DarkInNight

Trådstartare
När brukar ni veta att det är dags att röra på sig och leta reda på något nytt ?

Vet ni plötsligt?
Eller värker det fram under flera år?

Har ni ångrat ett jobbyte någon gång ? :)
 
Jag har ångrat jobbyte, men då var det bara att byta igen.
Just nu velar jag om det är dax för nytt jobb. Men det är ju rätt klassiskt, många som byter efter att de varit föräldralediga.
 
Har inte ångrat att jag bytt jobb. Jag har bytt när jag känt att jag inte utvecklas eller när det dykt upp något jag tyckt varit mer spännande och utvecklande än det jag redan haft.
 
När brukar ni veta att det är dags att röra på sig och leta reda på något nytt ?

Vet ni plötsligt?
Eller värker det fram under flera år?

Har ni ångrat ett jobbyte någon gång ? :)
Har bara bytt jobb två gånger. Första gången visste jag efter typ en vecka att jag inte ville vara kvar, fick tack och lov ett bra jobb fort. Där blev jag sedan kvar i 8,5 år.
Har nu jobbat på nya stället i 1 månad. Jag började fundera på jobbyte redan för tre år sedan, men var då mest en tanke jag lekte lite med. Jag ville göra något nytt, testa ett annorlunda arbetssätt och var trött på det gamla jobbet. För två år sedan var jag faktiskt på besök på ett annat jobb men kände inte alls att just den arbetsplatsen var något för mig. Sen tog det nästan två år till, så efter en tredje sjukskrivning som jag gick igenom i vintras bestämde jag mig för att jag måste göra något nu, känslan och tankarna blir bara starkare så jag inledde ett byte av arbetsplats och arbetsgivare.

Just nu känns det bra med bytet, men känner också att jag saknar en del saker från gamla arbetsplatsen. Kommer ändå ge det provanställningen ut att känna efter ordentligt innan jag beslutar om jag stannar helt 😊
 
Jag är en velpotta som går in i det längsta. Har bytt jobb en hel del under åren men de jobb byten jag haft tidigare har skett naturligt (flytt, säsongsbaserat osv).

Är just nu inne i en period där jag är på G med ett eventuellt jobb byte. Har känt lite vemod inför det (man vet vad man har men inte vad man får), men efter intervju med den nya potentiella arbetsgivaren känns det inte fel, har även lite insider information som gör att det känns rätt.
Just nu väntar jag på besked om de vill ha mig.

Hade det inte börjat bli sämre (såpass att det påverkar mitt mående) på nuvarande jobb så hade jag troligen inte sett mig om efter annat jobb. Trivs egentligen, men när det börjar påverka hur jag mår då måste jag tänka på min egen hälsa.
 
För min del borde jag ha försökt byta jobb för länge sen. Har jobbat tre år på min nuvarande (och första) arbetsplats. I början var det bara lite skav med att arbetet är tråkigt men det har utvecklats till att jag inte vill gå dit. Jag är spänd som fan när jag är där. Stressad. Ältar och oroar mig hemma när det blivit fel. Trivs inte med kollegorna. Jag har dålig arbetsmoral just för att det känns så fel. Så det känns naturligt att byta men samtidigt tar det emot. Jag är rädd för att börja om, har inte råd att eventuellt inte bli kvar på ett nytt ställe. Att det sen inte finns särskild många relevanta jobbannonser ute spelar också in.
 
Jag har förvisso inte bytt jobb särskilt många gånger, men nu senast så blev jag headhuntad och valde att byta. Trivdes helt ok på förra jobbet men jag har inte ångrat mig en dag, det nya är ett 2.0👌
 
Jag inser att jag måste byta arbete vet bara inte till vad. Mitt största problem med det nuvarande arbetet är att jag har svårt att klara av kontorslandskap, vilket verkar vara så himla poppis idag. 🤪 Avskyr det och får ingenting gjort på ett koncentrationskrävande arbete.
 
När brukar ni veta att det är dags att röra på sig och leta reda på något nytt ?

Vet ni plötsligt?
Eller värker det fram under flera år?

Har ni ångrat ett jobbyte någon gång ? :)
Det växer nog framöver tid för mig.
Har ångrat ett jobbyte, eller egentligen ångrade jag inte att jag lämnade stället jag lämnade, men det nya jobbet var det inte värt att byta till. Så det var bara byta vidare..
 
Jobbyte i traditionell mening är inte riktigt applicerbart på den bransch där jag jobbade tidigare (media / underhållning), men jag har bytt försörjningsyrke vilket kanske kan vara ett jämförbart steg. Det var ett beslut som växte fram under 1-2 år och var det svåraste beslut jag dittills tagit. Jag tvekade kring lönen (som sjönk märkbart), arbetstiderna (tidig dagtid), den sociala samhörigheten/strukturen, och seg byråkrati med långa beslutsvägar (regional verksamhet).

Ångrat mig... nej. Men det är kanske egentligen en kombination av att min jobbsituation idag objektivt sett faktiskt är rätt bra, och av att man gärna vill rättfärdiga sina beslut inför sig själv s a s. ;)
 
Jag har oftast bytt jobb i samband med att jag bytt nån inriktning i livet. Sällan jobbet i sig som varit orsaken, utom när jag bestämde mig för att sluta jobba inom vården. Men då gick jag ju till studier istället.

När det är dags för förändring i mitt fall,brukar det vara en molande känsla som ligger och gror ett tag. Sedan helt plötsligt kan jag få en insikt om att Nu är det dags. Är i en sådan process just nu, men det är inte helt klart för mig vad som är bäst väg att gå. Jag ser fördelar i att stanna där jag är också.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej Har landat i insikten att nuvarande bana - vården - inte är min grej. Det är inte så kul längre. Det är dags o byta, plugga är...
Svar
18
· Visningar
1 202
Senast: manda
·
IT & mobiler Har tappat min stackars mobil så skärmen sprack. Tänkte jag ska lämna in och byta den, men någon som vet hur lång tid det brukar ta? Kan...
Svar
6
· Visningar
738
Senast: Halfrek
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
584
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 917
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp