Byta veterinär

hanny

Trådstartare
Hej!
Börjar bli lite knäckt. Har sen augusti åkt in och ut på klinik med min häst. Främst på grund av hälta på vänster bakben och vänster framben.
Diverse fynd har hittats på hästen, ringbandet bak är opererat, behandlad kotledsinflammation, hittat lös benbit som inte ska göra skillnad. Kotledsinflammation fram, pålagring vid kronleden, ligamentskada. Behandlad och vilad mer eller mindre sen september månad. Känns som att jag varje gång kommer in med en lika halt häst och nya saker hittas titt som tätt. Snart dags för återbesök igen, hästen halt på vänster fram och svullen vänster bak. Förhoppningarna att hon ska fungera som ridhäst känns mindre och mindre ju mer de hittar och ju längre hon är halt. Känns knappt lönt att åka in på återbesöket då sista ordinationen var ren vila och hon fortfarande är halt. Funderar på att begära ut journalen och be om nya ögon på ny klinik för både försäkringspengarna och mina egna börjar sina efter alla besök, behandlingar och operationer. Hur hade ni gjort?
 
Hej!
Börjar bli lite knäckt. Har sen augusti åkt in och ut på klinik med min häst. Främst på grund av hälta på vänster bakben och vänster framben.
Diverse fynd har hittats på hästen, ringbandet bak är opererat, behandlad kotledsinflammation, hittat lös benbit som inte ska göra skillnad. Kotledsinflammation fram, pålagring vid kronleden, ligamentskada. Behandlad och vilad mer eller mindre sen september månad. Känns som att jag varje gång kommer in med en lika halt häst och nya saker hittas titt som tätt. Snart dags för återbesök igen, hästen halt på vänster fram och svullen vänster bak. Förhoppningarna att hon ska fungera som ridhäst känns mindre och mindre ju mer de hittar och ju längre hon är halt. Känns knappt lönt att åka in på återbesöket då sista ordinationen var ren vila och hon fortfarande är halt. Funderar på att begära ut journalen och be om nya ögon på ny klinik för både försäkringspengarna och mina egna börjar sina efter alla besök, behandlingar och operationer. Hur hade ni gjort?


Har ni tagit några prover på fästinburna sjukdommar? Med tankte på svullna leder hälta som kommer och går om jag förstod rätt.

Det är bara att ringa en annan klinik och boka tid för ett andra utlåtande.

Hoppas ni finner vad som gör din häst halt osv. Det är verkligen inget trevligt stt kämpa med.
 
Har ni tagit några prover på fästinburna sjukdommar? Med tankte på svullna leder hälta som kommer och går om jag förstod rätt.

Det är bara att ringa en annan klinik och boka tid för ett andra utlåtande.

Hoppas ni finner vad som gör din häst halt osv. Det är verkligen inget trevligt stt kämpa med.

Tack!
Halt är hon hela tiden, bara lite olika mycket. Svullnaden är över det opererade området. Inga tester på fästingburna sjukdomar är tagna, men det ska jag föreslå.
 
Jag hade gett upp för länge sedan, ärligt talat. Men jag har gjort resan du har färsk, och i bakspegeln är det lätt att konstatera att jag borde kastat in handduken långt tidigare.

Numera har jag som regel att aldrig hantera mer än en förutsättning, sedan får hästen somna. Främst för att det sedan studera runt ohejdad, felbelastningen efter en skada ger en annan följdverkning som ger ett tredje problem som i sin tur ger kolik vid boxvila och magsår vi medicinering.

Tråkigt, men min erfarenhet.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: Sirap
·
Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 642
Senast: Fiorano
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 657
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 160
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp