Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gick det för Linda? Hon skulle väl vara med?
Jag tror att hon var en av dem som utgick
Det blir ju inte mindre sorgligt med tanke på att Call Again Cavaliers förra ryttare Caroline Pratt även hon avled under en fälttävlan för fyra år sedan.
Fick ett tillfälle i somras att fika i Mary's häst transport. Hon var på en tävling långt hemifrån och berättade att hennes mamma (72 år) hade lärt sig att köra transporten till och från tävlingarna. Hennes barn brukar ofta följa med henne. Detta var strax efter Badminton och hon var fortfarande besviken för ägarnas skull att hon föll mot slutet av terrängen med Imperial Cavalier. Hon visade mig ett par egna uppfödningar som hon nu tävlade och dom var hon mycket stolt över.
Hon är en av mina favorit ryttare här i England
Går den här sporten ens att försvara längre... Att ryttarna dör är väl en sak, dem vet ju om riskerna, men hästarna... Visst ser dem ut att gilla det men att använda det som försvar är ju absurt... Man skulle väl aldrig försvara sig med att "hon älskade det" om ett barn drunknade för att hon inte visste riskerna med att simma så pass långt ut att hon inte bottnade... Visserligen har föräldern ansvaret för att det inte händer, men har inte ryttaren ansvar för sin häst?
Går den här sporten ens att försvara längre... Att ryttarna dör är väl en sak, dem vet ju om riskerna, men hästarna... Visst ser dem ut att gilla det men att använda det som försvar är ju absurt... Man skulle väl aldrig försvara sig med att "hon älskade det" om ett barn drunknade för att hon inte visste riskerna med att simma så pass långt ut att hon inte bottnade... Visserligen har föräldern ansvaret för att det inte händer, men har inte ryttaren ansvar för sin häst?