Calibra II är död

(Ridsport)
Calibra II dog i Irland. Familjen Schultz, Lotta och maken Michael, tog OS-hästens olycka mycket hårt.
- Han fick en fraktur i höger has. Hur vet vi inte. Men vi fick ta det tunga beslutet att ta bort honom direkt på plats i boxen, berättar Michael samlat.

Läs mer...
 
Sv: Calibra II är död

Mycket märkligt beteende att gå ut i pressen med en ren lögn.Men det har figurerat så många lögner i denna tråkiga historia att det förmodligen kändes helt ok att fortsätta på den inslagna vägen.Vem vet Calibra kanske inte alls är död-han kanske är såld för stora pengar till USA där han tävlar vidare under ett annat namn:angel:Kan inte se att det skulle finnas någon som helst anledning att ljuga ihop en historia om en senskada när hästen enl dessa nya uppgifter redan var avlivad.
 
Sv: Calibra II är död

jag förstår att de "ljög" då slapp de nyfikna journalister etc - Calibra var ju deras favorit häst och hela den här historien med Calibra har nog varit jobbig för dem.. och de hade ju rätt i att karriären var över. Tycker att det är fruktansvärt att Calibras karriär och liv skulle sluta på det här sättet :cry: och jag lider verkligen med Lotta :cry:

jag tror inte alls att Calibra är såld till USA - varför skulle det vara så? :confused: fattar inte ens hur man kan komma med en sån antydan? :mad:
 
Sv: Calibra II är död

jag förstår att de "ljög" då slapp de nyfikna journalister etc - Calibra var ju deras favorit häst och hela den här historien med Calibra har nog varit jobbig för dem.. och de hade ju rätt i att karriären var över. Tycker att det är fruktansvärt att Calibras karriär och liv skulle sluta på det här sättet :cry: och jag lider verkligen med Lotta :cry:

jag tror inte alls att Calibra är såld till USA - varför skulle det vara så? :confused: fattar inte ens hur man kan komma med en sån antydan? :mad:

Jag förstår inte alls varför de "ljög"??Det blir väl inte lättare att möta pressen idag.Det där med USA var inte riktigt allvarligt menat förståss;)Undrar också om övriga deltagare i svenska laget och den svenska lagledaren kände till det här och ställde upp på att ljuga för pressen och resten av ridsportsverige:confused: I så fall känns det hela ännu mer skrämmande.Det känns som det finns nästan lika många frågetecken i den här historien som i frågan om äganderätten till Calibra.Och då är ju inte Mats Persson inblandad den här gången.
 
Sv: Calibra II är död

Lider verkligen med Lotta :cry: Först denna enormt krävande fight o nu detta :confused:
Jag har full förståelse för att dom ljög för pressen!! Det var en stor förlust som troligtvis fick bägaren att rinna över, för framförallt Lotta, och att då behöva möta en press som respektlöst tränger sig på för ett scoop, nej tack!
Hoppas Lotta med hjälp av sina nära å kära reser sig o kommer tillbaka :love::bow:
 
Sv: Calibra II är död

Ja vad ska man säga... om dem kan ljuga om en sån här sak, ja va fan mer har dem ljugit om?
 
Sv: Calibra II är död

jag tänkte samma, en sak är ju att inte berätta pga det är jobbigt osv men att dikta upp en lögnhistoria istället?? vad är det här för människor?

:confused:
 
Sv: Calibra II är död

Jag förstår inte varför denna historia om "senskada" istället för att säga att hästen avlivats? Må väl vara nog så jobbigt att behöva "mörka" för att sedan säga sanningen? :confused:

Hade man sagt att hästen avlivats och därigenom sagt att detta var mycket jobbigt för hela kretsen så bör nog de flesta journalister ha backat av och inte rotat i denna affär på ett tag. Mao lämnat kretsen runt hästen ifred.

Näe, jag förstår inte detta. Men så har jag inte suttit i denna situation själv heller. :grin:
 
Sv: Calibra II är död

*halv kl*

Var och när har L&M påståt att C har en senskada ? det enda jag har hört/läst är att C är skadad och L&M inte vet hur allvarlig det är, sen har dom inte varit kontaktbara. andra tillfrågade om C tillstånd har berättat att L&M inte har berättat något för dom som dom inte heller vet...
 
Sv: Calibra II är död

Vad är det - utefter de artiklarna - som säger att paret Schultz ljuger då? Det enda som står är ju att benet var svullet och att det kunde bero på en senskada. Då hade de väl helt enkelt ännu inte upptäckt att det rörde sig om en hasfraktur? Att de sedan valde att inte gå ut med det i pressen förrän nu är väl heller knappast att ljuga.
 
Sv: Calibra II är död

*fel inlogg*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Calibra II är död

fast det står ju bara att dom befarar en senskada och i såfall är kariären över. inte att det var en senskada.
 
Sv: Calibra II är död

Vad är det - utefter de artiklarna - som säger att paret Schultz ljuger då? Det enda som står är ju att benet var svullet och att det kunde bero på en senskada. Då hade de väl helt enkelt ännu inte upptäckt att det rörde sig om en hasfraktur? Att de sedan valde att inte gå ut med det i pressen förrän nu är väl heller knappast att ljuga.

håller med i varje ord ! :bow:
 
Sv: Calibra II är död

Dom har haft det jättetufft, först branden där de förlorade flera hästar, sedan ägartvisten runt hästen och nu det här.

Men jag håller med om att det låter som en hund ligger begraven någonstans. Även om man inte handlar rationellt vid alla tillfällen när man är ledsen, så är det här en proffessionell ryttare som har haft presskontakt förut. Låter som de hanterat detta väldigt underligt.
 
Sv: Calibra II är död

"Vi orkade inte med frågorna efter olyckan." Vad jag förstått av Ridsport så har de legat på och velat ha svar på hur illa skadad Calibra var. Vore det inte lättare att maila redaktionen direkt och berätta vad som hänt? Skriva att pga allt som hänt vill vi bli lämnade i fred ett tag nu.

Nä, nåt konstigt är det.

Ska det bråkas om försäkringspengarna nu?
 
Sv: Calibra II är död

Det märkliga i historien är hur de har kunnat hålla allt hemligt, att inget sipprat ut för många måste ju ha vetat att hästen dog på Irland, om nu DET är sant.

Det är fruktansvärt tragiskt att förlora en stjärnhäst, men att ljuga brukar inte löna sig. Vad är sant, den första artikeln eler den andra?
 
Sv: Calibra II är död

Jag tycker det är ett mkt märkligt beteende.
Förstår mkt väl att man i ett akut läge inte handlar helt rationellt,men här är alltför mycket som verkar märkligt.
ÄRLIGHET VARAR LÄNGST!
 
Sv: Calibra II är död

*kl*

Nu vet jag inte om artikeln har ändrats sedan igår men de säger ju klart och tydligt
"Det var så tungt efter allt vi gått igenom. Vi orkade inte med frågorna efter olyckan. Vi la locket på, fortsätter han."

Dom Ljög ju inte, de undanhöll bara informationen.


Och ärligt talat, om er häst skulle avlivas, skulle ni vilja att alla journalister var på er och petade i det?
Spelar ingen roll vad man säger, det finns alltid journalister som inte respekterar att man vill vara ifred.



Väldigt sorgligt att hästen är död. Skickar en tanke till ägarna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 875
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Min farmor fyllde 97 förra fredagen. Vi samlades i min fasters trädgård och åt tårta och pratade gamla minnen, precis som vi brukar göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 268
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 281
Senast: Treo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
889
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp