Cancersjuka Malin, 34: Jag säger nej till vården

Ja, det är där jag tycker att de brister i ansvar. Någon på mötet där det där kom upp borde ju ha sagt något som började med Men hallå, ska vi verkligen osv
Ja, verkligen. Om det åtminstone vore samma person som sju år senare är strålande frisk efter en behandling bestående av kollodialt silver och chiapudding med gojibär. Där kan man ju se sensationsgrejen (vad än man tror om sanningshalten). Men det här?
 
Jag vill påminna om att det är en sårbar människa det handlar om, och uppmuntrar er att hålla god ton samt att i största möjliga mån avstå från spekulationer. Vi kommer att hålla ett extra öga på tråden för att se till att den inte spinner iväg för mycket.

/Mod
 
@Petruska Som jag ser det har sociala mediers kommentarsfält ökat mediernas ansvar för personerna de lyfter fram. Jag är med i #jagärhär och är ibland chockad över hur det går till internets kloak.

Tidigare var det bra om en intervjuad privatperson på förhand fick en liten föreläsning om genomslagskraften i publiceringar. Om att ”alla” kommer att få veta. Numera handlar det också om att de dessutom riskerar få en satans massa skit av skrivbordskrigarna i kommentarsfälten.

Men det är ju också frivlligt av medierna att använda sociala medier. Deras artiklar hamnar inte där av sig själva, det kräver ett medvetet beslut. Och jag HOPPAS att det är ett sådant medvetet beslut av Expressen som ligger bakom att de INTE facebookat den här historien. Men jag är långtifrån säker, tyvärr.
 
Jag kikade lite på den tyska klinken.

”We help you to create a healthy bio-field by eliminating the causes of the disease and regain your self-healing power. Our treatments aim at eliminating cancer cells as much as repairing and vitalizing your immune system with a broad spectrum of treatment tools and over 25 years of clinical experience in the field.

Non-toxic anticancer drugs, such as high dosage vitamin-c, artesunate, Taurolidine, turmeric or green tea extract and DCA, given in effective dosages by infusion in combination with hyperthermia (heat therapy), photodynamic therapy (laser enhanced therapy), Insulin potentiation therapy (IPT), pulsed electro-magnetic therapy, individually tailored detox-programs, probiotics to restore your gut health, anti-cancer diet, ozone and oxygen therapies, immunotherapies (mistletoe and others) and if possible intra tumor laser-enhanced photo dynamic therapy, are amongst our favorite and most successful treatments for patients with cancer.”

Gurkmeja och mistel alltså. Och ”intra tumor laser-enhancrd photo dynamic therapy”.

Stäng internet så att människor som tror på sånt här inte kan träffas. :(
 
@Petruska Som jag ser det har sociala mediers kommentarsfält ökat mediernas ansvar för personerna de lyfter fram. Jag är med i #jagärhär och är ibland chockad över hur det går till internets kloak.

Tidigare var det bra om en intervjuad privatperson på förhand fick en liten föreläsning om genomslagskraften i publiceringar. Om att ”alla” kommer att få veta. Numera handlar det också om att de dessutom riskerar få en satans massa skit av skrivbordskrigarna i kommentarsfälten.

Men det är ju också frivlligt av medierna att använda sociala medier. Deras artiklar hamnar inte där av sig själva, det kräver ett medvetet beslut. Och jag HOPPAS att det är ett sådant medvetet beslut av Expressen som ligger bakom att de INTE facebookat den här historien. Men jag är långtifrån säker, tyvärr.
Jag är ett slags oskuld i det avseendet. Varje gång jag vill göra en jagärhär-insats visar det sig att jag måste regga mig och kanske betala (?) tex på Expressen. Och det blir inte av.

Men jag kan nog gissa hyggligt väl hur det ser ut.

Och, som du säger, det placerar mer ansvar hos utgivaren. Inte mindre. (Moraliskt sett, alltså.)
 
Tycker mest det är tragiskt att hon inte förlitar sig på väl beprövad erfarenhet och behandling av hennes cancer.
Sen tycker att man gör vad man vill med sin kropp. Men jag tycker också att hon har ett ansvar för sina små barn. Utifrån det kan jag faktiskt inte förstå hur man frivilligt avstår att behandlas enligt väl beprövad erfarenhet för hennes sjukdom.
Undrar vad barnens far tycker.
 
Men det är mer konstigt att Expressen (re-?)publicerar artikeln än att den intervjuade vill det.
Jag håller med i sak men är krass nog att veta att den typen av rubrik verkar sälja massor av lösnummer.
Och kvällstidningarna verkar ha en stark benägenhet att lägga upp de historier som säljer, gärna på "löpet".

Så kallade snyfthistorier (jo, termen kan ses som stötande när det handlar om personlig tragedi som i det här fallet) drar till sig massor av läsare.
 
Jag vill påminna om att det är en sårbar människa det handlar om, och uppmuntrar er att hålla god ton samt att i största möjliga mån avstå från spekulationer. Vi kommer att hålla ett extra öga på tråden för att se till att den inte spinner iväg för mycket.

/Mod
Eftersom jag skrivit så mycket i tråden: vad är det som inte är okej att skriva? För min egen del är jag inte riktigt med på vad ni kollar efter.
 
Jag håller med i sak men är krass nog att veta att den typen av rubrik verkar sälja massor av lösnummer.
Och kvällstidningarna verkar ha en stark benägenhet att lägga upp de historier som säljer, gärna på "löpet".

Så kallade snyfthistorier (jo, termen kan ses som stötande när det handlar om personlig tragedi som i det här fallet) drar till sig massor av läsare.
Löpet SKA sälja tidningar så det är inget konstigt. Fast lite tror jag det spelat ut sin roll i och med internet. Folk vet ju att de sannolikt kommer att få läsa artiklarna där.
 
Tycker mest det är tragiskt att hon inte förlitar sig på väl beprövad erfarenhet och behandling av hennes cancer.
Sen tycker att man gör vad man vill med sin kropp. Men jag tycker också att hon har ett ansvar för sina små barn. Utifrån det kan jag faktiskt inte förstå hur man frivilligt avstår att behandlas enligt väl beprövad erfarenhet för hennes sjukdom.
Undrar vad barnens far tycker.
Barnens far bestämmer väl inte över hennes val, hoppas i alla fall jag.
 
Eftersom jag skrivit så mycket i tråden: vad är det som inte är okej att skriva? För min egen del är jag inte riktigt med på vad ni kollar efter.
@Mineur får rätta mig om jag är ute och cyklar, men (negativa) spekulationer kring personen i fråga och ha åsikter om hur just den personen väljer och spekulera i varför antar jag är det som önskas undvikas. Alltså typ om personen är ute efter pengar, man anser den vara korkad, elak mot andra... Det är liksom en potentiellt dödssjuk person det handlar om, det är nog få som är helt rationella i ett sånt läge.

Jag är rätt övertygad om att du är safe som du diskuterar, för det är ju skillnad på att diskutera alternativmedicin generellt och en allvarligt sjuk person.
 
@Mineur får rätta mig om jag är ute och cyklar, men (negativa) spekulationer kring personen i fråga och ha åsikter om hur just den personen väljer och spekulera i varför antar jag är det som önskas undvikas. Alltså typ om personen är ute efter pengar, man anser den vara korkad, elak mot andra... Det är liksom en potentiellt dödssjuk person det handlar om, det är nog få som är helt rationella i ett sånt läge.

Jag är rätt övertygad om att du är safe som du diskuterar, för det är ju skillnad på att diskutera alternativmedicin generellt och en allvarligt sjuk person.
Ja, det med pengar reagerade ju jag också på.

Jag var nog mest ute efter att få veta av moderator om mina inlägg var vid gränsen. Jag är väldigt intresserad av den publicistiska aspekten av frågan. Och då handlar det om just den här publiceringen och just den här personen. Att artikeln skulle leda till en tråd bara om alternativmedicin generellt är nog för mycket begärt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 180
Senast: paradiset
·
  • Låst
Övr. Barn Eftersom ingen här vet vem jag är eller vem min bekant är tänker jag skriva av mig.... Har en bekant vars barn jag har börjat avsky...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp