Byta blöja på matställe??

Sv: Byta blöja på matställe??

Ok, då kanske det bara är jag som är okänslig då, men skulle jag någon gång hamna i situationen att jag byter på en buss ska jag ta med den då, oavsett vad den innehåller. :) Bra att jag fick veta att inte alla tycker som jag angående det, så slipper jag störa folk i onödan. :)
 
Sv: Byta blöja på matställe??

KL

För några veckor sedan var familjen på en resturang och satt och åt. In kom en småbarnsfamilj som leker och stojar. Plötsligt öppnar deras minsting blöjan, stoppar ner handen och skriker över resturangen "JAG HAR BAAAAAJSAAAAAT"

Vi fnissar lite, det är ju bara ett barn, förstår inte riktigt att de andra gästerna inte vill veta. Pappan går och byter på barnet och familjen sätter sig för att äta. Mamma hjälper barnet att skära upp maten medan pappan går iväg för att hämta något.
Plötsligt hör vi "men gud vad du luktar illa, vad har du gjort?" medan hon luktar på barnets hand.
Sen är det MAMMAN som skriker till sin man " ANDREEEEAAAAAS, HAR HON PETAT I SITT BAAAAAAAJS ELLER?!?"

Då fick hon flera arga blickar och vi gick därifrån. Visst att inte ungen förstår, men mamman kunde väl ha väntat tills hennes man kom tillbaka och sagt detta i vanlig samtalston. Det var inte bara jag som tappade aptiten. INTE OK!
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Fantastiskt vad indiskreta endel kan vara :eek: Det är ungefär som när vi hade flyktigt bekanta vid vårt middagsbord och de hade fått nys om att det finns en läkare i familjen. Då börjar karln snacka om sina hemorrojder och verkade förvänta sig en gratiskonsultation över vår ungsbakade lax. :o Nää man upphör ALDRIG förvånas!!

Mammas: Jag menade inte att du kladdar med blöjor, vad de än må innehålla. Men vet att det finns mindre nogräknade föräldrar även i det sammanhanget :crazy:

Konstigt att man inte kan hålla sig ifrån den här kiss-o-bajs-tråden :rofl:
 
Sv: Byta blöja på matställe??

På vilket sätt är det förnedrande?

I övrigt tycker jag att det är otroligt respektlöst att inte använda skötrummet.

För man slänger inte upp sitt barns underliv på en sån plats!
Hur skulle du reagera om din partner la upp dig på bordet på max och drog av dig byxorna?


Var på biltävlingar i helgen, på lördag fm kommer min pappa tillbaka från bajjamajjan och säger: "Gå inte på den högra, någon har bajsat på golvet" :eek:
Hur kan någon som ska föreställa vuxen göra något sånt? När de dagligen tömmer alla bajamajor dessutom det blir inga "bajsberg".:crazy:
 
Sv: Byta blöja på matställe??

kl

Men alltså hur svårt är det egentligen att hitta ett utrymme där man är mer avskild? Förstår inte ens att sånt här ska behöva diskuteras, borde vara en fullt naturlig sak att byta blöja på anvisad plats...finns inte det får man ju göra det på nåt annat lämpligt ställe.
Byter jag blöja på toalett så slänger jag blöjan där. Byter jag blöja på annat ställe så tar jag oftast med den och slänger den hemma.

När jag jobbade förra sommaren så skötte jag ställets pool. Någon hade slängt en blöja där och inte ens vikt ihop den. Så äckligt! Visst jag har egna barn och är van vid blöjor men usch jag tycker inteman gör så! Nu var detta ett privat ställe hemma hos en familj så jag tog inte hand om blöjan...efter några timmar var den borta!
 
Sv: Byta blöja på matställe??

Behöver verkligen inte vara bajs i blöjan för att det ska vara äckligt, jag vill inte se folk byta kissblöjor på sinabarn öppet heller.
 

Liknande trådar

Småbarn Hej! Med risk för att låta som en total idiot :o, så postar jag den här tråden ändå, för det är något jag faktiskt funderar över och...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 916
Senast: fritz_92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp