna tar det är ju högst induviduellt, vissa bryr sig inte alla medan andra blir rent deprimerade. Två dagar överlever dock alla katter.
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Otrevlig tycker jag inte alls att jag var, kontaterade bara att du inte har så mycket att välja på. Hur katterna tar det är ju högst induviduellt, vissa bryr sig inte alla medan andra blir rent deprimerade. Två dagar överlever dock alla katter.

Då var det nog bara jag som tyckte det lät som en lät ton av "idiotförklarande-attityd" men eftersom så inte var fallet så ursäktar jag för mig.
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Dom bytte fönster i våran lägenhet för ca 2 år sedan och då fick lilla djurparken flytta till MoP några dagar, dom var lika glada där:)
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Ta med katterna det är säkert inga problem men ta med deras saker!
Min katt går in och kollar läget på nya stället finns matskålen toan och hennes filt så är allt frid och fröjd. Visserligen är hon hunnit bli ganska flyttvan på 13år.

Det bästa hon vet är att åka på kollo hos föräldrarna när det kommer hantverkare, då får man "gåsleverpastej" och kommer hem minst 2kg tyngre. :p
 
Sv: Byta alla fönster, vart göra av katterna?

Ta med katterna det är säkert inga problem men ta med deras saker!
Min katt går in och kollar läget på nya stället finns matskålen toan och hennes filt så är allt frid och fröjd. Visserligen är hon hunnit bli ganska flyttvan på 13år.

Det bästa hon vet är att åka på kollo hos föräldrarna när det kommer hantverkare, då får man "gåsleverpastej" och kommer hem minst 2kg tyngre. :p

Haha :rofl: Det finns väldigt bra anledningar till att min svärmormor inte är kattvakt om jag ska bort :angel:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 708
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 066
Senast: MiaMia
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 423
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp