Byta pad - utan problem?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Mimmii_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 865
M

_Mimmii_

Tror ni att det funkar att byta från denna pad

alfa%20gel.jpg

till denna? :idea:

eqlgelpad.JPG

Tycker nämligen att den undre verkar bättre, men den är ju också lite tunnare (tror jag?).

Tror ni att det går att byta till den understa paden utan problem? :banana:

Sv: Byta pad - utan problem?

Varför används padden öht?

Actionpaddarna är dom mest rekommenderade om man nu MÅSTE ha padd, då dom är så pass tunna och inte tar för stor plats under sadeln.

Jag har ej fått hem hästen än men hon har en sån som den övre, jag antar att hon har den för "stötdämpning" eftersom att hon hoppas rätt mycket. :idea:
Och en diskussion om padden behövs eller inte tar jag inte nu, utan om ett tag då sadelprovaren kommer ut och kollar.
Nu är det mest frågan om jag kan utan att "förstöra" något byta pad eftersom att jag ändå har en Actionpad som jag använde då och då till förra hästen...:)

Det ska väl inte vara något problem, jag tycker actionpaddarna är de enda gelpaddarna som är bra. De andra verkar bara så hårda.

No problemas, varför skulle det vara problem med att byta? Jag har Action gelpad bl.a. och den e skitbra.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
886
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
588
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 212
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka