Byta blöja på matställe??

Sv: Byta blöja på matställe??

jag hade sagt ifrån på skarpen om jag varit dig...jisses vilka idioter det finns
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Alltså det är verkligen tokäckligt! Men ännu vidrigare är att vuxna karlar tydligen också gör det (bygger nallar i handfat på offentliga toaletter) berättade min man som kissade i busken istället vid "pitstop" på macken.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Jätteäckligt!!!

Däremot har det hänt att jag bytt utomhus på stan i paniksituation någon gång, typ på en handduk på en gräsplätt på stan. Hoppas ingen tar illa upp för det.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Jätteäckligt!!!

Däremot har det hänt att jag bytt utomhus på stan i paniksituation någon gång, typ på en handduk på en gräsplätt på stan. Hoppas ingen tar illa upp för det.

Ingen fara, det har jag också gjort flera gånger. Har hänt många gånger under promenader att vi varit en bit från "korrekt" bytesplats. Då byter jag i vagnen eller på filten vi har med oss.

På bordet i restaurangen, eller ex på bordet i klädaffären (det finns de som gör sånt också) skulle jag aldrig byta.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Alltså det finns ju alltid någon med åsikter. Vissa tycker ju både det ena och det andra om offentlig amning, att man har barn med på restaurang osv osv... Med barn följer ju vissa obekvämligheter. Endel människor gillar helt enkelt inte ungar utan tycker att de är kladdiga små monster och att monstrenas föräldrar är rätt äckliga också...

Slutkontentan: A) Det går inte göra alla nöjda B) "Sunt förnuft" är ganska överskattat, då vissa föräldrar tydligen inte inser det ohygieniska med att hantera bajs bland mat C) Vi får ha överseende med oförstående människor och i första hand se till våra barns behov av att få blöjan bytt samt den integritet de kanske ännu inte besitter

Min åsikt? Jag har mer än en gång bytt blöja på gräsplätt, i p-fickor etc utan att utsätta omgivningen för bajslukt eller otrevliga synintryck. Den som har problem med att folk byter blöja på sitt barn i obekväm situation kanske skulle prova på att gå runt i kissig eller bajsig blöja ett tag. Eller så skulle de prova på att vara isolerade i hemmet en längre tid, vilket föräldrar skulle vara om de inte trotsar risken för obekväma blöjbyten. :D
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Alltså det är verkligen tokäckligt! Men ännu vidrigare är att vuxna karlar tydligen också gör det (bygger nallar i handfat på offentliga toaletter) berättade min man som kissade i busken istället vid "pitstop" på macken.

Men liksom varför:eek::crazy: Finns ju toaletter!
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Varför vilket?
Om du undrar varför någon bajat i handfatet, var det kanske för att toan var upptagen och att det var en dörr emellan toaletten och utrymmet med handfat. Vad vet jag. Kanske var det bara ett äckel som gjorde det för att vara svinig... Jag har inte riktigt gått till botten med ärendet :P

Om du menar att maken var äcklig som kissade ute istället så var det för att han var väldigt nödig men även sjukt äckelmagad och inte kunde förmå sig till att vistas i utrymmet som var så kraftigt förorenat... UUUUURK!
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Idag bytte mamman som satt på sätet framför mig på bussen blöja på sin tvååring (uppskattad ålder) mitt under bussfärden. ok?

Det beror på massor av faktorer! Hur det gjordes exempelvis, om det är någorlunda diskret eller om det var väldigt tydligt. Om bussresan var lång eller kort (ska man åka en timme till kanske man måste byta för barnets skull). Fanns det någon möjlighet att byta mer diskret när den skulle gå av, eller var det kanske mer diskret att byta på bussen än om man gjort det efter att man gått av?

Jag brukar byta i vagnen eller i bilen när behovet finns, dock inte på matställen. Däremot utomhus, på buss eller tåg om det skulle behövas. Vagnen förtar det mesta av insynen, jag den mesta andra insynen, så ingen behöver titta om de inte vill. Blöjan tar jag sedan med mig om det inte finns papperskorgar i direkt anslutning.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Jag håller med dig om det där med insynen, att ur den aspekten är det väl inte så himla farligt att byta en blöja i kupé på tåg eller buss. En kissblöja. Men däremot en stinkande bajsblöja kan faktiskt locka fram illamående hos medresenärer och jag skulle verkligen dra mig för att börja med det innan man stigit av. Är det en långfärdsbuss finns ju en trång toalett, likaså på tåg...

Sen skulle jag väl gärna tillägga att om jag skulle göra det vore det verkligen i yttersta nödfall, med tanke på att man trots allt kladdar med intimhygien och sedan berör områden som andras händer sedan också rör vid och sedermera kliar ögon, petar näsan (vad vet jag vad folk gör :P) och det är ju så smittor sprids. Ja, lite äckligt är det allt att hantera kiss och bajs om vi inte kan tvätta händer, men när det gäller det egna barnet bryr vi oss inte så mycket. Men att tänka sig att göra det på någon annans barn känns iaf för mig lite avlägset.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Byta blöja på matställe??

Idag bytte mamman som satt på sätet framför mig på bussen blöja på sin tvååring (uppskattad ålder) mitt under bussfärden. ok?
En bekant som lider av svår bacillskräck byte (bajs)blöja på sitt barn på ett tågsäte. Toaletter fanns alldeles intill, men hon vägrade använda dem p.g.a. sin bacillskräck.

Hade hon däremot fått reda på att någon bytt blöja på sätet hon satt på hade hon dödat personen på fläcken.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

NEJ det är INTE okej att byta blöjor inne på en resturang bland folk som äter.
Det finns toaletter med skötbord man kan fixa blöjbyten.
Undrar vad folk skulle reagera om jag bytte en blöja på en pensonär tex eller satte upp en hundbajspåse på bordet bland folk ????
Skulle bli ett :devil:liv förmådligen.....
Alla uppskattar inte blöjbyten bland folk vare sig det gäller barn eller handikappade människor.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

KL

Alltså...Jag har vid detta laget gått igenom 6 bebisar och har ALDRIG bytt blöja mitt i en restaurang... Herregud, det finns toaletter...och lite får man faktiskt planera när man har bebber.... man behöver inte alls bli isolerad...men vett och etikett ska man ha... punkt....:devil: sen ser man vl ändå till att blöjan byts innan man lämnar hemmet eller den egna bilen... visst, blir man borta länge lr man åka på flera byten men avskilldhet kan man ALLTID ordna sig...
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Du lämnar väl inte blöjan kvar på bussen :eek:

Jag har inte bytt blöja på en buss hittills, men en bajsblöja skulle jag inte slänga i en papperskorg på en buss då de skulle lukta. En papperskorg utomhus däremot skulle jag utan problem använda, då luktar de ju inte så att de stör andra människor. En kissblöja vet jag inte om jag skulle slänga i en papperskorg på en buss - de luktar ju inte så där ser jag inte riktigt problemet? Men de få gånger jag bytt blöja i vagnen/bilen har jag inte ens kollat efter en papperskorg utan stoppat den i vagnen/väskan för att slänga hemma. Det är inget extra besvär att bära hem för att slänga där. :)
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Jag håller med dig om det där med insynen, att ur den aspekten är det väl inte så himla farligt att byta en blöja i kupé på tåg eller buss. En kissblöja. Men däremot en stinkande bajsblöja kan faktiskt locka fram illamående hos medresenärer och jag skulle verkligen dra mig för att börja med det innan man stigit av. Är det en långfärdsbuss finns ju en trång toalett, likaså på tåg...

Sen skulle jag väl gärna tillägga att om jag skulle göra det vore det verkligen i yttersta nödfall, med tanke på att man trots allt kladdar med intimhygien och sedan berör områden som andras händer sedan också rör vid och sedermera kliar ögon, petar näsan (vad vet jag vad folk gör :P) och det är ju så smittor sprids. Ja, lite äckligt är det allt att hantera kiss och bajs om vi inte kan tvätta händer, men när det gäller det egna barnet bryr vi oss inte så mycket. Men att tänka sig att göra det på någon annans barn känns iaf för mig lite avlägset.

Hela mitt inlägg berör mest kissblöjor, bajsblöjor blir ju annorlunda. Men å andra sidan blir det också annorlunda för barnet då det är värre att ha en bajsblöja på sig onödigt länge än en kissblöja. Men det har aldrig varit aktuellt för mig så har inte funderat över det så mycket om jag ska vara ärlig. Skulle verkligen dra mig för att byta den offentligt. Men man säger ju att nöden inte har någon lag så ska inte säga aldrig.

Angående hygien så brukar jag vid byta av kissblöja i vagnen inte tvätta, drar bara på den nya blöjan. Då rör jag inte vid något mer ohygieniskt än utsidan av blöjan, så då är det inte mer ohygieniskt än andra. Just med tanke på att jag ofta tar på saker som sedan hamnar i munnen på L (allt hamnar i hans mun för tillfället ;)) så tvättar jag ganska ofta händerna, så där tror jag inte att jag skitar ner offentliga beröringspunkter mer än andra, snarare tvärtom. :)
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Det är möjligt att det har diskuterats tidigare. Tycker dock inte att det är en nackdel att det diskuteras igen. Superäckligt och borde verkligen inte få förekomma. Förhoppningsvis är det någon som tar del av det här som ägnar sig åt sådant här snusk.
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Kanske skulle visa denna tråd för en nära släkting ,som anser sig ha alla rättigheter i världen att lägga upp sitt barn på ett bord på en restaurang och byta blöja, dessutom skäller personen också högt och tydligt så många i restaurangen hör, att det är dåligt att de inte har skötbord på toaletten, dessutom även om personen har varit på restaurangen innan och vet hur det ligger till så upprepas samma sak och samma skäll varje gång.:crazy:

Istället hade det hade ju kunnat gå att gå fram till någon ansvarig i restaurangen och ge dem ett litet tips i all vänlighet att sätta upp ett skötbord istälet.


Vet man med sig att man skall till ett ställe utan skötbord, så kanske man skall fundera innan och ta med sig en filt eller handuk eller annat mjukt som barnet kan ligga på när man byter och använda golvet på toaletten eller i ett undanskymt hörn.

Skönt att läsa denna tråden, då vet jag att jag inte är helt fel ute med hur jag resonerar, att det är äckligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Byta blöja på matställe??

Öhm men gammal kissblöja luktar inte heller speciellt mumma tycker jag :)

Måste man byta så slänger man blöjan ute i en sopkorg.

Ang trådens ämne om att byta bland matgäster på en restaurang har jag bara två ord att säga om: Sunkiga människor!

/ C som inte förstår varför inte personalen säger ifrån vid sådana tillfällen
 

Liknande trådar

Småbarn Hej! Med risk för att låta som en total idiot :o, så postar jag den här tråden ändå, för det är något jag faktiskt funderar över och...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 916
Senast: fritz_92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp