Byta blöja på matställe??

R

Raderad medlem 68338

Imorse inträffade en grej som fick mig att börja undra lite. Släntrade in på det angenäma matplacet Mc Donalds och tog en kaffe. Det var rätt mkt folk där som satt och åt frukost. På en soffa en liten bit bort sitter en mamma.. och byter blöja på sin unge! Alltså mitt i själva "restaurangen"!?? :eek:
Ungen ligger där med röven i vädret och mamman tvättar med tvättlappar och byter och har sig. Sedan går och kastar blöjan och de skitiga tvättlapparna där man kastar matrester :crazy:
Alltså det finns ju rätt så utmärkta toaletter på Donken, dessutom med skötbord. Varför använder man inte detta?
Även om Donken inte är nån fem stjärnig restaurang så hör väl blöjbyten vid matbordet inte riktigt till?
Hur skulle det se ut om man började torka bajsiga rumpor inne på en annan restaurang??? :grin:

Är detta okej???

Och nej jag sa inget, orkade inte bråka men glodde surt och tog med min kaffe och drack den utanför istället :cool:
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Okej? Nej, det är inte ens övervägande okej :crazy:

Jag skulle inte uppskattat att någon bytte blöja på sin unge medans jag sitter och äter. Som du sa, Mc Donalds HAR skötbord inne på sina toaletter och det är där utav en anledning.

Unge + bajs = inget gulligull även om mammor tycker det. Låt oss skonas från det.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Denna diskussion kom upp i en tråd för inte så länge sedan, och mitt svar var då och är nu: Fy fan för sådana äckliga personer som inte visar någon som helst hänsyn till sina medmänniskor :mad:!

Bara för att de tycker att deras barn är det häftigaste som har hänt i hela världen och inte är något äcklade av deras avkommors avföring, så betyder det INTE att de har rätt att utsätta resten av befolkningen för det :crazy:!

Jag undrar bara om de som gör så bara är hänsynslösa och egoistiska, eller om de är korkade också?
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Vi kom fram till i den andra traden att det var ingen har som tyckte det var ok. Jag tycker inte bajs ar speciellt trevligt oavsett varifran det kommer och tycker det ar nagot man tar hand om pa privata stallen.

Jag vet faktiskt inte vad for slags mammor det ar som byter pa restauranger och cafen, for de finns, det har vi ju hort har! Undrar hur de tanker.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Jo korkat känns det ju och extremt egocentriskt att inte tänka på att folk kanske sitter och äter eftersom det är det man brukar göra på ett MATställe ;)

Men jag tänker också att det är förklastligt ur en rent hygienisk aspekt. Liksom urin och avföring osv. har inget att göra vid matbordet på en restaurang! :crazy:
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Det är precis lika förnedrande för de som är i restaurangen som för barnet!

Blöja byter man på toaletten, oavsett om det finns skötbord eller inte. Tror det ingår en liten inplastad tunn madrass i alla dagen skötväskor som man kan lägga på golvet under barnet om det inte finns toalett med skötbord där man är och hälsar på.

Även om vi är och hälsar på kompisar så byter jag blöja på toan. Och har även parfymerade hundbajspåsar att slänga blöja + ev tvättlappar i.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Det var ingen i den förra tråden där det disskuterades som tyckte det var ok.

Okej detta är första gången för mig på förälder-forumet (logiskt eftersom jag inte har barn och inte heller planerar några) ;)så då får jag väl be så mkt om ursäkt om det diskuterats tidigare
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Inga problem :)
Jag har som tur är aldrig sett det och för mig är det helt ofattbart hur någon kan komma på tanken att slänga upp barnet på matbordet, det skulle jag inte ens göra om det inte fanns toalett/skötbord. Vid ett tillfälle var vi på en resturang med minitoaletter så det gick inte att byta där, då gick vi utanför och bytte sågott det gick i vagnen.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Sjukt ohygieniskt! Jobbar på en hamburgerrestaurang (typ McD) och om någon kräkts etc i serveringen är det hur noga som helst hur det ska torkas upp. Ex måste man ha skyddskläder o man får ju absolut inte slänga det inne i restaurangen!

Förutom att det är ohygieniskt är det dessutom väldigt osmakligt och inte ok!
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Nej man byter inte blöja på det viset. Inte jag iaf. Finns det toalett går man dit, finns det ingen toalett går jag till bilen och gör det. Det kvittar var jag är, byter inte blöja på det viset bland folk.
 
Senast ändrad:
Sv: Byta blöja på matställe??

Usch för sånt! :devil: Så svårt är det inte att gömma sig på toan o byta!
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Man är idiot.

Har sett det hända flera gånger och ett lite mer frilufscafe fick till och med sätta upp lappar "byt inte blöjor på borden eller i cafet"

Det verkar som en del föräldrar som annars är prydliga och hygieniska blir totalt rubbade när de får barn. Blev lite paff på en middag där en tjej, av typen "skulle aldrig gå utanför dörren utan smink" bytte bajsblöja på en rätt stor unge ett par meter i från middagsbordet. Det fanns både toalett och 4-5 andra rum att gå undan i, istället fick alla middagsgäster stå ut med lite bajsdoft... Som tur var åt vi i alla fall inte just då.

Det är som jag skulle låta hunden skita inna på ett cafe...

Jag sa ingenting, jag hade redan fått onda ögat och blivit korrigerad när jag reflexmässigt räddade en bok som löpte stor risk att finfördelas, barnet fick tillbaka boken och sög glatt på den hållandes i ena pärmen... Det var varken deras eller min lägenhet så jag lät det bero efter det. Även om det är min mammas lägenhet och känns som hemma så hade jag inte låtit valpen gnaga på böckerna.
 
Senast ändrad:
Sv: Byta blöja på matställe??

Men en del tänker nog helt enkelt inte. Jag såg en farmor/mormor som bytte bajsblöja på ett ganska stort barn (typ 2 år) på golvet mitt i Elsa Beskow utställningen på Junibacken (inomhuspark/museum för barn) mitt där alla barn leker bland rutschkanor och annat. Detta ca fyra meter från en toa där det självklart fanns skötbord. Man kan ju helt enkelt inte använda sin hjärna när man gör nåt så ohygieniskt och ologiskt. Visst kan det uppstå krislägen där man kanske inte kan vara så finkänslig i andras åsyn men vid äcklig hygien går verkligen gränsen. Det är som hundägare som låter sina hundar kissa på andras brevlådor, cyklar, barnvagnar, etc.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Kissblöja skulle jag kunna byta på ett mindre barn nästan var som helst. Dock inte på ett bord. Men på en egen filt på en bänk om det inte är helt öppet. Dvs diskret men i fel "lokal". Men jag gör det inte eftersom jag läst att det inte är okej. Har jag vagn drar jag upp sufletten och vänder vagnen mot en vägg/hylla och byter kissblöja (på ett mindre barn vill säga) Bajsblöja byts på toalett eller i det fria om det nu är där vi befinner oss.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Det är konstifg tycker jag, att det aldrig är någon som tycker det är okej men ändå är det massor som gör det.

Jag jobbade i delfinariet på kolmården för ett par sommrar sen och jag tror vi plockade upp 10 blöjor om dagen, proppfulla kiss och bajsblöjor alltså. Som folk stoppat in under sitsarna istället för att slänga dom i papperskorgen 20 m bort.

Människor är grisar. :crazy:
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Usch!

Jag jobbade på Max förut och en gång fick jag plocka upp bajs ur handfatet?
Det var inte helg/natt och jag hade inte sett till några fyllon eller "konstiga" människor så en teori är att någon förälder gick på toa och lät barnet gå på toa i handfatet...

Men varför VARFÖR plockar man inte bort alls bajs i handfatet?:eek:
Det fick liksom vi som jobbar med mat göra...
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Idag bytte mamman som satt på sätet framför mig på bussen blöja på sin tvååring (uppskattad ålder) mitt under bussfärden. ok?
 

Liknande trådar

Småbarn Hej! Med risk för att låta som en total idiot :o, så postar jag den här tråden ändå, för det är något jag faktiskt funderar över och...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 916
Senast: fritz_92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp