yllva
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var bara 6 av de 19 som fullföljde.
En allmän fråga, det här med inomhus-ft känns inte direkt som någon bra idé. Säkrare blir det väl knappast heller, var ju t ex en ponnytjej som dog förra året på inomhus-ft (så sätter man det i relation med antal tävlingar/starter ser det ju inte så bra ut).
Jag läste att någon av ryttarna hade klagat på underlaget, och att banan var alldeles för stor och svår. Varför inte ta de enorma vinstpengarna (med ft-mått mätt) till de vanliga tävlingarna istället?
Tillägg:
Townends runda såg ju rätt ok ut, iaf det lilla man såg. Vet någon hur lång de lyckades göra banan, vad var optimaltiden? Det är ju en jäkla massa vändande. Fox-Pittens runda däremot, gaaah.Och då har han all rutin i världen. Nä, jag tror inte att inomhus-ft kommer få nåt större genomslag.
Läste att han vann på 4 minuter nånting, det var kanske med hoppningen också? Många utgick tydligen i hoppningen. Han slog tvåan med typ 40 sekunder...
Man startade tävlingen med en Freestyle Dressyr som bedömdes av bland annat Andrew Lloyd Webber (musical producenten) och Arlene Phillips (dans tävlings domare) samt fyra internationella dressyr domare.
Sedan startade man med den sämsta poängen i den kombinerade hopptävlingen, bästa "dressyren" startade sist.
Hopptävlingen var på tid med ett så kallat "pit stop" mellan Ban hoppningen och Terräng hoppningen. Vid "pit stoppet" fick ryttarna byta utrustningen. Ryttarna fick inte ha klockor på sig.
Bästa tid vann.
Och vilket fall det måste varit om hästen bröt lårbenet? Stackars pållen men å andra sidan var det ju heller inget tvivel om att han inte kunde överleva med det heller.
Det där med att inte stoppa tiden mellan banhoppning och terräng tycker jag var en väldigt dålig idé. Jag kan bara tänka på de fälttävlanshästar jag haft hand om och de skulle definitivt inte tycka om att man stressade på med ny utrustning. Dessutom är det ju urdåligt ur säkerhetsperspektiv att behöva stressa med utrustningen för ja, så vitt jag vet så är det vanligare att byta bett till terrängen än att inte göra det...
Annars tror jag mycket på tävlingsformen. Fälttävlan behöver bli mer lättillgängligt för publiken. Tycker Lucinda beskriver fördelarna väldigt bra HÄR.
Uuuuusch varför varför tittade jag på den
Ja det är där och då![]()
Ja jag tyckte det såg väldigt stressat ut och hoppades att det var så som jag trodde, dvs riktig fälttävlan där dressyren var avgörande och inte tiden i terräng/hoppdelen![]()