Capriatis vintertäcke med halvhals

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Milou75
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 074
M

Milou75

Har någon av er erfarenhet at Capriatis vintertäcken med halvhals? Vattentäthet, passform mm - såg att de kostar 798 kr på ett ställe idag.

Tacksam för kommentarer från er som har testat / använt detta täcke!

Sv: Capriatis vintertäcke med halvhals

Finns det ingen som testat detta täcke????? :confused:

Jag har två olika vintertäcken med halvhals ifrån Capriati, och jag älskar dom! Så himla fina, bra funktioner, sitter bra, vattentätt till 100% osv. Jag gillar dom jättemycket! :) :bow:

vad bra! Hur ser dina hästar ut i formen - alltså breda / smala över bogarna osv...?

Min är stor men smal över bogar och hals - omusklad som katten! = svårt att hitta passande täcken!

Jag är också mycket nöjd med mitt Capriati täcke, men min häst ser helt annorlunda ut än din... P.R.E med kort kraftig hals och maffiga bogar - och på honom är det som måttsytt.

hm - då låter det ju inte som om det är modellen för min kille !

Jaja man kan ju alltid köpa hem och prova. Är du nöjd med det annars?

Jag tycker det verkar vara ett trevligt täcke för en hyfsad peng.
Det verkar hålla tätt bra, ha bra passform, andas etc. Dessutom är det lite längre i modellen så kanterna hänger liksom en bit nedanför kryssgjordarna åtminstone på det täcket som en häst i stallet har.
Verkar också bra.

Hittade dock ingen bild på hästen som har täcket.
Han är dock lite smäckrare i modellen, inte jätte smäcker
utan någonstanns mellan smäcker och normal.. han är inte spec. bred i alla fall.

Liknande trådar

Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: Liten
·
Utrustning Någon som har nån erfarenhet av vintertäckena Tyfon FL/DL? Från B**jes. Passform osv? Sitter och kollar på nya vintertäcken till min...
Svar
13
· Visningar
2 459
Utrustning Ja som rubriken lyder.... "täcke med halvhals utan fleece" . Någon som vet var man får tag på BRA HÅLLBARA sådana? Gäller både... 2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: supersonic
·
Utrustning Söker med ljus och lykta efter billigast möjliga vintertäcke. Det viktiga är att det är fast hals (ej "överlappning" utan helt fast) som...
Svar
15
· Visningar
2 556
Senast: Nea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V