Byta balkongdörr?

Ninnurur

Trådstartare
Min balkongdörr han ju sett bättre dagar. Eller, ja, iaf dörrkarmen. Handtaget sitter inte längre fast i karmen och det går inte att skruva fast det igen eftersom träet inte mår speciellt bra. :grin:

Detta gör ju då att jag inte kan stänga balkongdörren helt. Nä, nu ljög jag, det går. Men det är ett helt företag i sig att göra det. Jag får då öppna fönstret bredvid dörren, gå ut på balkongen och trycka igen dörren utifrån. Sen sticker jag in handen genom fönstret och sätter i handtaget och stänger dörren på riktigt. När det är klart får jag då klättra in genom fönstret :D

Det funkar ju, men dörren får då vara stängd tills våren igen. Eftersom att jag är en såndär jobbig rökare så måste jag ju då röka vid fönstret och det är ju inte speciellt trevligt.

Sammanfattningsvis, jag behöver en ny balkongdörr! :grin:

Jag bor i en bostadsrätt så då är det upp till mig att fixa allt, eller hur? Eller ska man kontakta fastighetsskötaren? Vet att jag hade kontakt med honom när jag bytte lås men då hade det ju med huvudnyckel att göra också.

Nästa fråga, var köper man bäst balkongdörr till vettigt pris? Försökte googla men blev mest förvirrad (som vanligt ;)).

Till sist, klarar man att byta dörren själv eller måste man byta dörrfoder och allt så att man måste kalla in hantverkare?

Hoppas någon kan hjälpa en förvirrad Ninnurur :D
 
Sv: Byta balkongdörr?

Dörrar tror jag allt att det är föreningen som ansvarar för.

Ta kontakt med ordföranden i föreningen och kolla. Det kan ju dessutom vara på gång att byta sånt.
 
Sv: Byta balkongdörr?

Ok, ska kolla med föreningen då.
Det ska stamrenoveras nästa år och vi ska byta ytterdörrar men jag har inte hört ngt om balkongdörrarna. Och nu börjar det bli riktigt kallt så det är värt att slå en signal och kolla läget!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 885
Senast: jemeni
·
Hemmet Efter att ha läst den mycket intressanta tråden om fönsterbyte så funderar jag över ytterdörrar. Vi har en enplansvilla från -86 och där...
Svar
3
· Visningar
516
Senast: vilde
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp