Bukefalos 28 år!

Canon IXUS

tinafinis

Trådstartare
Kommer att köpa en canon ixus snart. Han inte med att köpa ixus 970 som gigafjanten hade på rea för 1500... :-(

Men nu funderar jag igen. Duger en ixus 90 eller ska man satsa på en 970?
Är det igentligen nån större skillnad än just den optiska zoomen? Jag fann ingen när jag jämförde.
på 90 så är den 3X o på 970 är det 5X.
Jag har en gammal olympus med 3x optisk zoom men bara 3,2 megapixlar. Blir rätt korniga bilder om jag zoomar.
Man vill ju gärna byta upp sig lite.

brukar fota min djur ute, fest o sådant där det är lite dunkelt ljus. Min nuvarande kamera är värdelös. Speciellt i dunkelt ljus.

// tack tack
 
Sv: Canon IXUS

jag vet inte skillnaderna men en ixus är suverän som minikamera den är lätt att ta med över allt och det blir faktiskt bra bilder!
 
Sv: Canon IXUS

vill ha en kamera som är lätt att ta med sig.
Funderar just över dessa för det sklijer ju lite grann på priset. Så om de inte är så stor skillnad kan ja lika väl ta den billiga.

nån mer?
 
Sv: Canon IXUS

Ixus 90 är lite ljusstarkare, och har något större display.

Ixus 970 går det som sagt att zooma lite mer med.

Om man kollar på receinsioner så har Ixus 90 i snitt fått 8/10 medans Ixus 970 i snitt har 7/10.

Skulle inte säga att så mycket skiljer, men personligen hade jag nog valt 90 IS, för att den är lite ljusstarkare, och för att den är snyggare ;)
 
Sv: Canon IXUS

Tack för infon.
En som inte kan så mycket... vadå ljusstarkare? var kan den då i så fall vara något bättre att fota med?
 
Sv: Canon IXUS

Det innebär att den kan fota i miljöer där det är sämre tillgång på ljus, t.ex. inomhus, utan att det blir så suddigt. Gäller givetvis om man fotar utan blixt.
 
Sv: Canon IXUS

Ungefär det jag letar efter. Så går inte att göra med den jag har. Blir jättesuddigt.
Kanske överväger de där mere än den optiska zoomen.
 
Sv: Canon IXUS

köpt 90is........................... hittade ett kampanjerbjudande på nätet. Annars ver jag att den finns på elgiganten. Dom var dock slut på alla giganter nära mig. SÅ jag fick lägga några 100-lappar extra tyvärr.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är sugen att köpa en ny kamera efter att ha upptäckt att min gamla kamera inte världens bästa:D I dagsläget har jag en Canon Ixus 95...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: bettysmatte
·
IT & mobiler Jag är en riktig novis på kameror, jag har med stor möda lyckats komma på vad optisk zoom och megapixlar är först nu ;) Jag har tänkt...
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: Elisabethh
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut...
2
Svar
26
· Visningar
3 337
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp