Byte av golv i hästtransport

Bukefalos 30 år!

Användare86

Trådstartare
Någon som i närtid bytt golv i er hästtransport, vad har ni fått betala? Fick precis prisuppgifter från verkstaden på totalt 25 000 kr 🫣 Är det vad man får räka med? Visserligen är frakten av golv skivan på ca 5 000 kr men tycker fortfarande att 20' för golv + jobb lät saftigt. Är plyfa golv som ska läggas in.
Hade gärna lejt bort detta men nu lutar det nog mot att jag gör det själv.
Finns dessutom bara denna verkstad inom typ 20 mil som tar på sig denna typ av jobb.....

Låter maffigt men beror på transport, typ av gummimatta, sadelkammare mm

Bara golv skivan till en Värmlandsvagn (en av de smalaste släpen) kostar 5500kr
Har du då även 5000 i frakt....

Detta är en Värmlands vagn, boggie 2002 men ingen sadelkammare, ingen ny gummimatta eller så. Priset på själva skivan skulle vara 12 000 kr, men jag har skickat frågan om en liknande skiva för att få något att gämnföra med.

Om det är transport med plyfa, så är/har varit brist på plyfa. Mycket av produktionen var i Ukraina, så vet att det har varit långa leveranstider på det som finns att tillgå

Jösses.. för 4-5 år sedan fick vi prisuppgift på ca 12 000 kr för byte av plyfagolv.

Men vi (ehrm, min man <3 ) gjorde det själv istället. Har för mig att skivan kostade runt 4-6 000 kr

Ja det var ungefär det priset jag trodde det skulle gå på...
Blir till att leta en skiva å göra jobbet själv.

Detta är en Värmlands vagn, boggie 2002 men ingen sadelkammare, ingen ny gummimatta eller så. Priset på själva skivan skulle vara 12 000 kr, men jag har skickat frågan om en liknande skiva för att få något att gämnföra med.

Jag hade tänkt byta golv på min Värmlandsvagn boogie 2004, fick offerter i dagarna på skivor (behöver två, det är två skivor idag i transporten). En offert var på 8300 kr och den andra på 11000 kr - detta är då bara själva skivorna, vi tänkte göra jobbet själv.

Bytte för 1,5 år sedan från plyfa till plastgolv. Åkte och köpte skivan (runt 4-6k tror jag den kostade) och så bytte vi själva. Hade egentligen rätt mått på balkarna men vi svetsade fast lite extra förstärkning när vi ändå höll på.

Tips! Kolla skicket på släpets axlar innan du kostar på nytt golv. Bra att veta om det är värt det eller inte.

Vi bytte golvet i våras Vv själva dvs sambon gjorde det och jag hejade på 🙈🤣
Jag tror att jag betalade 4500:- för skivan och den köpte vi på träindustrin här I stan. Tror att den kallades för båtplyfa!

Har ni hittat en skiva med rätt mått till hyfsat pris. Men någon som lagt in aluminium golv? Är lite sugen på något som inte ruttnar och som jag ev kan få tag på i närheten. Men vilken tjocklek ska den vara i? Och behövs det fler bjälkar isf?

14000 på firma inkl plastgolv och extra balkar, några år sen med fått samma pris idag på annat släp.

Original skivan plyfa 24mm säljs av Värmlandsvagnen Krstinehamn för 5500kr - måste hämtas. (pris från förra veckan)
Men även återförsäljare av VV brukar ha hemma eller kunna ta hem.

Liknande trådar

• R
    Byta golv i hästtransport osv
  • Byte av golv på VV 2002
  • Alla ni som bytt golv i VV - se hit!
  • Byte av golv i transport

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur